Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælpp jeg har en drøm

Side 9 ud af 10 (91 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Preben:

Mikael christiansen:

Preben:

Mikael christiansen:

Preben:

Jeg vil godt slutte af med at sige at man kan komme så langt ud at det jeg foreslår virkelig er den eneste udvej, der findes også nogen der kan hjælpe trådstarteren men de gør det samme som jeg foreslår.

Jeg har selv været der og det skal ikke være nogen hemmelighed men jeg er klart ovenpå igen og det har været en kamp men det lykkes.

Preben

Tvivler så langt nede som trådstarter efter hvad jeg læser hvad du forslog , han kan jo ikke få henstand på nogle måder i banken når han intet har af værdi

så skal han være gået personlige konkurs og må intet eje , hvad jeg forstår i 5 år og det er ikke et sjovt liv, for mange mennesker , med det forslog du jo ikke, intet foræres normalt i dette liv

Jamen hvis trådstarter ingenting har af værdi hvad er der så at betale af på så er det da langt bedre at stoppe med at betale af på alle de dyre lån og lade de tjente penge gå ind på en anden konto.

Jeg mener ikke han skal spørge banken om lov, han skal bare gøre det.

Preben

Rki han ryge ved dette råd , han vil få dyrere retsager mod sig grundet ikke betaler så han skal helt gå total personlig konkurs og det er ikke noget man selv bestemmer

Vis han er på randen af personlige konkurs ville jeg ikke bruge dit råd,  for vis  bare de ser en lille chance banker , staten og andre i samfundet , ja så får han ikke lov til at gå personlig konkurs

I princippet er der ikke nogen der har lyst til at slæbe ham i retten i det han ingen penge har og en retsag er ret dyr og kreditorerne vil trække sig fordi at de ikke ønsker at sætte flere penge til!

Preben

Dårligt råd jeg vil mene han skal rådgive sig hos nogle før han tager nogle valg

http://www.domstol.dk/saadangoerdu/gaeld/gaeldssanering/Pages/G%C3%A6ldssanering.aspx

Alle kommuner tilbyder gratis rådgivning til økonomiske trængte mennesker , hvad jeg kan læse mig til på dirverse kommune sider

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra tune
Tilmeldt 20. Dec 10
Indlæg ialt: 123
Fra  tune brolægger firma Skrevet kl. 23:50

Jeg læser det (mellem linierne) at trådstarter er ude efter en der kan låne ham beløbet til omlægning af lånene? Kan være jeg tager fejl. Men 500.000 kr er ikke verdens undergang, det er på ingen måde urealistisk at komme ud af sådan en gæld. Det der skal til er hårdt arbejde. Hvis du ikke kan få det til at slå til nu, med jeres nuværende indkomst , så skal der forandring til.. Om det så er et nyt job, et ekstra job, en billigere lejlighed eller andet. Forandringer i ens liv skaber nye muligheder! Der er ingen grund til at forblive i den samme situation, så kommer man ingen vegne og i fortsætter i samme spor. Det vil sige det du gør, resultere i det du får. Husk at livet belønner handling! Det er ikke nok med kun at have hensigter til at ændre noget. Hensigter kan ikke bruges til noget,det er handlinger der skaber resultater..Vi skaber vores egne oplevelser, så læg en plan sammen med din familie og sæt dig bag rattet af jeres liv og tag styringen, i stedet for at side på bagsædet og være passiv. Håber det lykkedes for dig,det gjorde det for mig..

Og Jimmi. Hvor er det bare fantastisk at høre din historie, hvordan et menneskes liv kan forandres i den positive retning.. Thumbs up.. :-)

tune brolægger firma er en mindre brolægger virksomhed , som udfører opgaver på hele sjælland.

Tilmeldt 12. Feb 11
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 09:56

Hej.

først vil jeg gerne sige tak til alle jer som er kommet med gode råd til mig.

men Adam jeg er på ingen måde ude efter at låne 500000 kr af nogen det har du misforstået, jeg søger udelukkende nogen råd til at komme videre i livet eller i virkeligheden bare begynde på det, for de sidste 12 år har ikke været et liv for mig.

jeg har fået mange rigtig gode råd, og nogle af dem vil jeg da også følge op på, men mange af de råd i er kommet med har jeg prøvet.

jeg har selv stiftet gælden og ønsker også selv at bringe den ud af verden igen, husk dem som lånte mig penge i sin tid gjorde det jo også for at hjælpe mig dengang, og det vil være forkert at skide på dem nu.

men min situation er jo bare den at jeg ikke kan finde noget lys for enden af den berømte tunnel, jeg kan slet ikke finde tunnelen.

og nogen skriver også at om 10 år kan jeg være gæld fri hvis jeg gør sådan og sådan men 10 år er sku lang tid når hverdag er en kamp om overlevelse.

men endnu engang mange tak for alle jeres råd

Fra København
Tilmeldt 1. Jul 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 10:25

Nu har jeg ikke lige læst alle indlæggene, og mon ikke det står i et af dem, men bare for at være sikker:

Prøv at søg gældsernæring!

Det er blevet MEGET sværer at få det, men det er et forsøg værd. Hvis du går til din læge og fortæller ham de ting som du skrev i dit første indlæg, vil han 100% sikkert gerne skrive en lægeerklæring, og så kan du gå til kommunen og vise den, fortælle hvordan det ikke bare påvirker dit og din kones liv, men altså også i sidste ende kommer til at gå ud over jeres børn, og så har du sgu en chance for at få det!

Prøv det!

