Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amagerbanken er krakket

Side 5 ud af 6 (55 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det der personligt irriterer mig mest er, at Tårnby kommune (min kommune) har gamblet borgernes penge væk i stedet for, at have flyttet pengene til nogle mere solide banker. Hvor meget kommunen har tabt på det her er endnu ikke opgjort, men vi taler millioner af kroner.

Det går helt sikkert ud over de ældre, børn m.v., at der sidder sådan en snot dum og naiv kommunalbestyrelse.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nu er det altid trist, når en bank krakker, og af en eller anden grund så er der nogle som mister penge, nok mere grundet deres virke....

Men en ting er jo positivt, og det er at den alm løn modtager vil komme ud med et begrænset tab, hvis noget overhovedet.

Jeg har ingen medfølse for alle de aktionærer der nu mister penge, for de har satset en masse penge i det firma, og det gik så ikke. Det er det samme som hvis jeg skulle gå konkurs, så er det min skyld, og jeg vil sikkert heller ikke få ret meget sympati af nogen som helst. Måske lige moar.

At man vil samkoble det her, med at vi er mod en ny krise, eller at krisen fortsætter, synes jeg er en gang vrøvl. For nu bliver banker tjekket og tjekket, og enten har tilsynet være mangelhaft, eller også er der lagt andre regnskaber frem....eller begge dele.
Banken har ikke været drevet sundt, og det er her vi skal hen, men på den anden side, så er der ikke ret mange danske virksomheder der gør det. Og med det pres der er på at man skal låne hovedkluns ud til folk, for at de kan købe et overvurdet hus, eller en virksomhed betaler overpris for et nyt hovedkvarter. Eller at vi smidder milliarder ud på at transporterer ubrugelige nipsting fra Kina, så kan vi jo snakke om en ting. Krise er der ikke. Og kommer der en, så er det fordi at Kina ikke vil sælge nipsting til os.

/Kenneth

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:

Hej

Nu er det altid trist, når en bank krakker, og af en eller anden grund så er der nogle som mister penge, nok mere grundet deres virke....

Men en ting er jo positivt, og det er at den alm løn modtager vil komme ud med et begrænset tab, hvis noget overhovedet.

Jeg har ingen medfølse for alle de aktionærer der nu mister penge, for de har satset en masse penge i det firma, og det gik så ikke. Det er det samme som hvis jeg skulle gå konkurs, så er det min skyld, og jeg vil sikkert heller ikke få ret meget sympati af nogen som helst. Måske lige moar.

At man vil samkoble det her, med at vi er mod en ny krise, eller at krisen fortsætter, synes jeg er en gang vrøvl. For nu bliver banker tjekket og tjekket, og enten har tilsynet være mangelhaft, eller også er der lagt andre regnskaber frem....eller begge dele.
Banken har ikke været drevet sundt, og det er her vi skal hen, men på den anden side, så er der ikke ret mange danske virksomheder der gør det. Og med det pres der er på at man skal låne hovedkluns ud til folk, for at de kan købe et overvurdet hus, eller en virksomhed betaler overpris for et nyt hovedkvarter. Eller at vi smidder milliarder ud på at transporterer ubrugelige nipsting fra Kina, så kan vi jo snakke om en ting. Krise er der ikke. Og kommer der en, så er det fordi at Kina ikke vil sælge nipsting til os.

/Kenneth

Tag lige et kig på hvad der er sket. Amagerbanken har flere gange åbnet deres bøger for finanstilsynet. Der er ikke lagt andre regnskaber frem, finanstilsynet har haft fri adgang til det hele. Amagerbanken blev tjekket og man tog visse forbehold, men slet ikke nok.

Et andet eksempel på at kontrolenhederne ikke virker er den berygtede stresstest for ca 1/2 år siden. Her stresstestede man banker i hele EU for bl.a. at se hvor meget kapital de skulle have tilført.

Et 1/2 år efter skulle de Irske banker have tilført beløbet GANGE 10!

Vi tager den lige igen. Det beløb stresstesten kom frem til hele banksektoren i europa manglede  var så forkert at allerede 1/2 år efter skulle irske banker alene bruge det 10 dobbelte.

At Amagerbanken krakker er da et tydeligt tegn på vi ikke er ovre krisen. Hvor mange banker ser du krakke i opgangstider? Amagerbanken er jo ikke den sidste bank der går ned, jeg tager gerne imod vædemål.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Nu har Amager Banken haft problemer i flere År, hvorfor der ikke er nogen undskyldninger for at få styr på det. Der er også en grund til at Finans ministeren vil have sagen undersøgt. For et eller andet sted er der sket nogle fejl. Og det med at man ligepludselig uden forvarsel nedskriver værdien. Er jo typisk fordi at man er blevet klar over at alle ens resourcer ikke så sådan ud som man troede.

