Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg overhovedet god nok til at være selvstændig?

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har virkelig brug for noget input eller noget sparring på mine fremtidsdrømme. Jeg undskylder på forhånd, hvis det hele er lidt rodet formuleret.

Jeg er en kvinde på 27 år fra København og jeg har altid gerne ville være selvstændig. Ikke på nogen storslået facon, men bare et lille foretagende som jeg hen af vejen kan leve af.

Jeg har nu i flere år været ret opsat på at jeg vil have en webshop med boligtilbehør. Men allerede her dæmrer det lidt for mig, for jeg har også en idé om at det er og har været en drøm for mange andre. Jeg er bange for at markedet er mere end mættet og jeg ved ikke hvordan jeg skal få en afklaring på dette?

Nå men, jeg har jo så en idé om at jeg må gøre det bedre end de andre. Jeg har bl.a. fået varerprøver hjem fra udlandet og lavet aftaler med nogle fabrikker, omkring nogle varer som ikke findes i de andres vareudvalg (de eksisterende webshops er meget ens og har nogenlunde samme udvalg af de populære mærker) og nogle varer som jeg kan sælge langt billigere end de andre. Ikke på discountfaconen, men der er f.eks en upcomming vare som er vældig populær indtil videre, men som koster 2000 kr, hvor jeg måske vil kunne sælge præcis den samme vare til halv pris.

Jeg bliver jo glad og positiv hver gang jeg finder en lille ting der kan være med til at adskille mig fra de andre. Spørgsmålet er bare om det er det der skal til? Har det overhovedet en betydning at nogle varer er billigere, når vi snakker om kvinder på min egen alder som hellere end gerne bruger penge på det de gerne vil have? Og vil det være positivt at jeg har nogle lækre varer som andre ikke har eller vil det måske virke negativt, idet jeg jo hverken har noget kvalitativt eller trendsættende image?

Mange af de eksisterende shops har også fysiske butikker, hvor af deres webshop er opstået. Det er jeg ikke interesseret i, men hvordan skal jeg forholde mig til dette? Er det utopi at leve af webshoppen alene?

Det ville jo ikke være så svært hvis det ikke var fordi at det koster en god sum penge at starte den her idé og det faktum at jeg jo også har et økonomisk ansvar overfor min samlever. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg er overhovedet ikke rustet til at tage springet endnu og jeg ved ikke hvor jeg kan gå hen og få sparring.

Tak hvis du læste med så langt :)

Fra København
Tilmeldt 22. Feb 11
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 14:57

Selvfølgelig er du god nok :-)

Jeg har tilfældigvis netop set et opslag om et kursus i innovation, henvendt til folk som vil starte for sig selv. Måske er det noget for dig. Her er et link http://innovationshojskolen.blogspot.com/

Fra København
Tilmeldt 27. Aug 08
Skrevet kl. 15:03

Tak for idéen, det var egentlig slet ikke så tosset.

Jeg skal dog deltage i et iværksætterkursus i samme periode. Men jeg vil da lige kigge lidt nærmere på det og se om det adskiller sig nok fra det andet og om jeg kan finde ud af at få  ordenlig gavn af det Smile Tak!

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:04

Med den rette motivation når man langt og ekstrem positive til gang kommer man endnu længere så du vil sikkert komme vildt , så igang som iværksættere og videre formidle din viden , det giver glæde

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 15:05
Det er lige netop herinde man får sparring! : )

Det første jeg tænkte da jeg læste de første linier var netop at det nok allerede er et rimeligt mættet marked. Men hvis du kan differentiere din forretning, og finde en niche er der jo altid en mulighed. Et umiddelbart problem i forhold til at drive sådan en webshop som du beskriver, vil jeg sige er behovet for en vis lagerstørrelse - og der vil som regel altid være yderligere omkostninger til stort og småt, man ikke lige tænker over. Du er derfor nødt til at lægge et beløb til opstart, og det medfører selvfølgelig en risiko..

Men som jeg skrev; hvis du forstår at differentiere dig, og har penge til at signalere dette til kunderne, så vil der være en mulighed for en succes. Start med at lave en forretningsplan, og spørg så herinde, når der er noget du er i tvivl om..så får du et godt overblik (prøv at Google forretningsplan, så får du en masse skabeloner)

Held og lykke med det ihvertfald!

Mvh,
Jesper Ekmann

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 15:10

Jeg har hjulpet mange i gang, og lige umiddelbart kunne jeg godt tænke mig at høre årsagen til at du ikke vil have en detailforretning.

Det er ikke fordi jeg tror du skal have en butik, men jeg tror at måden du skal hjælpes videre på hænger lidt sammen med den forklaring du vil give.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 15:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Det handler om at tage action! NU!

Rigtig mange mennesker bruger år på at tænke på en ide helt igennem. Den skal være 100% defineret og alt vil klappe når bare planen er på plads

Men ak... Verdenen er ikke så perfekt. 

Alle iværksættere jeg har snakket med, har måtte ændre kurs undervejs. Man kan ikke planlægge og tænke sig ud af alting. Det handler og at handle. At gøre noget der bringer een tættere på sit mål.

