Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal en hjemmeside koste?

Side 1 ud af 5 (50 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle,

Jeg har en fuldtidsansat webdesigner, og en freelance php programmør. Webdesigneren er ansat i Istanbul og koster derfor selvfølgelig ikke nær så meget i løn, som dansk personale. Jeg har haft ham ansat i et år og er meget glad for det arbejde han udfører. Jeg havde tænkt mig at ansætte ham for blot et halvt år til et projekt, men nu er jeg så glad for ham, at jeg vil beholde ham.

Nu har vi lidt tid til overs og vil gerne lave hjemmesider for kunder. Vi er allerede ude idag med www.bannersalg.dk og tilbyder ret lave priser på bannerdesign. Vi har mange kunder og det er jo helt perfekt.

Her kommer tråden så  Vi vil gerne tilbyde hjemmesider til unikke priser. Men hvad skal det koste? Priserne er jo også ret lave i Danmark efterhånden... Så hvad ville du betale for en hjemmeside designet 100% efter dit eget ønske, i tæt dialog med os? Og vi afslutter ikke før du er 100% tilfreds..

F.eks.:

1. Hjemmeside uden CMS. Op til 10 menupunkter med evt. kontaktformular og newsletter tilmelding i enten flash eller HTML?

2. Hjemmeside med CMS?

Nogle der kan skyde en pris fra hoften, så det er attraktivt?

Mvh

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:55
1. Aftal med kunden hvad der skal udvikles

2. Bryd opgaven op i mindre dele (<10 estimerede timer). Husk at få det hele med: Kommunikation, test, installation osv. ALT

3. Forsøg at estimere hver enkelt del. Evt. kan du lave to estimater. Et hvor du estimeret under antagelse at det går nemt og et andet hvor du regner med at der opstår problemer. Tag så gennemsnittet af de to

4. Tæl de estimerede timer sammen

5. Læg nu en procentsats oveni for at korrigere for usikkerhed. Hvis du har fundet mange usikkerheder under estimeringen, så prøv evt. 25% eller 50% her.

6. Sæt en timepris. Hvis du ikke ved hvad den skal være, så prøv evt. at starte med 400 kr./time

7. Gang nu timeprisen med det estimerede antal timer. Nu har du en pris

Efterhånden som du får mere erfaring, så vil jeg dog anbefale at du sælger det til det maksimale som kunden vil give og kun benytter dit estimat til at vide om opgaven er værd at påtage sig 

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 09:19
Hej William

Hvad er dyrt og hvad er billigt? Det er jo svaert at vurdere saadan generelt, men jeg har selv vaeret ude paa markedet og undersoegt priserne lidt.

Jeg har vaeret i kontakt med baade danske og hollandske firmaer, og priserne har altsaa varieret meget.............helt nede fra 290 euro op til en vanvittig pris paa 1.500 euro.

Nr 1 har jeg faaet tilbudt til 290 euro. Det er ca 2170 kr.

Ellen Dancontact telemarketing www.dancontact.dk

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 06
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 09:26
Hej Ellen,

nu skriver du at €1.500 (cirka 11.000DKK) er vanvittig pris. Betyder det at du mener prisen er for dyr eller for billig i forhold til det du har brug for?

Hilsen
Allan

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Nov 06
Skrevet kl. 11:22

En vanvittig pris betyder det er alt for dyrt i forhold til, hvad jeg har brug for. Jeg synes helt aerligt det er optraekkeri.

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Nov 06
Skrevet kl. 11:48

Jeg  har saa ogsaa en bekendt hernede som har betalt en meget hoej pris for en smart hjemmeside, men saa viser det sig desvaerre, at siden er lavet i et system, saaledes den er meget svaer at faa soegemaskineoptimeret...........det jeg vil frem til er, at hoej kvalitet og hoej pris ikke altid haenger sammen.

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 06
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 12:49
Dato: 17-02-2007 11:21:56 Forfatter: elda

En vanvittig pris betyder det er alt for dyrt i forhold til, hvad jeg har brug for. Jeg synes helt aerligt det er optraekkeri.

Du siger ikke noget om hvorvidt du har brug for specielt design, hvor mange billeder du vil have med og lavet, hvor mange korrekturgange du forventer, hvilket serviceniveau du regner med at få, om der skal skrives SEO-optimeret tekst, om der skal oversættes tekst og så videre og så videre. 

