Jeg har virkelig brug for noget input eller noget sparring på mine fremtidsdrømme. Jeg undskylder på forhånd, hvis det hele er lidt rodet formuleret. Jeg er en kvinde på 27 år fra København og jeg har altid gerne ville være selvstændig. Ikke på nogen storslået facon, men bare et lille foretagende som jeg hen af vejen kan leve af. Jeg har nu i flere år været ret opsat på at jeg vil have en webshop med boligtilbehør. Men allerede her dæmrer det lidt for mig, for jeg har også en idé om at det er og har været en drøm for mange andre. Jeg er bange for at markedet er mere end mættet og jeg ved ikke hvordan jeg skal få en afklaring på dette? Nå men, jeg har jo så en idé om at jeg må gøre det bedre end de andre. Jeg har bl.a. fået varerprøver hjem fra udlandet og lavet aftaler med nogle fabrikker, omkring nogle varer som ikke findes i de andres vareudvalg (de eksisterende webshops er meget ens og har nogenlunde samme udvalg af de populære mærker) og nogle varer som jeg kan sælge langt billigere end de andre. Ikke på discountfaconen, men der er f.eks en upcomming vare som er vældig populær indtil videre, men som koster 2000 kr, hvor jeg måske vil kunne sælge præcis den samme vare til halv pris. Jeg bliver jo glad og positiv hver gang jeg finder en lille ting der kan være med til at adskille mig fra de andre. Spørgsmålet er bare om det er det der skal til? Har det overhovedet en betydning at nogle varer er billigere, når vi snakker om kvinder på min egen alder som hellere end gerne bruger penge på det de gerne vil have? Og vil det være positivt at jeg har nogle lækre varer som andre ikke har eller vil det måske virke negativt, idet jeg jo hverken har noget kvalitativt eller trendsættende image? Mange af de eksisterende shops har også fysiske butikker, hvor af deres webshop er opstået. Det er jeg ikke interesseret i, men hvordan skal jeg forholde mig til dette? Er det utopi at leve af webshoppen alene? Det ville jo ikke være så svært hvis det ikke var fordi at det koster en god sum penge at starte den her idé og det faktum at jeg jo også har et økonomisk ansvar overfor min samlever. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg er overhovedet ikke rustet til at tage springet endnu og jeg ved ikke hvor jeg kan gå hen og få sparring. Tak hvis du læste med så langt :) |
Selvfølgelig er du god nok :-)
Jeg har tilfældigvis netop set et opslag om et kursus i innovation, henvendt til folk som vil starte for sig selv. Måske er det noget for dig. Her er et link http://innovationshojskolen.blogspot.com/