Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Om det at hænge nogen ud på Amino????

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Hadsten
Tilmeldt 15. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henrik Koudahl:

Basalt set løber du samme risiko som hvis du vælger en revisor som ikke er godkendt - og dermed ikke er omfattet af forsikringer mv.

/Henrik

Skal lige gøre opmærksom på, at vi faktisk er mange regnskabskyndige der har en revisoransvarsforsikring selvom vi hverken har titel af registreret eller statsautoriseret revisor.

mvh
Michael

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:21

Man skal bruge sine kræfter positive , der findes snyder overalt , vis man bruger for mange kræfter på at inddrive pengene kommer man tit , 10 gange længere ,ved at glemme disse sager , for tit vis , skal drive 10.000 kr ind kommer der omkostninger og tid der er overstiger prisen det koster at inddrive penge 

HUSK imens kunne man have taget 20 nye kunder og tjent 200.000 kr mere og ved at tænke positive og da det er psykologiske hårdt at inddrive dette her kan gøre har mange færre kræfter til alt andet , derved sats kun på 100 % sikker og glem alt andet , det er spild af kræfter , især vis du ved de ikke har penge , med politi anmelde dem evt. vis du ved de snyder mange og har ikke penge og  kom så videre i livet og ud tjene mange penge som iværksættere

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 23:23
Gennemsnit 4,8 stjerner givet af 6 person

Jeg har også stødt på en pæn håndfuld af de mere uheldige typer som også hænger ud her på Amino - og de har også udgjort en pæn del af de sager vi har haft kørende i MediaMouse hvor opgaver er blevet løst, men betalingen er udeblevet.

Og ja, personligt set, så irriterer det mig inderst inde at se de samme klaphatte stadig være aktive på Amino, hvor nogle af dem endda stadig kører derud af i uændret stil med store armbevægelser m.m. som om intet er sket.

MEN, derfor er det ikke ensbetydende med at jeg sætter mig ned og skriver deres navne fra en ende af herinde på Amino. Dette er der så flere personlige grunde til, hvilke jeg ikke vil komme ind på - men lad os bare holde den ved "Jeg ved, at de ved, at jeg ved, at de bare er og bliver nogle forbandede usle hustlere som ikke kan få den op og stå på andre måder."

Hvis vi glemmer det personlige aspekt i dette, så ville det da være smart nok at jeg kunne advare andre imod at falde i de samme personers spind.
Men der er lige nogle detaljer - Først og fremmst så må jeg ikke rende rundt og sige offentligt at den og den person er svindlere. Hvis det skal holdes helt sort/hvidt, så er det ikke lovligt, med mindre jeg kan bevise det - eller der ligefrem er faldet dom i det. Men der er dog stadig nogle detaljer omkring dette som jeg ikke er med på og heller ikke vil forsøge at efterprøve nærmere. Men lad os lige for et øjeblik så lege at der er faldet dom over en person som også er aktiv herinde på Amino og personen er dømt for at have svindlet.
I realiteten vil jeg have mit på det tørre hvis jeg går ud og siger at den pågældende person er en svindler.

Men hvordan pokker skal Amino's crew på nogen tænkelig måde kunne vide at det er korrekt det som jeg skriver? Skal jeg så fremlægge en dokumentation for dette før jeg skriver indlægget - eller efter jeg har skrevet det? Hvis det er efter jeg har skrevet det, så er det jo allerede offentliggjort og så får Amino ørene i klemme i den juridiske maskine, hvis det viser sig at jeg bare var noget tøse-fornærmet på en eller anden og derfor skrev indlægget - uden at have et juridisk gyldigt grundlag for det.

Jeg syntes ikke Amino skal være et sted hvor svindere hænges ud - for så ender vi med at Amino drukner i brugere der opretter indlæg om personer de ikke bryder sig om at den ene eller den anden grund. Der er allerede sket et uheldigt skred i tonen herinde og jeg mener ikke Amino har brug for at der smides endnu mere benzin på det bål.

Ovenstående skal dog ikke opfattes som at jeg sympatiserer med fuskerne herinde - jeg syntes stadig at de er nogle svagpissere - men verbale slagsmål og personlige menneskejagter i stil med hvad man finder på Nationen og lignende steder hører ikke til herinde på Amino. Ihvertfald ikke efter min mening.

/Jesper

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 00:02

Hvis stedet skal være et sted hvor "svindlere" hænges ud - så tror jeg nok dem der forsvinder flest af netop er dem der ikke er. 

