Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal en hjemmeside koste?

Side 5 ud af 5 (50 indlæg)
Fra Gjøl
Tilmeldt 29. Jan 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange webbureauer er bygget op af designere og/eller programmører. Det
betyder, at de lægger ekstremt stor vægt på to salgsparametre:
Ubegrænsede designmuligheder og optimal kodning til seo.

Netop de to parametre gør, at priserne bliver meget høje. Det betyder også, at kunder, der lægger vægt på nogle andre parametre, ikke rigtig bliver tilfredsstillet.

I mit reklamebureau laver jeg hjemmesider, hvor vægten er på brugervenlighed, gode tekster, et pænt layout, en god support på forståeligt dansk, hurtig levering og lave priser.

Ved at reducere på de to parametre, der virkelig koster knaster: Ubegrænsede designmuligheder og optimal kodning til SEO, kan jeg reducere prisen voldsomt, og samtidig levere et godt produkt til kunden, fordi jeg performer godt på de øvrige konkurrenceparametre.

Der er brug for alle typer af tilgangsvinkler til det, at lave hjemmesider, det vigtige er, at kunderne får den løsning, de har brug for. Derfor er det jo fint, at nogle virksomheder tager en høj pris, hvis deres løsning er overkill i forhold til det, kunden egentlig efterspørger.

Kristian

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 11:11
Godt sagt Kristian
Det er cirka det jeg ville have sagt hvis jeg var vågen.

Peder

Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 12:30
Kaster lige et indlæg ind...

Som på¨afsindig mange andre serviceydelser, så vil prisen være meget svingende. Det handler meget om hvor etableret man er, og ikke mindst hvad referencerne hedder.

For nogle år tilbage foretog vi en undersøgelse for en kunde, med netop samme problemstilling. Vi undersøgte priserne på en lang række forskellige udbydere af netop samme produkt. Priserne svingede VIRKELIG meget. Ikke overraskende, for en studerende kan på ingen måde tage ligeså meget som Valtech - enddog for samme produkt.

11.000 kr. virker måske af meget, som tidligere nævnt i tråden, hvis man ikke har de vilde behov, ikke kigger på det tekniske og sætter indhold over effekt. Har selv siddet med projektstyring på ECCO''s corporate site, og for dem ville en pris på 11.000 skræmme dem væk som latterlig billig. Hos f.eks. Valtech kommer man ikke langt for 75.000,- kr - hvis man altså har et kendt navn. Store virksomheder betaler for deres leverandørers referencer, en slags sikkerhed.

Mit råd til dig Atak, er at finde konkurrenter der matcher dig, og prissæt efter dem. Hvilke kunder vil du have? Hvis du vil sælge hjemmesider til nystartede iværksættere, så skal prisen naturligvis være meget lav, men er det ECCO du går efter, så skal det være dyrere. I mine øjne er Valtech ikke dygtigere end mange andre. De har bare nogle fede referencer. Tjek f.eks. deres website. Det pæneste derpå er deres referencer....

søger ligesindede i Sønderjylland

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 06
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 12:38

Mange webbureauer er bygget op af designere og/eller programmører. Det betyder, at de lægger ekstremt stor vægt på to salgsparametre: Ubegrænsede designmuligheder og optimal kodning til seo.

Hvad betyder ubegrænsede desigmuligheder i din verden? Er det design fra bunden uden brug af templates?
Hvad betyder optimal kodning til SEO?

Netop de to parametre gør, at priserne bliver meget høje. Det betyder også, at kunder, der lægger vægt på nogle andre parametre, ikke rigtig bliver tilfredsstillet.

Hvis du kan sælge et design baseret på en template uden synderlig tilretning til en kunde og kundens behov og ønsker ikke er til mere, så er det klart, at det kan gøres billigere. Ligeledes kan en kunde der er ligeglad med SEO godt håndteres med et simplere system - enig.

I mit reklamebureau laver jeg hjemmesider, hvor vægten er på brugervenlighed, gode tekster, et pænt layout, en god support på forståeligt dansk, hurtig levering og lave priser.

Jeg tror ikke du finder et bureau som ikke lever efter de samme regler som dig. Det vil være selvmord ikke at gøre det og det er ingen jo interesseret i.

Lave priser afhænger jo også af kundens budget. Tag et eksempel med en kunde med et budget på 400.000. Kunden får to tilbud - et på 600.000 og et på 300.000. Tilbuddet til 300.000 er lavere end både kundens budget og det andet bud og kan dermed defineres som en lav pris.

Leverer du en pris som ligger under kundens forventning vil du opleve en glad kunde som føler du er billig.

