Jeg tror du forveksler bagkogskab med det at være oplyst og forudseende. Hvis man i lang tid har skrevet stolpe op og stolpe ned på offentlige forums om bankens problemer er det jo ikke bagklogt når man efterfølgende konstaterer man har ret (jeg hentyder ikke til mig selv men alle dem hvis indlæg jeg har læst og fulgt i flere år). Igen vil jeg påpege at jeg er på din side. Jeg synes hele sagen lugter og er noget svineri, men jeg bryder mig samtidig ikke om at de gode folk der har advaret imod konkursen og oplyst andre skal kaldes bagkloge blot fordi de ikke har fulgt rådene fra de officielle kanaler. |
Moon:Det er altid nemt at være bagklog, og spekulere i hvorfor folk inkl.jeg selv ikke fik flyttet penge.
Når man har lidt et stort tab i forbindelse med Amagerbankens krak, er det sq endnu mere trist at skulle "høre" på folks bagklogskab om hvorfor man ikke bare gjorde dit og dat, og om hvordan mange har kunnet forudse det hele. Det er tragisk for mange mennesker at banken nu er krakket, og havde det nu været så lige til og så skide tydeligt som nogle siger, så var der jo nok flyttet mange millioner inden i søndags. Både banken og kunderne mf., bære en del af skylden, men jeg tror næppe der var noget der ville satse deres surtoptjente penge hvis ikke der var en grund. Nu skal de bare til bunds i hvorfor det gik så grueligt galt på så kort tid, og så kan "taberne" kun håbe på at se lidt af deres penge igen.
Jeg mener ik, at flere af os er bagkloge, når vi åbenlyst har påpeget problemerne for over et ½ år siden...
Men det er en trist situation, som mere mindre om bondefangeri og spin, end en reel bankvirksomhed, som skal tjene penge til aktionærene...