Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uddannelse vs. Iværksætter

Side 1 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 26. Jan 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino’er

Jeg er 20 år gammel og ny i iværksætterbranchen, her kommer så mit første indlæg her på siden. I det sidste halve år, har jeg læst flittigt med her på Amino og andre iværksætter sider og det har virkelig fanget min fascination.

Jeg har en ven som har tjent nogle tusinde om måneden på små niche sider (adsense) og affiliate. Det var igennem ham, at jeg blev introduceret til iværksætter faget og er blevet hængene lige siden.

I sommers blev jeg student på det almene gymnasium (stx) og er derfor pt. i gang med et sabbetår. Jeg arbejder derfor en del og det er undskyld mig rent ud sagt et l**** job. Straks når jeg vender hjem fra arbejde, går jeg i gang med at tjekke forskellige iværksætter blogs og Amino.dk.

Det er en utrolig sjov hobby og selvom jeg endnu ikke har fået den store succes, hvilket nok skyldes jeg stadig har rigtig meget at lære, er jeg meget villig til at lære meget mere.

Min spørgsmål bunder i, at jeg godt kunne tænke mig at vide, hvilke erfaringer folk har mht. uddannelse. Der er folk som lever af affliate og adsense, så man kunne være fræk og sige ”at man ikke behøves at tage en uddannelse” og dette gør man vel heller ikke. Samtidig ved jeg også godt, at der er så meget andet end bare penge og du får forhåbentlig mange oplevelser og gode relationer ved at tage en uddanelse. Endvidere er der også en hvis tryghed i, at have taget en uddannelse og det kan vel aldrig være en kæmpe fejl.

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra nogle personer som ved meget mere end jeg, om hvordan de har skaffet den viden de besidder i dag? Man kan læse ufatteligt meget brugbart på internettet og købe sig til bøger, men som en 20 årig dreng, vil jeg alligevel gerne forblive lidt på skolebænken endnu.

Så hvis folk gider at henvise til steder, hvor man kan læse om, iværksætteruddannelser eller lign., eller selv fortælle om egne oplevelser, ville det være helt fantastisk.


PÅ FORHÅND MANGE TAK Smile 

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Apr 09
Indlæg ialt: 345
Fra  PlusLED / ENVILAR Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Tag en uddannelse og prøv at lave noget "iværksætteri" ved siden af skolen. Det er altid godt at have noget man kan falde tilbage på, hvis det hele nu (forhåbelig ikke) går galt.

Jeg er selv i lære som elektriker, mens jeg roder med noget webshop og andet sjov. Jeg ser det ikke som en ekstra job, men en hobby som jeg nyder at beskæftige mig med. Du kan jo læse og når du så er færdig stor du måske med et godt firma + en uddannelse i ryggen.. Ikke værst.

Held og lykke med det hele..

www.PlusLED.dk - LED grossist til danske el-installatøre.
www.ENVILAR.com - LED serie af belysning i højeste kvalitet.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvom jeg ikke selv ser stor værdi i uddannelse, så er der ingen grund til du ikke kan tage en uddannelse mens du arbejder på at opbygge din viden omkring iværksætteri.

Vi er i et land som gir gratis uddannelse, udnyt det!
Opbyg din viden og slap af, du har massere tid til at nå det hele.
Jeg er selv 24 år og startede for 1 år siden, gir du den gas med et par timer om dagen, så kan du opbygge en solid viden hurtigt.
Jeg er igang med Webintegrator og læser en masse om iværksætteri.
En genial måde at få en masse viden om emnet er at arbejde gratis, nu er det ikke indbydende for mange.
Men hvis du kan lære fra en som har en masse viden, som har taget mange år at indsamle.
Så vil det være langt bedre end en kedelig løn.

Det er også super brugbar viden at arbejde gratis på gode formål, hjælp andre med at hjælpe.

Så lad vær med at give op og lav en liste over ting du skal læse om dagen efter.
Så kommer du et skridt tættere på hver dag.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Over 50% af alle vækstvirksomheder der drives af ejeren er ejet af folk med MINDRE end 3 års uddannelse. Det er sådan nogle som mig.

De fleste uddannelser er først og fremmest designet til at uddanne lønmodtagere. Det er også fint nok, for dem skal vi jo bruge i de virksomheder der iværksættes. Men iværksætter bliver du sjældent af at gå i skole. Tværtimod. Mange gange kan den ensretning og standardisering som de fleste uddannelser har tendens til være direkte skadelig for dine iværksætter-gener.

Dem jeg har oplevet der får succes med iværksætteri er dem der virkelig brænder for det og er villige til at lære alt det som er nødvendigt, efterhånden som udfordringerne viser sig. Der er intet der tyder på, at det at have en uddannelse gør den store forskel. At blive god til iværksætteri kræver at man øver sig på det. Jo mere tid man bruger på andre ting jo mindre tid får man til at øve sig på iværksætteri.