Ved at reducere på de to parametre, der virkelig koster knaster: Ubegrænsede designmuligheder og optimal kodning til SEO, kan jeg reducere prisen voldsomt, og samtidig levere et godt produkt til kunden, fordi jeg performer godt på de øvrige konkurrenceparametre.

Der er brug for alle typer af tilgangsvinkler til det, at lave hjemmesider, det vigtige er, at kunderne får den løsning, de har brug for. Derfor er det jo fint, at nogle virksomheder tager en høj pris, hvis deres løsning er overkill i forhold til det, kunden egentlig efterspørger.

Vi er i bund og grund enige. Kundens behov bør definere kundens løsning. Bare du husker på at kunden normalt ikke er teknisk og går til et webbureau for at blive rådet rigtigt. Jeg har ingen problemer med at fortælle en kunde at jeg synes at deres forslag til diverse løsninger er noget l... og at den samlede kvalitet vil være væsentlig ringere hvis de kun gør A og ikke B og C.

Som webbureau skal du hjælpe kunden med at kigge lidt længere ind i fremtiden. Laver du en løsning som ikke er forberedt til udvidelse til for eksempel SEO (når kunden pludselig finder ud af det nu alligevel er en god ting) fordi at kunden ville have det så billigt, så skal kunden måske starte helt fra bunden. Det er normalt heller ikke noget problem hvis kunden er blevet informeret om at skære en hæl og tå kan få senere konsekvenser. Gør du ikke det, så får du pludselig minuspoint og det er en skidt ting for ethvert bureau.

Men enig, der kan i mange tilfælde godt snakkes om overkill - bare vi også husker de nuancerede briller :)

Allan

Tilmeldt 1. Feb 07
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 21:48
Jeg glæder mig over at se denne tråd, da den er et kærkommen mulighed for at argumentere for en af Frihjemmeside.dk´s mærkesager. Nemlig at leverer kvalitets hjemmesider til DK bedste priser samt at sikre vedligeholdelse af dem efterfølgende.

Når jeg læser tråden igennem kan jeg ser at en debat omkring valget imellem en studerende eller et prof. webbureau. Da vi startede Frihjemmeside.dk var det for sikre danske virksomheder muligheden for en prof. hjemmeside der bliver vedligeholdt løbende af webbureauet. Intet er værre end hjemmesider der er amatøragtigt lavet og som ikke opdateret eller hvor kunden har forsøgt at vedligeholde den i et CMS system. Der er helt sikkert kunder der har kompetencen og tiden til at vedligeholde hjemmesider, men det hører til mindretallet, langt de fleste virksomheder er bedre tjent med at lade et professionelt webbureau lave og vedligeholde hjemmesiden. 

Frihjemmeside har gjort det muligt at få en individuel hjemmeside (læses som ikke standard skabeloner med blå baggrund og logo op i højre hjørne) uden at skulle betale for den!

Ja det er rigtigt vi laver hjemmesider gratis endda i CMS system med nyhedsbrev, kontaktform, mulighed for login m.m.

Men spørgsmålet er slet ikke hvad det koster at få designet og opsat hjemmesiden, men de reelle omkostning er prisen for at få vedligehold og opdateret hjemmesiden. Frihjemmeside lever af at vedligeholde vores kunders hjemmesider og dette til en pris af 269 pr. måned.

Mange virksomheder har valgt at få en god ven af huset eller studerende til at lave hjemmesiden til vennepris, problemet er bare at denne ven af huset ikke holder i længden. Ofte finder vennen eller den studerende fuldtids arbejde og har ikke længere har tid til at vedligeholde hjemmesiden eller også må bede om flere penge, hvilket gør løsningen ligeså dyr som havde man valgt et prof. firma fra starten.

Med Frihjemmeside.dk´s koncepter er der slet ingen grund til at benytte vennetjenester eller studerende til at lave en så vital del af en virksomheds profilering som en hjemmeside er.

Det samme gør sig gældende når vi taler om flash hjemmesider. Længe har flash hjemmesider været de få forundt ene og alene pga. at prisen ofte overstiger 30.000 og mange virksomheder ikke ønsker at investerer den slags penge i en hjemmeside. Frihjemmeside.dk kan med vores flash koncept leverer flash hjemmesider til kr. 10.000. Se eksempler på www.friflash.dk

Dette indlæg er ikke ment som et reklamestunt for Frihjemmeside.dk men det ligger os meget sinde at informerer om hvor vigtig det er at vedligeholde hjemmesider og at det er muligt at få hjemmesider i høj kvalitet til samme priser som vennetjenesterne.

Hvis du er interesseret i at vide mere om hvad Frhjemmeside.dk kan tilbyde kan du naturligvis læse mere på www.frihjemmeside.dk og på www.friflash.dk  eller kontakte os.