Der er kun et sted at pege finger, ved det økonomi behov, og det er ved bankerne, de skulle have haft muller til at sige nej til folk. Men det er ikke sket, de har tværtom postet milliarder af kroner i et overophedet boligmarked, og det værste af det hele er at de er ved at gentage succesen igen. Og derfor ryger der altså nogle flere banker.

Ligeså så har de lånt ud til tvivlsomme erhvervs projekter, og smidt millioner i røven på det man kalder vækstiværksættere, såsom IT Factory, hvor det hele blev skabt for lånte penge. Og det er netop det store problem idag. Det er at man kikker ikke på det projekt der er igang, men den potentielle vækst, samt hører på en smart ass sælger.

/Kenneth

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 613
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det der bør gøres er at hæve soliditetsgrænsen fra de 8% (EK) som bankerne minimum skal have, det vil betyde at der vil være mindre at låne udaf. Dette resultere i en lille stigning i rentemarginalen, men modsat kan det blive svært at låne til overforbrug, så vi ikke undergraver det finansielle system.

Tilmeldt 25. Dec 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er altid nemt at være bagklog, og spekulere i hvorfor folk inkl.jeg selv ikke fik flyttet penge.
Når man har lidt et stort tab i forbindelse med Amagerbankens krak, er det sq endnu mere trist at skulle "høre" på folks bagklogskab om hvorfor man ikke bare gjorde dit og dat, og om hvordan mange har kunnet forudse det hele. Det er tragisk for mange mennesker at banken nu er krakket, og havde det nu været så lige til og så skide tydeligt som nogle siger, så var der jo nok flyttet mange millioner inden i søndags. Både banken og kunderne mf., bære en del af skylden, men jeg tror næppe der var noget der ville satse deres surtoptjente penge hvis ikke der var en grund. Nu skal de bare til bunds i hvorfor det gik så grueligt galt på så kort tid, og så kan "taberne" kun håbe på at se lidt af deres penge igen.
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Moon:
Det er altid nemt at være bagklog, og spekulere i hvorfor folk inkl.jeg selv ikke fik flyttet penge.
Når man har lidt et stort tab i forbindelse med Amagerbankens krak, er det sq endnu mere trist at skulle "høre" på folks bagklogskab om hvorfor man ikke bare gjorde dit og dat, og om hvordan mange har kunnet forudse det hele. Det er tragisk for mange mennesker at banken nu er krakket, og havde det nu været så lige til og så skide tydeligt som nogle siger, så var der jo nok flyttet mange millioner inden i søndags. Både banken og kunderne mf., bære en del af skylden, men jeg tror næppe der var noget der ville satse deres surtoptjente penge hvis ikke der var en grund. Nu skal de bare til bunds i hvorfor det gik så grueligt galt på så kort tid, og så kan "taberne" kun håbe på at se lidt af deres penge igen.

Der er ingen her der beskylder dig eller andre for ikke at have gjort dit eller dat. Problemet er jo netop alt det spin der har været omkring amagerbanken. Med mindre man læste med på boligdebatten.dk eller andre mindre forums har man ingen mulighed for at tage sine forholdsregler. 

Jeg tror du misforstår de indlæg der er i denne tråd. Der er virkelig ingen der synes du eller andre er dumme da I ikke har haft de informationer andre har haft. Det er dybt tragisk hvorfor jeg netop påpeger problemet i at mange nu er bundet til en bank i finansiel stabilitet måske med stigende renter til følge (som tilfældet i Roskildebanken). 

Det handler ikke om at være bagklog men det groteske i at krakket var åbenlyst i lang tid for de få indviede men for pressens og eksperter var det spin spin spin.

Jeg er på din side. Jeg beskylder ikke dig for noget. Jeg beskylder presse og "eksperter" for ikke at behandle stoffet seriøst. Det er utroligt man skal læse med på forums for at have en nogenlunde information om økonomien.

Tilmeldt 25. Dec 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej der er ikke noget at sige til at der er ramaskrig over hele linien lige nu. Jeg tror bare at vi er en del der allerede nu er trætte af at høre på bagkloge hoveder og folk der prøver at vaske hænder. Det er ikke mange informationer man har fået, og ikke en gang så meget som en skrivelse fra banken er modtaget.

Vi beklager og vi har i øvrigt lige taget x kr. fra din konto. Tak for det og held og lykke i fremtiden!!!!

Je er fuldstændig enig i det du skriver, og jeg håber bare at der kommer nogle svar og at de rette mennesker bliver draget til ansvar. 

 

hmmm...mon man har fradragsret på sit indlånstab.... :-(

 

Side 5 ud af 6 (55 indlæg)