Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Støt initiativet til Reetableringsfonden

Side 3 ud af 5 (47 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad med at lave en website med temaet her. oprette en fond for iværksættere og selvstændige? Så andre end amino-brugere kan bidrage til projektet, og være en del af et godt projekt. Debatten her går jo død på et tidspunkt-som alle debatter- derfor er websitet bedre til at fastholde nogle ting
Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 11:29
flemming.dk:
Hvad med at lave en website med temaet her.
Debatten her går jo død på et tidspunkt-som alle debatter- derfor er websitet bedre til at fastholde nogle ting
Det er en klar følgevirkning såfremt der kan findes opbakning for ideen.
Som det fremgår af vedtægterne er 1. prioriteten i fonden at udfylde det hul, der opstår, når iværksætteri ikke lykkes. Jeg har personlig været selvstændig i 95% af mit liv, har drevet den samme virksomhed i små 30 år og har gennem den tid set adskillige se bagsiden af det forjettede iværksætter liv. Vi elsker at snakke om alle drømmende og ideerne, men glemmer, at der er mangfoldige resultater, når nogen tager springet.
Når resultatet er, at projektet når en kursværdi af 0, vil den enkelte forstå nødvendigeheden af dette projekt.

"Hvor mange aminoer mon har støt på det".
Dette her projekt skal sikre at de der udviser rettidig omhu og udviser viljen til at komme op igen, kan få sat midler tilrådighed, for at vende en uheldig udvikling.
Med bevistheden om at projekter ikke bliver til noget, såfremt der ikke kan fremvises en kapital, er det, at jeg har taget det første skridt til at verificer, hvorvidt der er en vilje udover snakke vejlen til at skabe denne bagvedliggende kapital, der i al sin enkelthed går ud på  at afhjælpe et konkret problem, som måske en del har stiftet bekendskab med. 
Så skyd nu de kr 100.00 ind på fondens konto regnr. 8404 konto nr. 1151903.
Så der kan opnåes den nødvendige kapital af kr. 300.001,- i.flg. fondslovgivningen. Hermed vil baggrunden for at søge yderligere midler være tilstede og fonden kan begynde sit egentlige virke.
Det svare til under 5 % af samtlige aminoer eller 1.3 % af samtlige RKI registrerede.
Se vedtægterne i første indlæg.
Mvh
Bertil Vrou Thomsen
PS: Forventer lidt mere dialog omkring projektet, kritiske spørgsmål besvares gerne.
Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 11:44

Hejsa

Syntes det lyder som en super ide, for ja det er iværksættere der skal hjælpes, det er dem der skaber samfundet..:-)

Har lige et spørgsmål hvis jeg overføre fra min firma konto kr. 500.- hvordan forholder det sig så med bogføring af disse..? Lige et teknisk spørgsmål for vil da gerne hjælpe og kr. 500.- er da ikke noget man kan dø af, og er der nok der siger det forstår jeg det sådan at det kan give start skudet til flere der gerne vil starte op med noget.

Så støt da op om ideen..Yes

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 12:22

Kære Amino Venner

Bertils initiativ er meget prisværdigt, jeg føler ikke der er nogen som helst grund til at stille kritiske spørgsmål, til hans motiver.

Håber på stor opbakning til projektet, her er Danmarks første seriøse initiativ til at hjælpe iværksættere også dem, som har fået en "dukkert".

Der er vel ikke mange der forventer at der kommer en styrtende stor kapital fra Amino deltagerne, men opbakningen fra iværksættere er meget vigtig i det videre arbejde med at skaffe større kapital.  

Godt gået Bertil.

De bedste hilsener

Finn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Synes det er et prisværdigt initiativ der kan komme rigtige mange til gode, der endda også vil komme det danske samfund (os alle) til gode, ved at rigtige iværksættere kan bruge deres erfaringer i deres fiaskoer til at lave succes.

Bertil: Jeg vil godt sponsorere hjemmeside (inkl. hosting og domæne), hvis du måske mener du kan få sat idéen/konceptet op på en overskuelig måde

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 14:34
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Brian Schou Larsen:

Bertil: Jeg vil godt sponsorere hjemmeside (inkl. hosting og domæne), hvis du måske mener du kan få sat idéen/konceptet op på en overskuelig måde

Der kom jeg dig så lidt i forkøbet f.s.a. domænet.

