Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Støt initiativet til Reetableringsfonden

Side 5 ud af 5 (47 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Bertil Vrou Thomsen:

Vil lige fortælle at de første indbetalinger nu er registreret på Fonden's konto og tak
til dem der tør bryde isen. 
Så lys forude trods alt, endskønt der jo stadig er et stykke til kr. 300.001,-, der
er første step.

Så kom nu frem i skoene så vi kan få projektet op at stå til gavn og sikkerhed for alle de iværksættere der trodser janteloven.
De kr 100,- skal indsættes på regnr.8401  konto 1151903.

Jeg arbejde i om det kan lade sig gøre at få indbetalingerne via SMS.

Til orientering er jeg igang med at udarbejde materiale til de lidt tungere drenge og virksomheder, som forhåbentlig også kan se en ide i projektet, men det er ikke nogen let opgave.

Kender i personer eller virksomheder der kunne være potentielle givere må I gerne give mig PB med navn og adresse.

Mvh
Bertil Vrou Thomsen

Hej Bertil,

så har jeg også smidt en hund afsted i den gode sags tjeneste.
Jeg tror stadig det ville være en rigtig god idé at beskrive sagen og din tanker på en hjemmeside, hvilket jo også med al sandsynlighed vil være medvirkende til synliggørelse af seriøsiteten. Og folk, både indskydere og potientelle ville have et "hjemsted", hvor man kan følge med i sagens skridt. Og vil jo nok også virke mere seriøst overfor de potientelle storbidragere du håber på (kunne det f.eks. være Danfoss?).

Mit tilbud som sponsor i den forbindelse står stadig ved magt.

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 14:31

Jeg har ikke glemt dit tilbud og er helt enig i at der skal opbygges en side. Jeg arbejder på, hvilke elementer der skal med, for det skal gøres ordentligt fra starten. En anden side her er at den skal optimeres således, at den bliver synlig for de potentielle brugere af fonden, men det er der måske også kræfter, der er villige til at hjælpe med her på Amino.

Og navnet er også sikret via Lagersalg123, så tak til jer begge.

Men jeg ser ind til dig en dag, hvor jeg er på Fyn har et barnebarn i Nr. åby, så jeg kommer der jævnligt.

Mvh
Bertil V. Thomsen

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 14:32

Kære Aminoer

Prøv nu lige at gå ind i debatten omkring min fond. Forhold jer til den, ikke omkring min person, men om indholdet. Hvad holder jer tilbage for at støtte denne fond, der vil være livsnerven for en del af jer, hvis det ikke lykkes. Løbende er der nogen herinde der debater de vanskeligheder, de er havnet i. 

Der er ca. 2500 personer online, hvor mange af dem, der vil være potentielle brugere af  Reetablingsfonden vil selvfølgelig være et gæt, men ca. halvdelen af de der forsøger sig som iværksætter rammer mod muren.

Måske der skal indføjes et punkt i vedtægterne, der kun giver bidragsydere adgang til at søge midler i fonden.

Jeg vil løbende opfordre jer til at støtte fonden, vi kunne få grundlaget på plads hvis de 2500 online Aminoer lige nu indsatte de kr 100,- jeg har opfordret til nogle gange.

Kontoens reg.nr. 8401 konto nr: 1151903

Mvh
Bertil Vrou Thomsen

Fra tune
Tilmeldt 20. Dec 10
Indlæg ialt: 123
Fra  tune brolægger firma Skrevet kl. 14:58

Hej Bertil.

Det vil ikke være noget krav fra min side af at det kun var bidragsyder der kunne søge midler i fonden, men, men jeg syntes nu det ville være et godt tiltag at indføre det punkt og jeg vil hermed løbende indbetale  nogen flere bidrag til fonden udover de 100 kr jeg har indsat, i og med mine chancer for at få beviliget noget på sigt ville være større end ellers , hvis det nu en dag skulle gå galt for mig og min virksomhed. :-)

mvh adam

tune brolægger firma er en mindre brolægger virksomhed , som udfører opgaver på hele sjælland.

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 10:17

Er der nogen der har forslag til et logo til Reetableringsfonden?
Et logo der reflektere budskabet, der ligger bag Fonden.

Mvh
Bertil Vrou Thomsen

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 09:45

Bertil Vrou Thomsen:

Hvor er vi på vej hen:

1. step, som vi befinder os i lige nu, har den målsætning at få min. 3000 virksomheder eller 
    enkeltpersoner til at indskyde kr. 100,00 på fondens konto. Reg.nr. 8401 kontonr. 1151903. 
    Nås det mål er Fonden en realitet. 

