Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mit livs udfordring

Side 3 ud af 6 (52 indlæg)
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Super projekt - alt mulig held og lykke, jeg følger med!

Lille dansk linkkatalog | Tilføje dit link her Big Smile

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 21:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Alle

Hermed en lille status på mit projekt. Tiden og lysten til at lave video og opdateringer er der ikke, men så kommer der i stedet nyt her :)

Det er nu 2 måneder siden jeg startede, og undskyld, men fy for satan hvor var det hårdt :). Ud og løbe i sne og regn, mens det var hammer koldt :)... i starten kunne jeg med de 133 kg. knap løb 200 m uden at dø....

Men jeg gjorte det, og kom godt igang...indtil, jeg blev ramt af skinnebensbetændelse. Faktisk blev jeg så ramt, at jeg ikke dyrkede motion i 4 uger. 

Status i dag, hvor der er 5 måneder tilbage til "det store marathon" i Odense er:

Har 100 % kontrol over maden
Vejede i dag 118 kg. altså et vægttab på 15 kg.
Træner 3-4 gange ugentligt og veksler mellem løb og cykling.

Når jeg løber, er det via 900 m løb og efterfølgende 100 m hurtig gang. I dag gennemførte jeg 10 km på den måde. Godt nok kun med 7.6 km/t i gennemsnit, men 118 kg. er en del kg at løb med :).

Målet med at gennemfører dette marathon, er ikke at løbe en fantom tid, men at gennemfører indenfor 6 timer. Faktisk er betyder det ikke så meget om det er 6 timer og 15 minutter, nej målet ligger i at ændre sin energi og livsstil til det man inderst inde ved man står for. .... og kan jeg løbe et marathon og gennemfører indenfor 6 timer, ved jeg at der er røget en masse kilo, og der er trænet en masse. Dermed er vejen til målet...faktisk det endelig mål.

Jeg kunne skrive side op og side ned om overskud, glæde og energi, som resultat af denne udfordring....men det må vente til en anden dag :)

God påske til Jer alle. 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 21:40

Du er godt på vej...:)

I lige måde, og også god påske til alle de andre Aminoer..:)

Fra Skjern
Tilmeldt 18. Apr 11
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 21:44

Det er et super mål du har dig..

Mange gange held og lykke fra min side af..

Mvh Martin

Fra Odense
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 21:57

Held og lykke med det...synes sku det er flot med dit nuværende vægttab

må jeg foreslå, at du træner lidt metabolic circuits (højintens øvelser med meget lav vægt, hvor pulsen er i top 3-4 minutter ad gangen), skulle du gå træt i dit løb og cykling - forbrændingen forsætter længe efter, du er stoppet træningen (det er som oftest ikke tilfældet med løb og cykling)...

Skal nok heppe på dig, når du løber gennem odense 

Fra Århus
Tilmeldt 19. Apr 11
Indlæg ialt: 17
Fra  Aarhus Vinduespudsning & Trappevask Skrevet kl. 22:00

Hej Kenneth

Respekt her fra. 

Er lidt i samme båd, hvor jeg kæmper med det samme problem som dig, nemlig overtræning, hvilket kan være et stort problem, når der i planlægningen ikke er "tid" til længere skadespauser, og motivationen er til træning, træning og træning.

Ikke for at kapre din tråd, bare for at fortælle, at vi har en del til fælles, selvom vi dog nok er på 2 forskellige stadier.

1. jan vejede jeg knap 111 kg og det var blevet virkeligt småt med motionen.

Tog en beslutning, efter nogen overvejelse. Jeg vil gennemfører en Ironman i Kbh. iAug. 2012.

Det skal dog her nævnes, at jeg før årtusindskiftet både har løbet et par marathons, (bl.a. Great Wall) og cyklet Århus - Kbh. så jeg har måske noget erfaring, omkring mit projekt, du ikke har,men omvendt er målet også en anelse højere. 

Så jeg hepper og følger dig, og sig endelig til hvis du har brug for noget, om det er motivation, inspiration, vejledning eller lidt om det, at løbe en marathon for første gang når man ikke lige vejer "nogen og 60 kilo", så skriver du bare.

God vind, og husk at alle rejser begynder med det første skridt. 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:06

Hej Kenneth

Det er skægt som vores situationer ligner hinanden! For en god del tid siden lå jeg også på den forkerte side af 100 kg, og det var ikke noget kønt syn!

Heldigvis er jeg idag på 89 kg, og har ligget omkring i noget tid. Jeg har også sat mig et mål om at løbe et Marathon. Jeg er tilmeldt Copenhagen om en lille månedstid og håber virkeligt at jeg bliver klar.

Der var en 25 km rute, der var ved at tage livet af mig i tirsdags :-)  Det er svært at holde trænningsprogrammet, når arbejder plus 80 timer om ugen og er lidt for glad for byture.

Det der gjorde den store forskel for mig, dengang istarten var Crosstraineren i fitnesscentret, jeg tog 1000 kcal på under en time 6 gange om ugen, i en længere periode. I forhold til løb var Crosstraineren god fordi den ikke belastede led og sener, hvilket man i høj grad gør når man er overvægtig og løber. Samtidigt forbrænder man rigtigt mange kalorier. Jeg legede dengang lidt med tanken om at prøve at forbrænde 7500 kcal (svare til et kilo fedt) på en dag, men fik aldrig gjort det.

Held og lykke med at nå dit mål, men vær bevidst om at målet er fuldstændig ligegyldigt i forhold hvad du gør efter du har nået det.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:51

Giv den gas Kenneth, du kan godt!

Dbh

Martin

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 22:54

Boysen:

Jeg står et sted i mit liv, hvor tingene skal ændres!. Derfor er jeg også motiveret som aldrig før, og et marathon og vægttab, vil udentvivl tage mig et meget stort skridt fremad!. 

Du er for sej.

Skriv en PB hvis Du vil have verdens mest effektive og hårde slankekur samt en fedtenergiprocent tabel hvor du kan se alle fødevarer listet og du så kan vælge mellem.

Har du i de 3 uger kuren varer brug for personlig sparring via skype eller mobil, så bruger jeg gerne nogle minutter dagligt på at motivere dig!

Køb ren argan olie her

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 481
Fra  GamerMus.dk Skrevet kl. 23:29

Respekt for det Kenneth!
Hvis det marathon du deltager i forgår i Århus skal jeg personligt komme og hjælpe dig for det er alt for fedt det som du gør. :-)

Tusinde mange gange held og lykke med det. :-)

Mvh,
Daniel.

Find den gamer mus der passer til dine behov.

Side 3 ud af 6 (52 indlæg)