EDIT: Nu bliver jeg så i tvivl om det er banken du har hovedparten af gælden til, eller om det er venner og familie? For så bliver det selvf. et problem

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 12:17

Michael:

Det du og din kone og din familie skal, er at få flyttet jeres fokus fra det negative omkring økonomien, og alt det positive i har som familie. I har to jobs, og Skat indeholder nogle penge fra jeres løn,  - resten skal i leve af. Så enkelt er det faktisk.

Jeg er helt enig med Michael. Du forveksler det at være fattig med at have et dårligt liv og med at skulle skamme sig. Det bedste du kan gøre, er at lægge sandheden frem for familie og nære venner. Tro mig, de vil ånde lettede op over at ånden endelig er ude af flasken så I kan snakke om det. De har da vidst det længe!
Frem på bordet med problemerne og hør, hvem det kan hjælpe jer. - Med gode råd, en billigere lejlighed, støtte og opmuntring, brugt tøj, et bijob osv.
Ikke med penge! Den del må I selv finde ud af. Nemlig ved at bruge mindre end I tjener.

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 21:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael

Det du og din kone og din familie skal, er at få flyttet jeres fokus fra det negative omkring økonomien, og alt det positive i har som familie. I har to jobs, og Skat indeholder nogle penge fra jeres løn,  - resten skal i leve af. Så enkelt er det faktisk

Big Smile

Hej Michael

Har du prøvet det på din egen krop ikke, at have penge til næste dag?

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:18
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Livet er lidt ikke hårdt med rengøring da jeg bor også på 15 m2 , sæt derved udgifter ned og tjene mere det er langt sjovere at være fattig og bo til 1000 kr om måneden og kun have plads til en seng og der er langt mere tid til andre ting

Med vis i begge knokler kan kommune sikkert hjælpe vis i er total på spanden om viser man kan leve af 0 kr , de har før hjulpet mig i mit liv , med var også lidt dum et par gange i mit liv

Men når finder ud ad man kan leve billigt kan man hurtigt spare op når man kommer til penge igen  derved får man hurtigt den første million , lev og tænk

Skat kan holde løn tilbage dog kun så meget at man kan overleve og vis du kan leve af lidt lære man meget af det senere hen i livet, så intet er så dårligt som det ser ud til , lev og nyd du har din familie , det er langt sørgeligere at miste et kært familie medlem end penge det er en død ting som intet betyder , som de kærlige værdier i livet og dem skal du tænke på og være positive over  

Tilmeldt 16. May 10
Skrevet kl. 23:27

Mikael christiansen:

Livet er lidt ikke hårdt med rengøring da jeg bor også på 15 m2 , sæt derved udgifter ned og tjene mere det er langt sjovere at være fattig og bo til 1000 kr om måneden og kun have plads til en seng og der er langt mere tid til andre ting

Med vis i begge knokler kan kommune sikkert hjælpe vis i er total på spanden om viser man kan leve af 0 kr , de har før hjulpet mig i mit liv , med var også lidt dum et par gange i mit liv

Men når finder ud ad man kan leve billigt kan man hurtigt spare op når man kommer til penge igen  derved får man hurtigt den første million , lev og tænk

Skat kan holde løn tilbage dog kun så meget at man kan overleve og vis du kan leve af lidt lære man meget af det senere hen i livet, så intet er så dårligt som det ser ud til , lev og nyd du har din familie , det er langt sørgeligere at miste et kært familie medlem end penge det er en død ting som intet betyder , som de kærlige værdier i livet og dem skal du tænke på og være positive over  

Jamen du svarer ikke på mit spørgsmål?

Man kan leve af penge men den med at leve af kærlighed og kildevand den holder ikke i virkeligheden og når først virkelighenden viser sig fra den kedelige side så er det positivt at man kan få til næste dag.

Preben

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:44

Preben:

Mikael christiansen:

Jamen du svarer ikke på mit spørgsmål?

Man kan leve af penge men den med at leve af kærlighed og kildevand den holder ikke i virkeligheden og når først virkelighenden viser sig fra den kedelige side så er det positivt at man kan få til næste dag.

Preben

Yes svare faktisk som du læser spare jeg helt ned til kanten bor ekstremt billigt , faktiske bor vi et dejligt land i Danmark for intet kan gå helt galt så lang tid man holder samme i familie for ingen kommune ser familier totalt ødelagt og mistet totalt nogle mennesker der kan tjene penge efterfølgende i livet

Vi lever f.eks. ikke i USA uden vores store social sikkerheds net og derfor bliv ved at tænke på de andre værdier i livet der kommer du langt i livet for der er andet end penge i livet, det er positivt de bor i Danmark og vi skal lære at tænke over de små positive ting heri livet når man er kommet så langt ud økomiske som tråd starter så er det dejligt både med vores social sikkerheds net og tænke vi har vores kærlighed og familien endnu

De kommer derved langt med vores social sikkerheds net og en positive tanke gang , så ser det hele mere lyst ud

Tilmeldt 16. May 10
Skrevet kl. 00:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Michael

Big Smile

Du er extrem god for amino og skriver altid det politiske korrekte og du er altid hjælpsom når nogen spørger om noget det har jeg virkelig respekt for Yes

Men lige set her tilfælde er du for positiv, dels fordi du ikke har været i den situation som trådstarteren er i så du sidder og skriver om hvordan du tror man reagere under det pres som nu trådstarteren er i, og det synes jeg viskal slutte debatten af med at skrive at positive tanker om man nu skal flytte fra hus og hjem i den her uge eller man kan tjene lidt extra i den næste uge.

Side 9 ud af 10 (91 indlæg)