Han har jo heller ikke lagt alle æggene i en kurv, kun ca lidt over en 1/3 (solgte han ikke DBA for over 2 mia?). Hvorfor han vælger at investere penge i amagerbanken har været genstand for STOR diskussion på boligdebatten.dk. De fleste har i lang tid set hans penge som tabte. Jeg har virkelig været en af dem der har hånet ham undervejs, men jeg kan sgu ikke andet end at have lidt ondt af ham nu. Jeg er ret sikker på han blev snydt. Han er ikke blevet oplyst om de reele forhold i amagerbanken og de risici for massive nedskrivninger der var tilstede. Og det er sgu synd at se en mand miste så mange penge på noget der ligner kriminelle forhold. Jeg er ret sikker på han IKKE har fået indsigt i de reele forhold, ligesom de fleste andre ikke har. På boligdebatten.dk har regnskaber og nedskrivninger dog været vendt mange gange og flertallet har dømt dem konkurs for et godt stykke tid siden. Ree var dog med til at udskyde pinen. De næste problembørn bliver nok: Aarhus lokalbank Ikke at de nødvendigvis går konkurs alle sammen, men der skal nok komme nedskrivninger og et par stykker mere i finansiel stabilitet. |
Med alle æg i samme kurv, mente jeg hvorfor støtte 1 projekt med 800 mill, fremfor 800 projekter med 1 mill??
Tror der går meget prestige i at "eje" sin egen bank, hvilket har overskygget risikoen for investeringen.
Som jeg skrev i sidste indlæg, kan man komme rigtig langt med at støtte 800 projekter med 1 mill hver, hvor sandsynligheden for succes er større end ved ét enkelt projekt til 800 mill.
Carsten Ree kunne sagtens have oprette en investerings font, med det ene formål at støtte iværksættere. Dermed kunne han sprede investeringerne frem for at lægge alle æg i samme kurv..