Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amagerbanken er krakket

Side 3 ud af 6 (55 indlæg)
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel K:

Som jeg har skrevet i tidligere indlæg, forstår jeg ikke hvorfor Carsten Ree har lagt alle æg i samme kurv?

Prøv at forestil jer hvor mange investeringer han kunne lave for 800 mill på eksemelvis amino.

Det er 800 projekter med hver 1 mill, og hvis bare 1% bliver til gode forretninger, er sandsynligheden for at gøre en rigtig god forretning til stede.

Håber at der er andre kapital stærke forretningsfolk, der overvejer amino, næste gang de har lyst til et økonomisk eventyr..

Han har jo heller ikke lagt alle æggene i en kurv, kun ca lidt over en 1/3 (solgte han ikke DBA for over 2 mia?). Hvorfor han vælger at investere penge i amagerbanken har været genstand for STOR diskussion på boligdebatten.dk. De fleste har i lang tid set hans penge som tabte.

Jeg har virkelig været en af dem der har hånet ham undervejs, men jeg kan sgu ikke andet end at have lidt ondt af ham nu. Jeg er ret sikker på han blev snydt. Han er ikke blevet oplyst om de reele forhold i amagerbanken og de risici for massive nedskrivninger der var tilstede. Og det er sgu synd at se en mand miste så mange penge på noget der ligner kriminelle forhold. Jeg er ret sikker på han IKKE har fået indsigt i de reele forhold, ligesom de fleste andre ikke har. 

På boligdebatten.dk har regnskaber og nedskrivninger dog været vendt mange gange og flertallet har dømt dem konkurs for et godt stykke tid siden. Ree var dog med til at udskyde pinen. 

De næste problembørn bliver nok:

Aarhus lokalbank
Alm. Brand Bank
BRF bank
Max bank

Ikke at de nødvendigvis går konkurs alle sammen, men der skal nok komme nedskrivninger og et par stykker mere i finansiel stabilitet.

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 22:59

Med alle æg i samme kurv, mente jeg hvorfor støtte 1 projekt med 800 mill, fremfor 800 projekter med 1 mill??

Tror der går meget prestige i at "eje" sin egen bank, hvilket har overskygget risikoen for investeringen. 

Som jeg skrev i sidste indlæg, kan man komme rigtig langt med at støtte 800 projekter med 1 mill hver, hvor sandsynligheden for succes er større end ved ét enkelt projekt til 800 mill. 

Carsten Ree kunne sagtens have oprette en investerings font, med det ene formål at støtte iværksættere. Dermed kunne han sprede investeringerne frem for at lægge alle æg i samme kurv..

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 22:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:

Thomas Frost:

Hvad mener du med at aktierne er ved at korrigere sig? Jeg forventer da klart de kommer længere ned end nu når vi rammer næste nedtur. Det er ikke for at være pesmist, men vi har jo ikke løst nogen problemer i den finansielle verden. Vi har en deriviatboble der ligger og venter på detonering og vi har opbygget endnu mere gæld en før gældskrisen trådte ind. 

Det der gør næste nedtur slem, er at man ik bare kan printe penge, og redde gud og hver mand...

Næste gang går tingene sin gang, fordi alle kasserne er tomme... Det ser sku slemt ud, og det er vist med positive øjne!

En ting er om kasserne er tomme, man kan faktisk printe flere penge, flere penge gør os dog ikke rigere kun mere forgældede (penge=gæld til centralbankerne) og udskyder krisen lidt endnu. Hvilken løsning der vælges er i høj grad politisk og bestemt af centralbankerne (som politikerne ingen indflydelse har på).

En anden ting er at vi SKAL realisere tab. Lige gyldigt hvordan vi vender og drejer det ligger der tab og venter og dem der har råd til at betale kommer til at betale. Her taler jeg naturligvis om pensionskasserne som kommer til at miste store summer.

Efter enhver boble kommer en nedtur, vi har set det flere gange før, vi har haft en af de største bobler i historien, denne boble er dog bare krydret med et deriviatmarked der truer hele verdensøkonomien. 

Jeg håber ikke jeg får, men jeg ser et krak mere indenfor de næste måske 2 år. Jeg kan ikke se hvordan man kan udskyde pinen meget længere.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15064
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:04

Daniel K:

Med alle æg i samme kurv, mente jeg hvorfor støtte 1 projekt med 800 mill, fremfor 800 projekter med 1 mill??

Tror der går meget prestige i at "eje" sin egen bank, hvilket har overskygget risikoen for investeringen. 

Som jeg skrev i sidste indlæg, kan man komme rigtig langt med at støtte 800 projekter med 1 mill hver, hvor sandsynligheden for succes er større end ved ét enkelt projekt til 800 mill. 

Carsten Ree kunne sagtens have oprette en investerings font, med det ene formål at støtte iværksættere. Dermed kunne han sprede investeringerne frem for at lægge alle æg i samme kurv..

Og var denne transaktion lykkes, så havde Ree tjent sine penge hjem flere gange...

Han spillede blot på den forkerte hest, og det er hans skyld. Jeg synes ik, at man kan fornægte ham i, at bruge hans surt optjente penge, på det han gerne vil, men jeg undre mig stadigvæk over dette "hasard spil", som Amagerbanken har været lige fra dag 1!

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:04

Thomas Frost:

En ting er om kasserne er tomme, man kan faktisk printe flere penge, flere penge gør os dog ikke rigere kun mere forgældede (penge=gæld til centralbankerne) og udskyder krisen lidt endnu. Hvilken løsning der vælges er i høj grad politisk og bestemt af centralbankerne (som politikerne ingen indflydelse har på).

En anden ting er at vi SKAL realisere tab. Lige gyldigt hvordan vi vender og drejer det ligger der tab og venter og dem der har råd til at betale kommer til at betale. Her taler jeg naturligvis om pensionskasserne som kommer til at miste store summer.

Efter enhver boble kommer en nedtur, vi har set det flere gange før, vi har haft en af de største bobler i historien, denne boble er dog bare krydret med et deriviatmarked der truer hele verdensøkonomien. 

Jeg håber ikke jeg får, men jeg ser et krak mere indenfor de næste måske 2 år. Jeg kan ikke se hvordan man kan udskyde pinen meget længere.

Enig!

Der kommer i hvertfald et knæk indenfor 1-5 år. Og det bliver et knæk af de store!

PS det er kun et spørgsmål om tid, før Alm. