Det er afsindigt svært at måle hvad der skal gøre folk værdige eller ej til at være Amino Superbrugere. Indtil videre synes jeg den model de har valgt nu er fin.
Et alternativ skulle jo være at de selv valgte hvem det skulle være.
Martins svar med at sige, at det ikke er perfekt, men at det fungerer meget godt, var aldeles fornuftigt. Det nuværende system giver et fingerpraj om, hvem der værd at vælge ud som kandidater.
Ja, hvis kerneproduktet er at levere et godt svar til faglige spørgsmål - som jeg tror er idéen så burde det i hvert fald fungere fint og det tror jeg også det kommer til at fungere fremover.
Det er så klart at man nok skal begrænse de politiske og værdiladede diskussioner lidt, hvis man stræber efter en superbrugerposition som ekspert på et område.
En positiv ånd tror jeg generelt virker - uanset der der af og til altid vil være nogen der VIL tolke det modsat.
Tak til alle Jer, der siger tillykke. Har lige rettet en overskrift til små bogstaver.. He He He.
Til Hr. Thorborg: Supersmart måde at aktivere og motivere folk til at opføre sig ordentligt herinde. Har aldrig rigtig haft en hobby udover fodbold, men opfatter idag min 5 år gamle virksomhed og min deltagelse herinde som en fed hobby blandt ligesindede.
Og Emil...nu gav jeg dig lige startskuddet til også selv at blive superbruger ;-)
Vedr. stjernerne, så synes jeg generelt at folk KUN kan give én eller fem stjerner. Inkl. mig selv, dog bruger jeg også 4 stjerner i ny og næ, men aldrig 2 eller 3. 2 skulle jo være rimelig og 3 middel. Men hvem gider have dem? Så hellere 0 stjerner :-)
Vedr. stjernerne, så synes jeg generelt at folk KUN kan give én eller fem stjerner. Inkl. mig selv, dog bruger jeg også 4 stjerner i ny og næ, men aldrig 2 eller 3. 2 skulle jo være rimelig og 3 middel. Men hvem gider have dem? Så hellere 0 stjerner :-)
Yes, nemlig.
Jeg tror, at folk generelt kun giver stjerner ud, når man synes MEGET godt eller MEGET dårligt om en andens indlæg. Stjernerne i midterpartiet tror jeg, at vi ubevidst ignorerer for at skubbe den ekstra efterspørgsel om stillingstagen til alle mulige ting til side.
Måske kan Aminos stjerne-system relateres til teorien om risikosamfundet? Jo flere stjerner at vælge i mellem, jo større er risikoen for at vælge forkert? Det kan i hvert fald blive en sjov ph.d.-afhandling, som aviserne ikke glemmer foreløbigt :-)