Hvor er vi på vej hen:
1. step, som vi befinder os i lige nu, har den målsætning at få min. 3000 virksomheder eller
enkeltpersoner til at indskyde kr. 100,00 på fondens konto. Reg.nr. 8401 kontonr. 1151903.
Nås det mål er Fonden en realitet.
2. step skal gennem kontakt med større virksomheder, organisationer, fonde, EU
og velhavende enkeltperson skabe en kapital på min. 20 mill. Skal være nået i løbet af 3 år.
3. step, når de første 3 mill. er nået kan fonden starte sin aktivitet.
4. step er at kunne behandle 1 ansøgning pr. mdr., dette mål kan første realiseres, når de 20
mill. er nået. Når dette mål er nået begynder fonden at genererer kapital, dette skal dog ikke
afholde fonden fra at søge yderligere midler.
Forhåbentlig er viljen der også til at følge de positive udsagn op, der er fremkommet i dabatten, og mangler der noget at blive uddybet så sig frem.
Som lige skrevet under debatten om "Hjælp en Amino...." sætter jeg lige "Retableringsfonden" på dagsordnen igen.
Hvor langt kom vi så den gang for snart længe siden. Ja faktisk var der kun 2 aminoer der indskød penge på kontoen kr. 200,- og de står der
endnu. Jeg har ikke opgivet at få fonden op at køre, men har funderet meget over, hvorfor der i nogle indlæg den gang blev sat krav om kontrol og advokater og dermed omkostninger til et projekt der i sin enkelthed minder om den debat jeg lige har refereret til.
Den gang var mit budskab "3000 amino indskyder kr. 100,-" dermed er fonden en realitet.
Med minimumsindskudet på den referede debat, der har ligget på kr. 200,- skal der så kun 1500 aminoer til osv.
Til de der nu vil indgå i en detaildebat om, hvordan Fonden skal administreres, må jeg refererer til citatet. De kr. 300.000 er kun det der skal til for at step 1 er nået. Altså at Fonden er en realitet. Når det punkt er nået, er der vist vilje til at noget kan lykkes og derefter er det tid til at samle de rette personer.
Jeg har forleden dag haft en snak med Lar Janik Johansen, der har været ankermand for skabelsen af " Den Sociale Kapitalfond" for at høre hans
syn på ideen, lige som jeg har været rundt om andre. Gennem disse kontakter er jeg blevet bestyrket i min opfattelse, at det vil være et væsentligt skub til "Reetableringsfonden", hvis den kan blive en juridisk realitet, altså at de kr. 300.000,- kan skabes.
Derfor endnu engang opfordring til at indskyde et bidrag ikke "helt i blinde" men i første omgang skal i undværre forbrug for det beløb I donerer til projektet.
Kontoen er oprettet i Merkur Bank: Reg.nr. 8401 kontonr. 1151903.
Noget tager tid noget tager lang tid!
Mvh
Bertil Vrou Thomsen