@Bertil - Jeg har registreret domænet etableringsfonden.dk for at der ikke var nogen der skulle få sjove idéer i dit projekt.

Du kan til enhver tid få domænet overdraget til fondenog jeg skal naturligvis i sagens tjeneste ikke have penge for det. Skulle Du benytte dig af Brians tilbud, så kan jeg bare foranledige domænet peget overpå websiden han evt. opretter.

Når fonden er stiftet foranlediger jeg automatisk overdragelse uden ophold.

God vind med projektet og jeg donerer på et eller andet tidspunkt.

Køb ren argan olie her

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 14:46
Lagersalg123 - JEN:
Der kom jeg dig så lidt i forkøbet f.s.a. domænet.
@Bertil - Jeg har registreret domænet etableringsfonden.dk for at der ikke var nogen der skulle få sjove idéer i dit projekt.
Håber ikke du har givet penge for det for jeg har betalt for oprettelsen, men eller tak for tilbudet og indsatsen fra både dig og Brian. Når viljen fra de forskellige, jeg forsøger at få til at bakke op om ideen, har vist sig, kommer jeg tilbage.
Med venlig hilsen
Bertil Vrou Thomsen
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 14:51

Bertil Vrou Thomsen:
Håber ikke du har givet penge for det for jeg har betalt for oprettelsen, men eller tak for tilbudet og indsatsen fra både dig og Brian.

Domæner koster penge men det er småpenge i dette sammenhænge. Det er købt, aktiveret og køreklart, så dem Du har bestilt hos er vist ikke de hurtigste :)

Men der skal ikke være nogen udfordringer i det, du får det bare når Du vil have det.

https://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=42&query=reetableringsfonden.dk&submit=S%F8g

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 15:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Bertil

Bertil Vrou Thomsen:

Jeg håber at det link jeg lægger ind gør det muligt at se Fondens første vedtægter:

Fondens vedtægter indebærer du har uinskrænket magt til at bestemme eget honorar og udlodninger. Du er indskrevet i vedtægterne og det er ikke angivet hvordan disse ændres. Det står ikke klart hvordan de øvrige bestyrelsesmedlememr udpeges/vælges, men du og et enkelt andet bestyrelsesmedlem kan træffe alle beslutninger og behøver ikke oplyse om dem.

Jeg sætter ikke spørgsmålstegn ved intentionerne, men jeg vil foreslå du reviderer og sikrer et minimum af indflydelse og åbenhed i forhold til bidragsydere.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 15:31
Jesper:
Hej Bertil
Fondens vedtægter indebærer du har uinskrænket magt til at bestemme eget honorar og udlodninger. Du er indskrevet i vedtægterne og det er ikke angivet hvordan disse ændres. Det står ikke klart hvordan de øvrige bestyrelsesmedlememr udpeges/vælges, men du og et enkelt andet bestyrelsesmedlem kan træffe alle beslutninger og behøver ikke oplyse om dem.
Jeg sætter ikke spørgsmålstegn ved intentionerne, men jeg vil foreslå du reviderer og sikrer et minimum af indflydelse og åbenhed i forhold til bidragsydere.
Tak for dit indlæg.
Bestyrelsen bliver på 3 personer som udpeges når de kr. 300.001 er skaffet, før er der ingen mening i at sætte noget i værk. Jeg har sikret at nås dette ikke tilfalder pengene ikke mig men gives videre. Jeg for ikke særlig stemmeret, hvorfor jeg kan nedstemmes af de 2 øvrige bestyrelsesmedlemmer. 
Jeg kræver ingen penge for det arbejde jeg p.t. udføre for at få dette på benene, men så længe det er i opbygningsfasen vil jeg kunne styre, hvorhen tingene flyder, således at min intention med projektet ikke flyder ud. Det håber jeg på forståelse for. 
Når det er sagt er din bekymring ok. Kom evt. med nogle forslag til hvordan det evt. sikres bedre.
Med venlig hilsen
Bertil Vrou Thomsen
Side 3 ud af 5 (47 indlæg)