Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Støt initiativet til Reetableringsfonden

Side 4 ud af 5 (47 indlæg)
Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bør nok også til Jesper's indlæg gøre opmærksom på at fonden som sådan er underlagt fondsloven som sætter snævre grænser for, hvad den enkelte i en bestyrelse kan og hvilke honora
og udlodninger det enkelte medlem kan få og medvirke i.
I vedtægterne angiver jeg flere steder dette.
Med hensyn til udvælgelse af de 2 sidste bestyrelsesmedlemmer er jeg åben overfor emner. Hertil skal nævnes at fondsmyndighederne kan forlange, at der evt. bliver flere medlemmer end de 3, jeg har nævnt i de nuværende vedtægter, men der skal være min. 3.
Der er i.flg. denne lovgivning pligt til at der føres referat af de bestyrelsesmøder der afholdes og dermed også af de beslutninger der tages her, herunder dispositioner over fondens midler, hvorfor beslutningerne ikke kan hemmeligholdes, da det er enhver frit at bede civilretsstyrelsen undersøge fonden.

Fondsloven administreres af justitsministeriet.

Mvh
Bertil V. Thomsen

Fra tune
Tilmeldt 20. Dec 10
Indlæg ialt: 123
Fra  tune brolægger firma Skrevet kl. 20:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg syntes det er et fantastisk intiativ , men som andre omtaler det, så er det et spørgsmål om tillid. Men jeg tør godt satse min 100 krone på projeketet, så de er hermed på vej. Smile

tune brolægger firma er en mindre brolægger virksomhed , som udfører opgaver på hele sjælland.

Fra frederiksværk
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 921
Skrevet kl. 21:12
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

HVor mange penge er der i fonden indtil videre?

jeg mangler en investor eller 2 til at starte mit projekt

http://www.amino.dk/forums/t/96207.aspx

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 16:55

En opdatering af Reetableringsfonden.

Hvor er vi på vej hen:

1. step, som vi befinder os i lige nu, har den målsætning at få min. 3000 virksomheder eller 
    enkeltpersoner til at indskyde kr. 100,00 på fondens konto. Reg.nr. 8401 kontonr. 1151903. 
    Nås det mål er Fonden en realitet. 

2. step  skal gennem kontakt med større virksomheder, organisationer, fonde, EU    
    og velhavende enkeltperson skabe en kapital på min. 20 mill. Skal være nået i løbet af 3 år.

3. step, når de første 3 mill. er nået kan fonden starte sin aktivitet.

4. step er at kunne behandle 1 ansøgning pr. mdr., dette mål kan første realiseres, når de 20 
    mill. er nået. Når dette mål er nået begynder fonden at genererer kapital, dette skal dog ikke 
    afholde fonden fra at søge yderligere midler.

Forhåbentlig er viljen der også til at følge de positive udsagn op, der er fremkommet i dabatten, og mangler der noget at blive uddybet så sig frem.

Mvh
Bertil Vrou Thomsen 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 00:42

Bertil Vrou Thomsen:
Når det er sagt er din bekymring ok. Kom evt. med nogle forslag til hvordan det evt. sikres bedre.

Hej Bertil

Du kunne lade de øvrige bestyrelsesmedlemmer udpege af f.eks. Amino og en anden 'organisation' som du ingen direkte indflydelse har over. Derudover bør der naturligvis være regler for hvordan vedtægterne ændres.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 10. Jan 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 02:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Super godt initiativ Bertil....!

Lille forslag:

Du kunne evt lave en vedtægt der sikrer tilbageførsel af alle indskudte beløb på fx 500,- og større. Banken vil tage penge for disse tilbageførsler, men det kan du finansiere med de penge der er indbetalt i mindre portioner end 500,- . Og en eventuel rest kunne doneres til en velgørende organisation. Hvilken organisation der skal have de penge bør i øvrigt aftales på forhånd på et eventuelt bestyrelsesmøde. Ellers er der bare nogen der ender med at få lidt for ondt bagi, hvis pengene i deres øjne overføres til en "forkert" organisation. En forkert organisation kunne fx være din egen, eller en vens.... Dermed ikke sagt at det er/kunne være din hensigt, MEN hellere få forebygget lige præcis det problem....

Så ville folk max kunne miste 499 kr hvis projektet vælter, alle beløb højere end det ville blive returneret.....Så ville jeg uden tøven, pumpe lidt mammon i "krukken".... ;)

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 11:55

Vedrørende udvælgelsen af de øvrige medlemmer i fonden er det klart hensigten at finde disse udefra. Om det er Amino eller fra f.eks. erhversorganisationerne de skal findes har jeg p.t. ikke noget bud på.

