Hvor mange banker har du oplevet det ved? det er ikke min erfaring med dem vi har plantet penge i nemlig, og ved de fleste gælder deres aftaleindlån mig bekendt både private og erhvervskunder (drifts/budgetkonto tror jeg dog gerne på at de generelt differentierer på). Der er mange af de små og mellemstore banker der er desperate for penge lige nu og som følge deraf tilbyder nogen af dem et sted mellem de 2 og 3% på aftaleindlån helt ned på tre-seks måneders binding - bevares, man bør jo så nok ikke sætte mere end 750.000 i hver af dem, så man er dækket ind hvis nu de skulle krakke. Vil du slet ikke have nogen binding skulle du også sagtens kunne få mere end de 0,25%, vi har i hvert fald flere kontis uden binding der er på mellem 1,3 og 1,65% rente i øjeblikket. Det er dog stadig for lidt, så vi skal vist have ryddet lidt op i det - men det er lidt af en jungle, og når det nu bliver sværere for de danske banker at låne kan det jo være at renterne på aftaleindlån kommer lidt længere op. |
Simpelside:Her ville jeg få lidt råd og forslag af banken.
Min bank rådede mig engang til at sætte nogle af mine penge i "sikre obligationer". Jeg sagde nej. Få måneder efter kom finanskrisen og lige præcis disse "sikre" obligationer tabte HELE deres værdi.
Så nej, lyt IKKE til din bank-sælger. Søg uafhængig rådgivning, hvis du skal have hjælp!!!