Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uddannelse vs. Iværksætter

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg opsummere lige de næste 5 sider.

50% af folk mener uddannelse er meget vigtig:
50% af folk mener uddannelse er mindre vigtig:

Men husk talent, viden, problemknusnings evner, at man brænder for det, er lige så vigtig et element.
+ 100 andre elementer.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Lasse Smith:

Jeg opsummere lige de næste 5 sider.

50% af folk mener uddannelse er meget vigtig:
50% af folk mener uddannelse er mindre vigtig:

Men husk talent, viden, problemknusnings evner, at man brænder for det, er lige så vigtig et element.
+ 100 andre elementer.

Hehe ja sådan er det jo når man spørger om sådan noget.

Mit eget svar er dog baseret på statestikker og ikke kun min egen holdning. Man hører ofte om historierne om dem der droppede ud af folkeskole og alligevel blev til noget stor - men ser man på tallene, så er det altså nu engang et stort plus at have en uddannelse. End of story :)

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Yngvi K.:
En 9. klasse er bare ikke meget at bygge på.

Shit, så må jeg nok hellere hjem og fyre mine ansatte - for 9. klasse er lige præcis alt hvad jeg har :)

Og de mange andre virksomheder jeg har drevet er nok også bare et fatamogana ... Det gælder i øvrigt også for de mange andre iværksættere jeg kender med nogenlunde samme akademiske niveau som baggrund.

9. klasses niveau er stadigt ikke meget at bygge på. Men ikke alle har brug for meget, til at klare sig. Du skal også huske på, at dit speciale kan man ikke rigtigt lære på nogen uddannelse, og slet ikke den gang du startede. Det har givet dig en fordel. Du er uddannet, bare ikke officielt fra staten. Der findes ingen SEO-uddannelse.

Men stadig.. 9. klasse er ikke meget. Gennemsnittet bør være færdigt med gymnasial-uddannelse.

Dbh. Yngvi

Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har selv startet firma efter endt hhx og havde da egentlig også i tankerne at fortsætte i uddannelsessystemet men efter at have set hvad jeg har kunne tage min egen virksomhed til er det gået op for mig hvor godt det har lykkedes staten af påvirke mig til tanken om at uddannelse er nødvendig..

Det jeg ser som vigtigste faktor for at tillægge sig ny viden er motivation og passion for emnet. Er du iværksætter indenfor et fag bunder det vel oftest i passion og interesse for faget. Jeg tror det er derfor mange når langt uden uddannelse som iværksætter – de besidder evnen til selv at tillægge sig viden bundet i deres passion. Har du ikke ”fundet dit kald” kan uddannelse være en glimrende pause og kan spore dig ind på din lyst.

Men mener du at du egner dig som iværksætter og har en ide så kast dig da ud i den jeg har aldrig mødt nogle kunder der smæd mig ud af døren pga. af manglende uddannelse eller erfaring men jeg har set mange chefer gøre dette i jobannoncer.

Christen

Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Yngvi K.:

Men stadig.. 9. klasse er ikke meget. Gennemsnittet bør være færdigt med gymnasial-uddannelse.

 

Rigtigt en 9. klasse er ikke meget at bygge på. Men det betyder da vil ikke at du ikke selv kan bygge videre på det og selv tillægge dig den viden som uddannelsessystemet eller kan være så langsommeligt om at lære dig.

For at tage et eksempel så tror jeg ikke du via noget uddannelsessystem kan lære Demibs speciale SEO i nogen nær samme grad som han selv har formået at tilegne sig.

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Yngvi K.:
Men stadig.. 9. klasse er ikke meget. Gennemsnittet bør være færdigt med gymnasial-uddannelse.

Gennemsnittet skal ikke starte virksomheder - de skal arbejde som lønmodtagere.

Dem der har den energi og krudt i røven der skal til for at få succes som iværksætter har ikke brug for officielle uddannelser. Det trækker bare tiden ud, gør dem ældre, mere dovne, mindre fri-tænkende og mere bundet af kone, børn, hus og andre udgifter.

De største musikere i verden venter ikke 30 år med at påbegynde deres karriere - så de har noget at falde tilbage på. De starter tidligt, og knokler hårdt. Det samme gælder inden for sportens verden. Tror du f.eks. at Wozniacki var blevet den kæmpe tenneisstjerne hun er, hvis hun lige havde brugt 8-10 år på at uddanne sig til at "have noget at falde tilbage på" først? Nej, hun er nået så langt som hun er, ved at satse 100% på tennis. Det samme gælder for iværksætteri.

Hvis man vil have noget at falde tilbage på og al den anden sikkerhed der følger med en drøm om et almindeligt lønmodtagerjob, så er man efter min mening ikke rustet til at være iværksætter.

I dag er iværksætteri næsten blevet et modeord. I min ungdom var det rockmusiker. For begge dele gælder, at 99% af dem der tror de skal den vej tager fejl. Der er langt færre der nogensinde vil klare sig som rockmusiker eller iværksætter end de selv går og tror.

Så kig på dig selv. Har du  virkelig nossr nok til at blive iværksætter. Går du i skole fordi du er for svag til at sige dine forældre imod, eller fordi du er bange for at tage chancer og hoppe ud i noget du tror på. HAR du overhovedet lyst til at tage chancer og løbe risici? Hvis ikke, så bliv på din uddannelse og nyd et liv med et godt lønmodtager job. Vi behøver altså ikke alle sammen at blive iværksættere - eller rockmusikere. Det er rigeligt, hvis dem der brænder mest for det gør det. Men de skal tyil gengæld også gøre det 100% i stedet for at søge alle mulige mellemveje, omveje og back-up planer.