Men den sammenlagte mistro jeg kan finde i flere indlæg slider lidt på projektet. Jeg kan godt høre at flere indlæg slutter op om projektet, men derfra og til aktivt at støtte det, er der synligt nok et stykke.
Når jeg læser fondslovgivningen, ser jeg, at området er rimeligt regelsat. Med den bevisthed er det, at jeg søger at opbygge kapitalen, før jeg går yderligere i detaljer med vedtægterne. De vedtægter der foreligger nu følger de minimumsregler, der er på området.
Derfor har jeg også stor sympati for ideen om at indskudene ligger i omegnen af de kr. 100,-, da dette umiddelbart ligger indenfor en ramme, hvor den enkelte ikke lider noget ubodeligt tab.

Såfremt jeg skulle tilgodese egne interesser med oprettelsen, vil min handling ved at oprette fonden være strafpådragende. 

Men lad os prøve at få klarhed over om der er en økonomisk opbakning,
send mig en personlig besked, hvori I angiver, hvor meget I vil skyde i projektet. Herigennem vil vi så få en reel måling for, om der i Amino sammenhæng er vilje uden, at det endnu har kostet nogen noget.
Der vil derudover kunne foretages en måling af, om der er størst tilslutning til større beløb i stedet for de kr. 100,- .
Beskederne er udelukkende af moralsk karakter og binder ikke de enkelte til indskudet, men derfor vil jeg gerne opfordre til lidt seriøsitet.

Mvh
Bertil Vrou Thomsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:23
Okay:

Her er mit udspil til at sparke projektet godt igang.

Pengene går ind på en spærret konto- varetaget af en advokat- ikke en foreningskonto. Pengene er spærret indtil de når grænsen på 300.001 kr. Derefter tager en bestyrelse på 3 medlemmer stilling til hvordan dette beløb kan komme til at yngle. Og tager stilling til hvornår ansøgninger modtages fra iværksættere med tiltrængt behov for lån. Skal man nå 500.000 kr før der modtages ansøgninger fx?

På den måde undgår Bertil mistænkeliggørelse og projektet kan begynde at blive til noget.....

Jeg har sikkert glemt noget......suppler el. kritiser, kom med flere ideer, så ender det måske med et godt projekt..
Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 16:05

Umidddelbart har jeg svært ved at se, hvorfor der skal ofres advokatomkostninger på dette projekt for at indsamle de kr. 300.001,-.

Jeg kan i den forbindelse ref. til §8, hvor der står, at det er fondmyndighederne der skal give tilladelsen og at modtagergruppen er klart defineret, såfremt projektet ikke opnår den fulde tilslutning, hvilket jeg dog ikke forventer. Og når de beløbet er nået sammensættes bestyrelsen.
I den forbindelse vil jeg indføje i §4  i slutningen af 3. afsnit "Bestyrelsen øvrige 2 medlemmer findes i en personkreds der ikke har nogen familiemæssige eller andre nære bånd til stifteren". 

Mistænkeliggørelsen skulle gerne kunne forsvinde ved at læse lovgivningen omkring fonde. Det er udenfor diskution, at jeg er ansvarlig for fonden og de midler der indsættes på fondens konto indtil der er sammensat en bestyrelse. Det ansvar har jeg ikke problemer med at have og vil indformere åbent om fondens udvikling.

Mvh
Bertil V. Thomsen

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 13:14

Vil lige fortælle at de første indbetalinger nu er registreret på Fonden's konto og tak
til dem der tør bryde isen. 
Så lys forude trods alt, endskønt der jo stadig er et stykke til kr. 300.001,-, der
er første step.

Så kom nu frem i skoene så vi kan få projektet op at stå til gavn og sikkerhed for alle de iværksættere der trodser janteloven.
De kr 100,- skal indsættes på regnr.8401  konto 1151903.

Jeg arbejde i om det kan lade sig gøre at få indbetalingerne via SMS.

Til orientering er jeg igang med at udarbejde materiale til de lidt tungere drenge og virksomheder, som forhåbentlig også kan se en ide i projektet, men det er ikke nogen let opgave.

Kender i personer eller virksomheder der kunne være potentielle givere må I gerne give mig PB med navn og adresse.

Mvh
Bertil Vrou Thomsen

Side 4 ud af 5 (47 indlæg)