Ja klart.
Men hvis man har sine beviser i orden og på skrift, tror jeg da godt man kan sove roligt.
Desværre er lovgivningen ikke så enkel.
Vort samfund er bl.a. bygget op omkring love, og disse love er så værktøjer man bruger i dagligdagen for at samfundet ikke bryder sammen (normalt) i løbet af kort tid.
Man kan så være mere eller mindre enig i lovenes indhold samt fortolkningen heraf, ligesom der ikke altid er logik i de retningslinier der er fremkommet af præcedens.
Men ikke desto mindre er der klare retningslinier for hvem der skal opfylde hvad i en handel, og det er også rimeligt skitseret hvad man kan gøre hvis en af aftaleparterne ikke opfylder betingelserne for handlen.
DET som mange glemmer i harmen når det går galt i tilfælde hvor den ene eller den anden part ikke opfylder sin del af aftalen, er markedsføringsloven.
Det tiltag du skitserer kan blive bekosteligt.
1. Det vil være en krænkelse af Amino´s varemærke.
2. Det vil være en overtrædelse af markedsføringsloven.
og i tilfælde 1 kan det medføre et erstaningskrav fra Amino. I tilfælde 2 kan det medføre både erstatningskrav samt bøde og muligvis hæftelse i meget grelle tilfælde.
Så hvis du skulle vælge at skrive om det på din egen side, så kunne du nøjes med at henvise til brugernavnet på et iværksætter forum (IKKE at jeg opfordrer dig til det, da det skader foraet mere end det gavner din sag) og det kan givetvis stadig være en overtrædelse af markedsføringsloven.
I princippet, ikke at jeg skal forsvare den der har snydt dig, så er det din egen godtroenhed der indtil videre har kostet dig penge. De fleste ved i dag, at skal man handle så gør det enten med kort og hvis ikke dette kan lade sig gøre, så få varen sendt per efterkrav eller ved afhentning.
Jeg kan sagtens forstå din frustration, da der kan være andre der bliver snydt mens din sag kører, men i en sag hvor man har betalt til et firma der ikke har leveret varen, så er det vel en sag for Politiet eller civilt søgsmål.
Jeg håber du får dine penge igen eller den vare du har betalt for.