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Yngvi K.:
Men stadig.. 9. klasse er ikke meget. Gennemsnittet bør være færdigt med gymnasial-uddannelse.

Gennemsnittet skal ikke starte virksomheder - de skal arbejde som lønmodtagere.

Dem der har den energi og krudt i røven der skal til for at få succes som iværksætter har ikke brug for officielle uddannelser. Det trækker bare tiden ud, gør dem ældre, mere dovne, mindre fri-tænkende og mere bundet af kone, børn, hus og andre udgifter.

De største musikere i verden venter ikke 30 år med at påbegynde deres karriere - så de har noget at falde tilbage på. De starter tidligt, og knokler hårdt. Det samme gælder inden for sportens verden. Tror du f.eks. at Wozniacki var blevet den kæmpe tenneisstjerne hun er, hvis hun lige havde brugt 8-10 år på at uddanne sig til at "have noget at falde tilbage på" først? Nej, hun er nået så langt som hun er, ved at satse 100% på tennis. Det samme gælder for iværksætteri.

Hvis man vil have noget at falde tilbage på og al den anden sikkerhed der følger med en drøm om et almindeligt lønmodtagerjob, så er man efter min mening ikke rustet til at være iværksætter.

I dag er iværksætteri næsten blevet et modeord. I min ungdom var det rockmusiker. For begge dele gælder, at 99% af dem der tror de skal den vej tager fejl. Der er langt færre der nogensinde vil klare sig som rockmusiker eller iværksætter end de selv går og tror.

Så kig på dig selv. Har du  virkelig nossr nok til at blive iværksætter. Går du i skole fordi du er for svag til at sige dine forældre imod, eller fordi du er bange for at tage chancer og hoppe ud i noget du tror på. HAR du overhovedet lyst til at tage chancer og løbe risici? Hvis ikke, så bliv på din uddannelse og nyd et liv med et godt lønmodtager job. Vi behøver altså ikke alle sammen at blive iværksættere - eller rockmusikere. Det er rigeligt, hvis dem der brænder mest for det gør det. Men de skal tyil gengæld også gøre det 100% i stedet for at søge alle mulige mellemveje, omveje og back-up planer.

Mikkel, du forstår tydeligt vis ikke mit indlæg. Personligt har jeg været iværksætter siden alderen 15. I dag er min virksomhed spredt ud over 4 lande. Jeg ved udemærket hvordan det er at løbe risici. I en alder af 18 gik jeg konkurs første gang og tabte 5 cifre. Jeg arbejder hver dag - fuld tid - på min virksomhed, og den vækster meget. Det være sagt, så var min pointe:

Ikke alle kan stoppe 9. klasse og få succes. Ikke alle kan klare de nedture, der også kommer som iværksætter. Før man forkaster uddannelsessystemet helt ved at sige: "Der er ikke noget, der interesserer mig", så burde man kæmpe sig igennem 3 års gymnasial-uddannelse (hvor man SAGTENS kan have virksomhed ved siden af.. Så må man bare droppe et par øl...), og derfra bedre drage en konklusion om, hvorvidt man vil droppe uddannelsen. Uddannelsen starter efter min mening først EFTER gymnasiet. Her har du et hav af muligheder til at vælge noget, der rent faktisk interesserer dig, og giver dig muligheden for at udvikle din horisont bedre. Her kan du lære noget du ikke lærer i din fritid.

Igen, personligt. Så arbejder jeg dagligt med Internettet, markedsføring, design og hvad der interesserer mig. Jeg vil gerne være knivskarp til at drive forretning. Så jeg studerer nu på CBS samtidigt (aftener/weekend/ferier) for at lære mere om mikroøkonomi, finansiering etc. som jeg ikke vil lære i dagligdagen. Det giver mig en meget bredere forståelse, og gør det nemmere for mig at træffe beslutninger. Jeg er enig i, at vis man vil have en uddanelse fordi man vil have noget at falde tilbage på, ja så skal man ikke blive selvstændig...

Dbh. Yngvi

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Yngvi K.:
alle kan klare de nedture, der også kommer som iværksætter.

Nej, netop! Det er også de færreste der kan klare den kæmpe udfordring - med dertil hørende op- og nedture, det kræver at blive verdensberømt tennisstjerne eller rockmusiker.

Og hvis man ikke kan klare de enorme nedture der næsten altid er en del af vejen mod success i krævende fag som iværksætteri, sport og kunst, ja så skal man naturligvis holde sig fra det. Der er intet skamfuldt ved at vælge en levevej som almindelig lønmodtager - det gør de fleste og det er da helt fint. Vi har som sagt slet ikke brug for at alle briver hverken iværksætter eller sportsstjener. Lad de få der kan klare den slags gøre det :)

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Yngvi K.:
alle kan klare de nedture, der også kommer som iværksætter.

Nej, netop! Det er også de færreste der kan klare den kæmpe udfordring - med dertil hørende op- og nedture, det kræver at blive verdensberømt tennisstjerne eller rockmusiker.

Og hvis man ikke kan klare de enorme nedture der næsten altid er en del af vejen mod success i krævende fag som iværksætteri, sport og kunst, ja så skal man naturligvis holde sig fra det. Der er intet skamfuldt ved at vælge en levevej som almindelig lønmodtager - det gør de fleste og det er da helt fint. Vi har som sagt slet ikke brug for at alle briver hverken iværksætter eller sportsstjener. Lad de få der kan klare den slags gøre det :)

Jeg er helt enig... :)

Dbh. Yngvi

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)