"Svindlere" var sat i gåseøjne fordi der ofte er to sider af en historie. Hvor tit ser vi ikke to mennesker få børn og blive gift -og dernæst komme i tanker om at den anden er svindler?! Når børnene skal "deles" kan det ikke engang gøres uden en tur i retten. 

Ja, jeg er ikke 100% naiv. Måske 99%. Jeg ved godt der er et mindretal der ikke evner at tænke andet end at bruge deres (i øvrigt nogengange imponerende evner) til andet end snyltertankegang i stedet for at skabe noget nyt til glæde for alle. 

Jeg skal da være den første til at indrømme jeg også har brændt fingrene, men når jeg hører historier om at 50 mænd der ikke kan score står i lufthavnen og venter på den samme superbabe de har set et bikinibillede af - og sendt penge til en flybillet til, så tror jeg nok man måske skulle begynde at træne realitetssansen lidt mere. 

Næste punkt, da jeg da godt se at man nemt kan stå i et tvivlsspørgsmål om svindlernes metoder - som man ikke behøver at være naiv for at hoppe på. De har bare, så vidt jeg kan se nogen metoder man nemt kan spotte hvis man kender dem. Og ja, de er jo innovative og finder på nyt hele tiden - bare desværre altid i retningen af lort.  Måske var det en idé til en af de mange friske og ressourcefulde mennesker der er herinde?! 

Her mener jeg ikke udhængning af personer - men metoder. Ja, jeg ved godt at  de også læser hvad der er mistænkeligt, men man kan nogengange bare spotte dem udfra deres motiver ikke stemmer med hvad de siger/skriver.

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15089
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 03:18

Jesper Norbøll:

Jeg har også stødt på en pæn håndfuld af de mere uheldige typer som også hænger ud her på Amino - og de har også udgjort en pæn del af de sager vi har haft kørende i MediaMouse hvor opgaver er blevet løst, men betalingen er udeblevet.

Og ja, personligt set, så irriterer det mig inderst inde at se de samme klaphatte stadig være aktive på Amino, hvor nogle af dem endda stadig kører derud af i uændret stil med store armbevægelser m.m. som om intet er sket.

MEN, derfor er det ikke ensbetydende med at jeg sætter mig ned og skriver deres navne fra en ende af herinde på Amino. Dette er der så flere personlige grunde til, hvilke jeg ikke vil komme ind på - men lad os bare holde den ved "Jeg ved, at de ved, at jeg ved, at de bare er og bliver nogle forbandede usle hustlere som ikke kan få den op og stå på andre måder."

Hvis vi glemmer det personlige aspekt i dette, så ville det da være smart nok at jeg kunne advare andre imod at falde i de samme personers spind.
Men der er lige nogle detaljer - Først og fremmst så må jeg ikke rende rundt og sige offentligt at den og den person er svindlere. Hvis det skal holdes helt sort/hvidt, så er det ikke lovligt, med mindre jeg kan bevise det - eller der ligefrem er faldet dom i det. Men der er dog stadig nogle detaljer omkring dette som jeg ikke er med på og heller ikke vil forsøge at efterprøve nærmere. Men lad os lige for et øjeblik så lege at der er faldet dom over en person som også er aktiv herinde på Amino og personen er dømt for at have svindlet.
I realiteten vil jeg have mit på det tørre hvis jeg går ud og siger at den pågældende person er en svindler.

Men hvordan pokker skal Amino's crew på nogen tænkelig måde kunne vide at det er korrekt det som jeg skriver? Skal jeg så fremlægge en dokumentation for dette før jeg skriver indlægget - eller efter jeg har skrevet det? Hvis det er efter jeg har skrevet det, så er det jo allerede offentliggjort og så får Amino ørene i klemme i den juridiske maskine, hvis det viser sig at jeg bare var noget tøse-fornærmet på en eller anden og derfor skrev indlægget - uden at have et juridisk gyldigt grundlag for det.

Jeg syntes ikke Amino skal være et sted hvor svindere hænges ud - for så ender vi med at Amino drukner i brugere der opretter indlæg om personer de ikke bryder sig om at den ene eller den anden grund. Der er allerede sket et uheldigt skred i tonen herinde og jeg mener ikke Amino har brug for at der smides endnu mere benzin på det bål.

Ovenstående skal dog ikke opfattes som at jeg sympatiserer med fuskerne herinde - jeg syntes stadig at de er nogle svagpissere - men verbale slagsmål og personlige menneskejagter i stil med hvad man finder på Nationen og lignende steder hører ikke til herinde på Amino. Ihvertfald ikke efter min mening.