Mange er handlingslammede fordi de er bange for hvis det går galt. Men husk på... det går galt for alle, men det fede er at vi lærer hvordan man IKKE skal gøre tingene.

"I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work."
Thomas A. Edison

Der er ingen der definerer den perfekte virksomhed i deres hoved inden de starter. De starter bare og justerer undervejs.

"The way to get started is to quit talking and begin doing."
Walt Disney

Så. Få en dum side op på nettet og test om du kan sælge varen. Lav en simpel produkt side (få evt. hjælp hvis du ikke kan dette). Når de besøgende så trykker "Køb Nu" så fang deres kontakt informationer og vis dem efterfølgende en side hvor du skriver at produktet desværre er i rest ordre, men de vil blive kontaktet når du igen får dem på lager. 

På denne måde kan du teste om der er et marked for dine produkter uden at skulle investere i et lager eller en komplet webshop. 

Du kan evt. læse mere om dette procedure om at teste produkter online i bogen "The 4-Hour Workweek" af Timothy Ferriss.

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 15:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Att: Rasmus: jeg giver dig ret i det et stykke hen ad vejen. Det kan nemlig være farligt at være for konservativ.

Når det så er sagt, så skal man også gennemtænke situationen, så man ikke risikerer at miste en masse penge, fordi ideen på forhånd er dømt til at fejle. Skulle der f.eks. Være så massiv konkurrence på det marked hun vil ind på at hun, at det nærmest er umuligt at lave salg, så vil det måske være en ide at undersøge markedet på forhånd, og gøre sig tanker om styrken ved en ide man har med at gøre..

Men det er helt sikkert en interessant diskussion - forskellen mellem ubegrænset spontanitet, og overforsigtighed..jeg tror personligt man skal finde et sted midt imellem.
Fra København
Tilmeldt 27. Aug 08
Skrevet kl. 16:07

Jeg er ikke en sælger og det er ikke den direkte kundekontakt der interesserer mig. Jeg er ikke interesseret i at være afhængig af åbningstider og alt det der ellers følger med når man har en fysisk butik. Jeg vil hellere bruge min tid og mine penge på at pleje kunderne på anden vis.

Jeg kan ikke lige regne ud hvad du vil bruge mit svar til, men sig endelig frem - jeg er virkelig interesseret i alle input Smile

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 16:07

Jesper Ekmann:
Att: Rasmus: jeg giver dig ret i det et stykke hen ad vejen. Det kan nemlig være farligt at være for konservativ.

Når det så er sagt, så skal man også gennemtænke situationen, så man ikke risikerer at miste en masse penge, fordi ideen på forhånd er dømt til at fejle. Skulle der f.eks. Være så massiv konkurrence på det marked hun vil ind på at hun, at det nærmest er umuligt at lave salg, så vil det måske være en ide at undersøge markedet på forhånd, og gøre sig tanker om styrken ved en ide man har med at gøre..

Men det er helt sikkert en interessant diskussion - forskellen mellem ubegrænset spontanitet, og overforsigtighed..jeg tror personligt man skal finde et sted midt imellem.

Jeg vil sige det på en anden måde...

Der findes forskellige typer mennesker.

Nu har jeg arbejdet en del med forskellige typer personlighedstests og det er ofte ret klart at iværksættere har et vist mønster (i hvert fald dem jeg er faldet over). Langt de fleste succesrige iværksættere er biased imod at handle!

Nogen andre er tænkere og de tænker hele forretningen igennem gerne i op til flere år, før de går i gang. Hvis denne type vel og mærke når at komme i gang (hvilket desværre sker sjældent), så er det ofte dem der giver op så snart de finder ud af at deres perfekte plan ikke rigtigt fungerer i virkeligheden. 

De går derfor i sort og opgiver eller går tilbage til tegnebordet for at udtænke en nye "perfekt plan". 

(dette er selvfølgelig utrolig generaliserende, men det er ret tydeligt at se denne slags træk).

Se på fx. Martin Thorborg og Amino. Det er først fornyeligt at alle de forskellige services under Amino paraplyen er begyndt at få samme visuelle identitet, og man skal stadig oprette separate profiler (om end med samme login) på alle services (istedet for bare een profil der gælder til det hele). Det skyldes at Martin har haft travlt med at få skidtet op og køre for at se om det var noget vi ville bruge. Så kan han altid bruge penge på designere og udviklere såfremt servicen bliver en succes.

Dem der handler justerer bare undervejs.

Jeg siger ikke at man skal gå ud og låne en million i banken uden en plan.

Hvis du læser mit indlæg opfordrede jeg hende faktisk til at med små midler tester om der er et marked og om man kan få kunder. 

På denne måde vil hun lærer meget mere end at tænke mere om idéen eller sludre med os venlige mennesker på Amino. Hun får feedback fra sit marked og kan evaluere om hun skal kaste penge efter idéen. 

Hun kan med lidt snilde have en side oppe og teste dette på et par timer!

Til trådstarter og evt. andre interesserede kan jeg da sige at der stadig er pladser til mit gratis webinar om Passiv Indkomst. Her vil jeg faktisk komme ind på hvordan man kan komme online med et produkt på 10 minutter!

http://www.amino.dk/forums/t/116007.aspx?PageIndex=3&#784957

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)