Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amagerbanken er krakket

Side 6 ud af 6 (55 indlæg)
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Moon:

Nej der er ikke noget at sige til at der er ramaskrig over hele linien lige nu. Jeg tror bare at vi er en del der allerede nu er trætte af at høre på bagkloge hoveder og folk der prøver at vaske hænder. Det er ikke mange informationer man har fået, og ikke en gang så meget som en skrivelse fra banken er modtaget.

Vi beklager og vi har i øvrigt lige taget x kr. fra din konto. Tak for det og held og lykke i fremtiden!!!!

Je er fuldstændig enig i det du skriver, og jeg håber bare at der kommer nogle svar og at de rette mennesker bliver draget til ansvar. 

hmmm...mon man har fradragsret på sit indlånstab.... :-(

Jeg tror du forveksler bagkogskab med det at være oplyst og forudseende. Hvis man i lang tid har skrevet stolpe op og stolpe ned på offentlige forums om bankens problemer er det jo ikke bagklogt når man efterfølgende konstaterer man har ret (jeg hentyder ikke til mig selv men alle dem hvis indlæg jeg har læst og fulgt i flere år).

Igen vil jeg påpege at jeg er på din side. Jeg synes hele sagen lugter og er noget svineri, men jeg bryder mig samtidig ikke om at de gode folk der har advaret imod konkursen og oplyst andre skal kaldes bagkloge blot fordi de ikke har fulgt rådene fra de officielle kanaler.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:14

Moon:
Det er altid nemt at være bagklog, og spekulere i hvorfor folk inkl.jeg selv ikke fik flyttet penge.
Når man har lidt et stort tab i forbindelse med Amagerbankens krak, er det sq endnu mere trist at skulle "høre" på folks bagklogskab om hvorfor man ikke bare gjorde dit og dat, og om hvordan mange har kunnet forudse det hele. Det er tragisk for mange mennesker at banken nu er krakket, og havde det nu været så lige til og så skide tydeligt som nogle siger, så var der jo nok flyttet mange millioner inden i søndags. Både banken og kunderne mf., bære en del af skylden, men jeg tror næppe der var noget der ville satse deres surtoptjente penge hvis ikke der var en grund. Nu skal de bare til bunds i hvorfor det gik så grueligt galt på så kort tid, og så kan "taberne" kun håbe på at se lidt af deres penge igen.

Jeg mener ik, at flere af os er bagkloge, når vi åbenlyst har påpeget problemerne for over et ½ år siden...
Men det er en trist situation, som mere mindre om bondefangeri og spin, end en reel bankvirksomhed, som skal tjene penge til aktionærene...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:20

Thomas Frost:
Problemet er jo netop alt det spin der har været omkring amagerbanken. Med mindre man læste med på boligdebatten.dk eller andre mindre forums har man ingen mulighed for at tage sine forholdsregler. 

Hej Thomas Frost

Problemet med forums er at alle kan komme med nogle udtalser uden at der er belæg for dem. Og det gør netop at de forums ikke kan og må tages som en pålidelig kilde.

Vi kan alle sidde her og sige på det og det forum var der snak....mens de såkaldte eksperter sagde noget andet. Og det er jo her hele missæren ligger. For en ekspert vejer jo mere i sine udtalser end fx bolig ejer Hansen i Auning.....

Så egentligt synes jeg det er et tyndt belæg at sige på det og det forum sagde det det og det...Hvad nu hvis jeg skrev at på love.dk's forum var der ikke snak om det, og derfor har der absolut ikke været nogen tegn overhovedet på at banken krakkede. Og at det dermed er dokumenteret at banken har ført os bag lyset........Og der sidder der sikkert en ejendomsmægler, bankfuldmægtig eller andet på den dating side.

/Kenneth

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 06:28

Kenneth:

Problemet med forums er at alle kan komme med nogle udtalser uden at der er belæg for dem. Og det gør netop at de forums ikke kan og må tages som en pålidelig kilde.

Vi kan alle sidde her og sige på det og det forum var der snak....mens de såkaldte eksperter sagde noget andet. Og det er jo her hele missæren ligger. For en ekspert vejer jo mere i sine udtalser end fx bolig ejer Hansen i Auning.....