Ud over nogle ganske få iværksætterområder (f.eks. advokat eller tandlæge) er der ingen formelle krav om uddannelser.

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mærk efter i maven - har du lyst til at sætte noget i værk, næsten lige meget prisen. Så kom i gang nu. Og når du får brug for viden(uddannelse), så opsøger du det selv når det kræves.

Eller har du brugt for "tryghed" og at sætte ting i kasser. Så tag en uddannelse og få papir på din viden. Og kom så ud til arbejdsløshed og et aktiveringsjob. Groft sagt :-)

Er du sej, så tager du en uddannelse og som fritidsjob sætter du ting iværk. Blomstre din forretning kan du altid tage en pause for uddannelsen.

Du bliver ikke dummere af at tage en uddannelse, og du bliver heller ikke dummere af at blive iværksætter. Men du dummer dig hvis du ikke er ærlig over for "dit indre kald".

Jeg ønsker du al held og lykke på din vej!

PS/ er du iværksætter er der altid arbejde at tage fat på, men økonomien kan svinge. Er du "lønslave", bestemmer du ikke selv om der er noget arbejde, men økonomien kan være mere stabil.

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

En uddannelse er ingen forudsætning for at blive iværksætter, men der er heller ingen der kan love dig at du kan være iværksætter for resten af livet.

Jeg tog en uddannelse som jurist efter at have været iværksætter i en årrække, simpelthen fordi jeg blev træt af at blive taget i røven af advokater der ikke kunne deres håndværk. På den måde fik jeg en ballast i form af viden omkring emnet, der kunne bringe mig udenom de værste knaster. Jeg ville bare aldrig nogensinde kunne "falde tilbage på" den uddannelse, for har man ikke fingrene i gryden til hverdag som fagmand, - så sakker man håbløst bagud. Jeg har konkret sparet mig selv for en masse penge, så uddannelsen har alligevel været noget værd, men kan altså ikke fungere som et sikkerhedsnet. Ikke alene ihvertfald.

Hvis man derimod ved at man vil åbne en bank, kan det sagtens være relevant at tage en uddannelse så man kan forstå mekanismerne bag. Så kan man slippe for at skulle betale for de værste begynderfejl. Har man en idé om hvad ens livsværk skal være, kan man jo finde ud af hvad der kunne være en fordel at vide noget om. Det kan være anatomi, uden at man dermed behøver at tage hele lægestudiet osv.

Det vilel være dumt ikke at udnytte de goder som samfundet stiller til rådighed på et tidspunkt hvor man selv har de mest optimale betingelser, - nemlig som ung.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael:
Det vilel være dumt ikke at udnytte de goder som samfundet stiller til rådighed på et tidspunkt hvor man selv har de mest optimale betingelser, - nemlig som ung.

Og på samme måde kan man sige, at det er dumt ikke at udnytte de unge år, hvor man kan knokle som en gal og tænker lynende hurtigt til at iværksætte en masse fede ting, og blive rigtig dygtig til det :)

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov, hov - jeg knokler som en gal og tænker lynhurtigt som 51 årig.

Hvor lagde jeg nu mit tastatur :)

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis ikke du har en konkret virksomhed som du pt. har unikke muligheder med, så synes jeg du skal bruge tiden på at gå i skole / uni.

Det er nogle fede år, og du har masser af muligheder ved siden af. Nogle studier stiller ligefrem lokaler og sparring til rådighed, når du skal starte op. Det gør det selvfølgelig lidt lettere i starten, og derfor kan det give en lidt for afslappet indstilling til at tjene penge på kort sigt.

Hvis du så pludselig har muligheden, som du bare må forfølge, så drop studiet og gør det. Det er rigtig rart at have en uddannelse, som kan åbne dørene til gode jobs, hvis der ikke er gang nok i virksomheden. Bliver du arbejdsløs som lønmodtager, så går det sgu nok. Bliver du arbejdsløs som selvstændig er du fucked.

Det handler også om, hvilken virksomhed du gerne vil starte, hvad du har behov for. Hvis du gerne vil være selvstændig tandlæge, er tandlæge studiet et godt bud. Hvis du gerne vil leve af affiliate marketing, så læs en marketing-uddannelse og brug de dårlige lektioner + aftenerne på affiliate marketing - du har nok fanget pointen.

Held og lykke :-)

Venlig Hilsen

Allan

 

 

 

 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Carhartt,

Jeg har været i samme situation, men hvad der var rigtigt og forkert for mig, er ikke nødvendigvis det samme for dig.

Emnet du spørger om har været oppe på Amino mange gange, så jeg vil skammeligt henvise til side 5 i en lang tråd om uddannelse vs. iværksætteri, hvor jeg skriver min mening, der (heller) ikke har ændret sig. Der er ingen grund til at genoptage den gamle tråd, men der er på den anden side heller ingen grund til at gentage sig selv.

 

 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Side 1 ud af 4 (39 indlæg)