Du kan her se nogle få eksempler på hjemmesider fra Frihjemmeside.dk www.k-indretning.dk www.clausians.dk www.dress-up.nu www.jysk-kontrolloer-service.dk www.m-hestesport.dk www.ramila.dk

Vi laver desuden webshops, Google markedsføring www.googleadwords.dk, logo design. print opgaver samt diverse special opgaver.

Frihjemmeside.dk
Vævervej 10
8800<

Fra Brønshøj
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 23:57
Hvis ikke dit indlæg er bare en lidt bitte biiiitte smule reklame så tror jeg da vist at jeg har misforstået noget - og det er da også med risiko for total slagtning at jeg kommenterer et par ting (foruden det med reklamen som jo åbenbart ikke er reklame alligevel).

I er jo ikke de eneste der gør det på den måde - det er bare ikke alle der er lige pæne i kanten. Der er sikkert også visse betingelser hos jer - måske har jeg overset det et eller andet sted men en decideret gratis hjemmeside får man vel ikke idet man binder sig til et opdateringsabbonement ligesom man næppe kan flytte siden til en anden udbyder efter fx 3 eller 6 måneder.

Samtidig kan professionel nok også tolkes på mange måder - nogle mener man er professionel når man er specielt god til noget hvorimod i andres øjne er professionel = at tjene penge på noget. Personligt (men nu har jeg selvfølgelig ikke været med bag tæppet) synes jeg at flere af jeres udviklede løsninger har et par huller som professionelle bedre skulle kunne forholde sig til - fx ser SEO ud til at være et glemt kapitel ligesom også fx musik/lys på en side i mange tilfælde kan være decideret farligt (tænk fx på hvor mange der surfer i arbejdstiden og et chok de må få når der pludseligt vælter høj musik ud af højttalerne).. men sådan er vi jo så forskellige :)

Kim Larsen | kim@soze.dk | soze.dk
alkoholprocent.dk | blomsterdekoratoer.dk | hopogdans.dk

Tilmeldt 1. Feb 07
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 00:09
Hej Keysersoze (Jeg eler iøverigt den film ;-)

Tak for dit indlæg, ja man skal passe på med musik, generelt mener jeg at musik er ok på hjemmesider, det er med til at give total oplevelsen- men smag og behag.

Mht. Frihjemmeside.dk hjemmesider er det sådan at vi har valgt at tage penge for vedligeholdelsen af hjemmesiden og leverer design, opsætning og indsættelse af indhold gratis. Dette er udfra at mange kunder ikke er opmærksom på den relle omkostning ved at drive en hjemmeside. Det er jo besnærende at lade en god ven af huset lave en hjemmeside for måske 3000 kr, men problemer opstår når "vennen" ikke længere har tid eller lyst til at opdater hjemmesiden længere.

Mit indlæg var ment som et slag for de virksomheder (ja vi er ikke de eneste) som lever af ikke kun at lave en hjemmeside men også sørge for at denne hjemmeside er spændende efter 1 år og 2 år.

Jeg håber det gav lidt mere indsigt

Godnat

Morten Nüchel

Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 02:26
offtopic: må indrømme at jeg finder et indlæg med firmanavn i hvert afsnit en lille smule reklamerende - det er da klart at man gerne vil slå på sin egen tromme, men synes bare at frihjemmesides mange henvisninger til egne herligheder skyggede lidt for budskabet i indlægget.

og iøvrigt tror jeg ikke et sekund på at det forholder sig anderledes med hjemmesidemarkedet end med så mange andre markeder. der er store firmaer der lever af at have et godt navn og levere en topkvalitetsvare hver gang, og der er mindre firmaer der lever af at levere en vare der dækker samme behov men måske af lavere kvalitet / med mindre sikkerhed vedhæftet osv... for en gennemgang af hvordan markeder fungerer i det henseende anbefaler jeg Michael Porters "The Competitive Advantage of Nations" - der er meget interessant stof deri, selvom bogen er en anelse akademisk.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 08:44
Morten - Hvad får du ud af at oprette næsten identiske indlæg, udover reklameeffekten, som du jo påstår ikke er pointen.
http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=12679

Hvis du vil beholde en smule respekt på amino, og udnytte de stærke sider amino har (Netværk etc.) så er det en god ide ikke smide reklame ind i hver anden linie. Man kan sagtens skrive et indlæg i en sag, og nøjes med et link til sin egen side i bunden, eller kort nævne det i teksten.  Nå det var min mening.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:51

Virker jeres hjemmeside stadigvæk, kan ikke få linket til at virke...

Side 5 ud af 5 (50 indlæg)