Hvornår er man så ekspert?

Er det når, man er ansat af en bank i en bank, og arbejder i bankens interesse på, at optimere dennes fortjeneste? Er det en pålidelig og uafhængig ekspert?
Tag f.eks Danske Banks "ekspert" analytiker Steen Bochian. Året op til finanskrisens start og indtil midten af 2010, der tog han fejl gang på gang på gang på gang på gang... Ja hans rigtige forudsigelser og teorier kunne tælles på en hånd, imens alle de forkerte ville kræve rigtig mange hænder... Han er ekspert i din verden!

Fakta er bare, at enhver med en smule sund fornuft, og forstand på ejendomsmarkedet + finansverdenen kunne se, at den var rivende gal i Amagerbanken!
Alle andre banker tog afskrivninger i milliardklassen, imens Amagerbankens var minimale. Og det til trods for, at Amagerbanken var eksponeret i stor stil mod ejendomsmarkedet, via en masse af deres kunder, som var spekulanter...
Når alle disse kunder går på røven en efter en, og værdien af ejendommene over få år falder med en tocifret procentsats, så er det vel logisk, at nedskrivninger af værdierne er nødvendige! Dette skete ik i Amagerbanken før den nye bestyrelse trådte til...

Bemærk der er tale om nedskrivninger for flere milliarder kroner, og det kan vel ik bare komme ud af den blå luft?

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kenneth:

Thomas Frost:
Problemet er jo netop alt det spin der har været omkring amagerbanken. Med mindre man læste med på boligdebatten.dk eller andre mindre forums har man ingen mulighed for at tage sine forholdsregler. 

Hej Thomas Frost

Så egentligt synes jeg det er et tyndt belæg at sige på det og det forum sagde det det og det...Hvad nu hvis jeg skrev at på love.dk's forum var der ikke snak om det, og derfor har der absolut ikke været nogen tegn overhovedet på at banken krakkede. Og at det dermed er dokumenteret at banken har ført os bag lyset........Og der sidder der sikkert en ejendomsmægler, bankfuldmægtig eller andet på den dating side.

/Kenneth

Hehe Kenneth du har TYDELIGVIS ikke været inde på nogle af de foraBig Smile

Jeg bliver endda lidt stødt at du tror det fungerer sådan at en person siger noget på et forum og så mener du at det er det jeg tror på.

På boligdebatten.dk har der næsten ugentligt ligget dybdegående analyser af solvens, nedskrivning, gennemgang af problematiske engagementer hvor der ikke var nedskrevet nok og meget andet. Hver eneste udmelding fra banken blev tjekket igennem af flere meget kompetente folk der sammenholdte udmeldinger med realiteter i regnskaberne. 

Der er NETOP belæg for udtalelserne når det hele bunder i bankens egne regnskaber og egne engagementer. 

Der er efterhånden meget lang tid siden jeg læste på et forum omkring AB´s måde at holde falenter ovenvande. Spekulant A var i problemer. Spekulant B fik lov at låne penge af AB og skyde ind i et APS og kun selv skyde en minimal del ind i APS´et. 

Derefter købte Spekulant B de nødlidende ejendomme, stadig til opskruet pris, så banken undgik at tage tabet med det samme. Spekulant B ville tabe næsten ingen ting hvis projektet ikke var rentabelt, men ville få hele profitten hvis det gik godt. 

Det var ikke noget der var fremme i nogen som helst medier (det er først blevet omtalt nu efter krakket) men jeg vil tro det er 1/2 år siden jeg læste analyse af flere af disse engagementer online.

Det er kun en bank i ekstreme problemer der laver den slags handler og det kan kun være for at udskyde tab (som i øvrigt pga den praksis bliver større.).

Igen har det intet at gøre med bare at høre på hvad andre siger på et forum og så tro på det. Det er en helt faktuel analyse der påpegede STORE problemer for lang tid siden. 

Jeg mener dit indlæg er totalt forfejlet og bærer præg af at du har din egen mening uden at have læst på nogle af disse fora for at se hvad der er for informationer om faktuelle forhold og hvilke analyser der er fremkommet.

Side 6 ud af 6 (55 indlæg)