2. step  skal gennem kontakt med større virksomheder, organisationer, fonde, EU    
    og velhavende enkeltperson skabe en kapital på min. 20 mill. Skal være nået i løbet af 3 år.

3. step, når de første 3 mill. er nået kan fonden starte sin aktivitet.

4. step er at kunne behandle 1 ansøgning pr. mdr., dette mål kan første realiseres, når de 20 
    mill. er nået. Når dette mål er nået begynder fonden at genererer kapital, dette skal dog ikke 
    afholde fonden fra at søge yderligere midler.

Forhåbentlig er viljen der også til at følge de positive udsagn op, der er fremkommet i dabatten, og mangler der noget at blive uddybet så sig frem.

Som lige skrevet under debatten om "Hjælp en Amino...." sætter jeg lige "Retableringsfonden" på dagsordnen igen.

Hvor langt kom vi så den gang for snart længe siden. Ja faktisk var der kun 2 aminoer der indskød penge på kontoen kr. 200,- og de står der
endnu. Jeg har ikke opgivet at få fonden op at køre, men har funderet meget over, hvorfor der i nogle indlæg den gang blev sat krav om kontrol og advokater og dermed omkostninger til et projekt der i sin enkelthed minder om den debat jeg lige har refereret til.

Den gang var mit budskab "3000 amino indskyder kr. 100,-" dermed er fonden en realitet.

Med minimumsindskudet på den referede debat, der har ligget på kr. 200,- skal der så kun 1500 aminoer til osv. 

Til de der nu vil indgå i en detaildebat om, hvordan Fonden skal administreres, må jeg refererer til citatet. De kr. 300.000 er kun det der skal til for at step 1 er nået. Altså at Fonden er en realitet. Når det punkt er nået, er der vist vilje til at noget kan lykkes og derefter er det tid til at samle de rette personer.

Jeg har forleden dag haft en snak med Lar Janik Johansen, der har været ankermand for skabelsen af " Den Sociale Kapitalfond" for at høre hans
syn på ideen, lige som jeg har været rundt om andre. Gennem disse kontakter er jeg blevet bestyrket i min opfattelse, at det vil være et væsentligt skub til "Reetableringsfonden", hvis den kan blive en juridisk realitet, altså at de kr. 300.000,- kan skabes.

Derfor endnu engang opfordring til at indskyde et bidrag ikke "helt i blinde" men i første omgang skal i undværre forbrug for det beløb I donerer til projektet.

Kontoen er oprettet i Merkur Bank: Reg.nr. 8401 kontonr. 1151903.

Noget tager tid noget tager lang tid!

Mvh
Bertil Vrou Thomsen 

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 14:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Du stillede et spørgsmål i denne tråd:  

http://www.amino.dk/forums/t/160662.aspx?PageIndex=8#1087279

Bertil Vrou Thomsen:
Jeg sidder lidt tilbage og fundere over, hvad det er, der gør det muligt. - Er det fordi det er enkelt at forstå, det er meget begrænset eller hvad.

Jeg svarer dog herinde, da jeg ikke vil afspore den anden tråd. 

I den anden tråd var der en person, der ikke beder om almisser, men faktisk et lån til en god rente. Han fortæller endvidere sin personlige historie og forklarer hvorfor han kan få gavn af pengene til at komme videre med sit liv. Personligt ville jeg dog skulle lede efter meget vægtige argumenter for at få låne til noget jeg selv kunne opspare til efter tre måneder - men det er en anden sag.

Jeg har nu kigget på dit trådoplæg her, men ikke læst tråden, og jeg må indrømme at jeg har svært ved at forholde mig til den. Der er en masse "fine" ord som "akkord", "reetableringsfond", "vedtægter". At Aminos brand så også bliver misbrugt lidt ved brug af udtrykket "Amino Bank" hjælper næppe på tilliden. Det, krydret med at der også fra start bliver smidt et kontonummer. Der er meget "stiv organisation" og "hvordan" man sender penge i det trådindlæg, fremfor hvorfor.

I den anden tråd er der et "hvorfor" - og det er personligt og personen udviser vilje til selv at ville gøre en indsats og gøre sig økonomiske ofre. 

Jeg tror såmænd din mission er nobel nok, men prøv evt at præsentere nogle cases med "rigtige mennesker", og hvad forskel der konkret ville ske, fremfor at præsentere et konto-nummer og nogle paragraffer, hvis folk fandt til lommerne. I sidste ende, kan det jo være ligegyldigt at sende penge, hvis det blot er for at de kan få råd til at fede den foran det sidste nye HD-TV.

Håber det måske kunne hjælpe lidt på din undren i den anden tråd :-) 

Sparetips på Sparefeber.dk

Side 5 ud af 5 (47 indlæg)