Dato: 18-02-2007 23:27:03
Forfatter: elda
Hej Allan
Ja, men jeg tror man skal passe paa med at nedvurdere de smaa firmaer,
Så har jeg formuleret mig forkert, hvis du har opfattet at jeg har problemer med små firmaer. Det har jeg på ingen måde. Jeg har bare nævnt min umiddelbare reaktion på de to firmaer du henviser til og så givet mit besyv med på hvorfor der kan være forskel på priser og at de 2.200 er ret billigt.
og selvfoelgelig er der forskel paa kvalitet................men igen, det jeg vil frem til er, at det tilbud jeg fx har faaet mht pris, svarer til det produkt jeg har bestilt..Jeg ville som ogsaa have betalt 6000 kr, men ikke 11.000 kr for en hjemmeside som rent faktisk kun er et lille omdesign af allerede eksisterende
webside, saa kunne jeg bedre vaelge at faa lavet en hel ny side, meget mere avanceret, og saa endda betale lidt mere end de 11.000 kr.
Som jeg også skrev tidligere, så gættede jeg mig frem til dit behov, som ikke lød til at være meget andet end et simpelt redesign af din eksisterende side. Derfor er det heller ikke bidende nødvendigt at gå til et firma med ekspertise i de store avancerede funktioner. Bare sikr dig at de basale ting er på plads og det er de så vidt jeg kan se ikke hos
http://www.pagedesign.dk. Og så er det fløjtende ligegyldigt med prisen for så skal du lave din hjemmeside om fra bunden igen og det er da lidt dumme penge.
Jeg har skam ikke noget imod at betale for en dyr webside med alle mulige animationer, betalingssystemer osv, hvis jeg har brug for det............men det har jeg ikke. Min hjemmeside skal vaere enkel, og eneste formaal skal vaere, at oplyse omkring mit firma og saa det mest vigtige, uden stavefejl. Jeg ser utrolig mange websider, hvor stavefejl gror som ukrudt, ogsaa paa de dyre sider.
Stavefejl stammer som regel fra kunden og ikke bureauet med mindre der er
tekstforfatter tilknyttet (og så er der som regel
ikke stavefejl).
Desuden kan mange af de rigtig smarte sider med
flash virke umaadelig irriterende.
Enig. Flash brugt forkert er mere skidt end kanel.
Jeg har den holdning til en webside, at den skal give mig den oplysning jeg soeger efter hurtigst muligt, uden jeg skal sidde og blive irriteret paa
diverse smarte flash og andet grafik........jeg leder ikke efter smart grafik og animationer, musik og hvad ved jeg, jeg leder efter oplysning, og jeg kender mange der har den samme holdning som mig.
Målgruppe, målgruppe, målgruppe. Hvor mange af dem du kender minder om dig selv?
Designet skal passe til målgruppen og der er himmelvid forskel på den måde en teenagedreng og en kvindelig direktør opfatter god webstil for ikke at tale om det behov de har præcist på det tidspunkt, hvor de har brug for informationer. Generelt er vi dog enige. Information skal være let tilgængelig.
Saa har jeg forresten oplyst om en hjemmeside, som bare har kostet kassen, og som er lavet i et modulsystem, hvor soegemaskineoptimering er meget svaert. Saa pris og kvalitet haenger ikke altid sammen.
Enig, men du kan også finde meget dårlige hjemmesidesystemer som absolut på ingen måde er søgemaskineoptimeret og hamrende dyre løsninger, der bare gør det rigtige hele vejen igennem. Kommer an på produktet.
Vi er slet ikke så uenige for du gentager pris og kvalitet hænger ikke altid sammen, små virksomheder kan godt være gode og information skal være let tilgængeligt. Jeg tilføjer bare at undtaget sidste punkt, så er det ikke altid tilfældet.
Hilsen
Allan