Det er lidt svært at vurdere hvad du har brug for, men hvis det bare er et nyt meget simpelt design sat ind på din eksisterende side med din eksisterende tekst, så kan jeg godt følge dig. Så er det sikkert for dyrt. Det kommer an på hvad du forventer at modtage.

Tag din egen ydelse for eksempel - mødebooking. Jeg kunne melde ud at jeg synes at (eksempelvis) 100 DKK per time er en vanvittig pris og alt for meget og så afvente dit svar. Hvad ville du skrive til mig?

Kan det du se hvad jeg mener? For at vurdere om prisen er for høj, så er vi nødt til at vide hvad du forventer af et design.

Hilsen
Allan

Edit: Og nu kan jeg se at jeg har svaret på et lidt forkert grundlag som sådan. Du svarede på et tidligere indlæg og så gik jeg i selvsving over dit indlæg uden at have det foregående med. Ah well, det er lørdag og så sker den slags ting :)

Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 13:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej

Det er jo en meget svær debat. Da der ikke er et produkt der er ens.

Men prisen på 11.000 lyder under ingen omstændigheder høj. Hvis vi antager at du får webbureauet til håndværkerpriser(taget ud fra det sidste håndværkerbesøg jeg havde) så har du altså fået det til 375 kr i timen. Hvilket giver (11.000 / 375) lige knap 30 timer.. Du får ikke meget hjemmeside på 30 timer. og nu er det også de færreste webbureauer der arbejder til de priser.

Så hvis vi antager at du skal have:
Standard CMS, det kan måske håndtere oprettelse og redigering af menupunkter og sider.
Et standard design. En eller anden færdig template.. For vi kan jo spørge designerne herinde om 30 timer til at lave et godt webdesign som udstråler identitet osv. er meget?

Måske kan du få en hjemmeside til mindre end 11000 som fint dækker dine behov. Men det vil mange virksomheder ikke.

Desværre er der mange kunder der mener at der ikke er noget arbejde i at lave en hjemmeside, for man sidder jo bare ved pc''en og hamre på tasterne. Det kommer sig nok at det ikke er et håndgribeligt produkt og at kunden derfor ikke forstår det. Det er meget lettere at forholde sig til en ny carport eller et LCD-TV.

I min egen virksomhed tager vi en fast licens for brugen af vores CMS + det antal timer der skal bruges på designudvikling, analyse, markesføring, kundespecifiseret vidreudvikling, undervisning osv.

Ting tager tid og tid koster penge..

God weekend

Charly 

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 13:48
Hej alle og tak for jeres indlæg,

Jeg kan følge alle i deres synspunkter.

Er der nogle der kan sende links på hjemmesider, fortælle kort om hvad der ligger bag og hvad de har betalt for hjemmesiden?

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Nov 06
Skrevet kl. 18:56
Hej Allan

Ja, du misforstod mig lidt

Men nu skal du hoere hvorfor jeg synes 11.000 kr er for meget. Jeg kontaktede 6 firmaer, fordi jeg gerne vil have lavet min egen hjemmeside om. Alle firmaer tilboed mig, at komme med et forslag, altsaa en proeve-webside, jeg tog imod tilbudet fra den dyreste 11.000 kr og den billigste 2.200 kr, netop for at se, om kvaliteten ved  det dyre firma kunne levere noget der var saa meget bedre. Alt havde jeg forberedt, ogsaa oversaettelse, saa de fik akkurat det samme at arbejde med.

Allerede 2 dage efter fik jeg en proeve fra det dyre 11.000 kr- firma og dagen efter kom der en proeve fra det billige 2.200 kr- firma. Begge proevehjemmesider levede fuldt op til, hvad jeg forventede, den ene side var ikke bedre end den anden, saa skulle man da vaere godt dum, hvis man ville vaelge den dyre webside til 11.000 kr.

Saa jeg vil indgaa en aftale, (med hvilket firma, kan du naesten regne ud) saa jeg kan faa en ny hjemmeside.

PS. Min hjemmeside skal saa vaere model 1.som beskrevet i startindlaegget.

Side 1 ud af 5 (50 indlæg)