Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Medlemskab af mensa

Side 3 ud af 7 (70 indlæg)
Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

IOOS Internet ApS:
Grunden til mit debatoplæg er netop jeg har muligheden for et medlemskab. Jeg tvivler dog på jeg får brugt de sociale tilbud, og 450 kr om året for en nøglering er mange penge. 

Tillykke med det. Godt gået :-) Jeg har skrevet 150+550 i mit budget for test og medlemsskab. Måske et tip om jeg skal spare dem. Nu er Mensa-medlemsskab jo ikke en nøglering, men en kvart Porsche Big Smile

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:16
Warren: det ender det nok også med, men det er nu meget rart lige at få vendt nogle af mine tanker.

gita: det koster kun "450" kr :-)
Fra Frank
Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 22:26
Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 22:33
IOOS Internet ApS:
Warren: det ender det nok også med, men det er nu meget rart lige at få vendt nogle af mine tanker.

gita: det koster kun "450" kr :-)

Yeahhh, Warren - smukt.

Hvilken tanker har du lyst til at vænne?

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 22:34

Jeg tror nu man diskvalificerer sig selv. Jeg er godt nok dummere end gennemsnittet, men jeg ville nu ikke føle mig truet. Blot undre mig over at nogen ville føle at de havde behov for at være medlemmer af en forening hvor det eneste fællestræk er intelligens.

Det ville fortælle mig, at personen ikke ville kunne indgå i de sociale sammenhænge på arbejdspladsen, fordi der tilsyneladende er et latent behov for at føle sig særlig betydningsfuld. Husk på intelligens, - er ikke ensbetydene med at man kan komme op om morgenen, har lavt sygefravær eller er særlig arbejdsom. Måske kunne man som arbejdsgiver forledes til at tro, at personen tillægger sit intellekt så stor betydning qva mensamedlemskabet - at vedkommende er ligeglad med at blive fyret fordi det ville være let at få et nyt job.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:36

Høj intelligens er ikke ensbetydende med, at du kan arbejde sammen med andre mennesker.

Jeg havde en kæreste, som havde været Mensa-medlem, men hun meldte sig ud, fordi hun syntes, de andre var mærkelige.

Hvis du er tilbagestående følelsesmæssigt, er det revnende ligegyldigt, om du har høj IQ eller høj uddannelse. Man reagerer på følelserne, typisk bliver frustreret eller bange eller hidser sig op, også selv om man udmærket godt er klar over, at man "ikke burde reagere sådan". Og det betyder igen, at du ikke er i stand til at udnytte dine intellektuelle evner 100 %.

Hvis - eller forhåbentlig NÅR - jeg skulle/skal ansætte folk, ville jeg vægte de personlige kvalifikationer mindst lige så højt som de faglige (inkl. om du er akademiker eller hvad). Det, der for mig betyder noget, er:

- Kan du lære og er du villig til det

- Kan du tilpasse dig omgivelserne, eller sidder du helst alene i din egen verden

- Er du typisk "offer", eller kan du tage ansvar for dig selv og dit arbejde

- Kan du fokusere på arbejdet uden at lade dig afbryde af en konstant ringende mobil og vennerne på FB?

- Kan du fokusere på arbejdet uden at skulle stresse dig selv

Fra København NV
Tilmeldt 14. Jan 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 22:39

Hej igen -

Oh - det er dig der er ansøger :).  Okay: Hvis jeg skulle ansætte een der gjorde opmærksom på, at vedkommende var medlem af Mensa fordi han/hun mente at det kunne kvalifisere den pågældende til en stilling, så ville jeg lægge vægt på det hvis jeg var enig. - Altså hvis stillingen krævede en høj grad af logisk / absrakt tænkning. 

Hvis ikke ville jeg måske bare anse personen for en "utålelig blærerøv" der bare skulle markedsføre nogle mystiske fortrin. - Søger du job i Netto, ville det virker malplaceret, men søger du job som aktuar i et forsikringsselskab ville det måske være ok. - Altså ærligheden i oplysningen og relevansen for den pågældende stilling er afgørende.

Jeg vil tro, hvis du gerne vil have det med i en eller anden form, at du nogenlunde ustraffet kunne skrive det under fritidsinteresser i dit CV.- Der hvor man også kunne skrive om frimurerlogen, svingerklubben, line-dance og andre mystiske fritidsbeskæftigelser. 

Har du lyst til at blive medlem, og kan du bruge det "socialt" skal du da ikke lade en mere eller mindre vilkårlig personalechef forhindre dig i det.

PS: Hvis der ikke på det job du søger er en "god chef" skal du ikke søge det. - Livet er alt for kort til at arbejde for uduelige chefer - som der desværre er rigtigt rigtigt mange af (uden at jeg selv skal gøre mig specielt god:))

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 22:48
Michael:

Jeg tror nu man diskvalificerer sig selv. Jeg er godt nok dummere end gennemsnittet, men jeg ville nu ikke føle mig truet. Blot undre mig over at nogen ville føle at de havde behov for at være medlemmer af en forening hvor det eneste fællestræk er intelligens.

Det ville fortælle mig, at personen ikke ville kunne indgå i de sociale sammenhænge på arbejdspladsen, fordi der tilsyneladende er et latent behov for at føle sig særlig betydningsfuld. Husk på intelligens, - er ikke ensbetydene med at man kan komme op om morgenen, har lavt sygefravær eller er særlig arbejdsom. Måske kunne man som arbejdsgiver forledes til at tro, at personen tillægger sit intellekt så stor betydning qva mensamedlemskabet - at vedkommende er ligeglad med at blive fyret fordi det ville være let at få et nyt job.

Michael:

Jeg kender Mensa rimligt meget, har været til nogle fester i forbindelse med nogle venner der er medlemmer. De er rigtig søde og sociale - det sætter jeg stor pris på. De er også okay intelligente, men altså ikke så meget som fordommene gør dem til - altså det er ikke vidensskabmænd eller noget, de fleste af dem jeg snakkede med til festen/erne har helt almindeligt jobs.

Man skal forstå det på denne måde: foreningen vil gerne være et socialt tilbud til intelligente mennesker, og derfor skal man bestå en intelligenstest, da det er nemmere at måle intelligens end socialsitet.

Det fik jeg til at lyde lidt vrøvlet, men jeg også været ude at drikke det meste af dagen med nogle fra Chile.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:48

Det er dejligt at få det belyst med lidt andre øjne. Hvis en ansøger skriver "Spiller badminton 3 gange om ugen og er aktivt medlem i Mensa" kontra "Spiller badminton 3 gange om ugen, og elsker sport". Det ændre jo ikke på personen, men de tanker som modtageren gør sig om personen, vil sandsynligvis være radikalt anderledes. Det kan jo være lige fra at personen er social analfabet, til bedrevidende, smart-ass, men (måske) også i en positiv (i forhold til jobbet) retning.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 22:49

Michael:
Det ville fortælle mig, at personen ikke ville kunne indgå i de sociale sammenhænge på arbejdspladsen, fordi der tilsyneladende er et latent behov for at føle sig særlig betydningsfuld.

ALLE har behov for at føle sig betydningsfulde på et eller andet plan. En nedvurdering af andre er også en metode til det samme. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Side 3 ud af 7 (70 indlæg)