Smukt skrevet! Er helt enig! Yes

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:31

Michael V. Kristensen:
Skal lige gøre opmærksom på, at vi faktisk er mange regnskabskyndige der har en revisoransvarsforsikring selvom vi hverken har titel af registreret eller statsautoriseret revisor.

Præcis min pointe. For at se om I har en ansvarsforsikring skal man som kunde gøre noget ekstra for finde ud af om I er forsikret eller ej. Mange af jer skilter ikke ligefrem med at I er forsikret.

/Henrik

Fra Hadsten
Tilmeldt 15. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 07:46

Står faktisk på min hjemmeside. Det må vel være et nærliggende sted.

mvh
Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:06
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Michael V. Kristensen:
Står faktisk på min hjemmeside. Det må vel være et nærliggende sted

Jeps - du er en duksedreng!Geeked Men det ændrer stadigvæk ikke på pointen, at når man vælger en rådgiver om det er juridiisk eller regnskabsmæssigt bør lægge mere i sine udersøgelse inden man træffer et valg.

Selv om jeg så har set at du har tegnet en revisoransvarsforsikring er det jo ikke en garanti. Bogstaver er taknemmelige. Lige såvel som en revisor efterprøver om tingene er i orden,  bør man også overveje om det er tilfældet som kunde.

Mit indlæg var et svar omkring en Amino's oplevelse med en juridisk rådgiver. Ja - det ville have været så meget lettere, hvis den pågældende rådgiver havde haft en hjemmeside. Det er så ikke tilfældet.

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 569
Skrevet kl. 08:36

Jeg kan ikke se nogen grund til, at man skulle advare mod en på sin egen side.

Hvis du mener at personen er så 'dårlig', af den ene eller anden grund, at alle skal vide det, så tag en snak med medierne istedet.

Ville kunne forstå det, hvis det var en person der havde lavet ligende nummer som Gulvmanden, eller Sierra Express - der begge har været i Dr1 Kontant.

Men hvis det blot er en person der har irriteret dig eller svinet dig, så ignorer personen og/eller skriv en PB til personen, hvor du beder personen stoppe..

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 08:51

Dino:

Ja klart.

Men hvis man har sine beviser i orden og på skrift, tror jeg da godt man kan sove roligt.

Desværre er lovgivningen ikke så enkel.

Vort samfund er bl.a. bygget op omkring love, og disse love er så værktøjer man bruger i dagligdagen for at samfundet ikke bryder sammen (normalt) i løbet af kort tid.

Man kan så være mere eller mindre enig i lovenes indhold samt fortolkningen heraf, ligesom der ikke altid er logik i de retningslinier der er fremkommet af præcedens.

Men ikke desto mindre er der klare retningslinier for hvem der skal opfylde hvad i en handel, og det er også rimeligt skitseret hvad man kan gøre hvis en af aftaleparterne ikke opfylder betingelserne for handlen.

DET som mange glemmer i harmen når det går galt i tilfælde hvor den ene eller den anden part ikke opfylder sin del af aftalen, er markedsføringsloven.

Det tiltag du skitserer kan blive bekosteligt.

1. Det vil være en krænkelse af Amino´s varemærke.

2. Det vil være en overtrædelse af markedsføringsloven.

og i tilfælde 1 kan det medføre et erstaningskrav fra Amino. I tilfælde 2 kan det medføre både erstatningskrav samt bøde og muligvis hæftelse i meget grelle tilfælde.

Så hvis du skulle vælge at skrive om det på din egen side, så kunne du nøjes med at henvise til brugernavnet på et iværksætter forum (IKKE at jeg opfordrer dig til det, da det skader foraet mere end det gavner din sag) og det kan givetvis stadig være en overtrædelse af markedsføringsloven.

I princippet, ikke at jeg skal forsvare den der har snydt dig, så er det din egen godtroenhed der indtil videre har kostet dig penge. De fleste ved i dag, at skal man handle så gør det enten med kort og hvis ikke dette kan lade sig gøre, så få varen sendt per efterkrav eller ved afhentning.

Jeg kan sagtens forstå din frustration, da der kan være andre der bliver snydt mens din sag kører, men i en sag hvor man har betalt til et firma der ikke har leveret varen, så er det vel en sag for Politiet eller civilt søgsmål.

Jeg håber du får dine penge igen eller den vare du har betalt for.

Køb ren argan olie her

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)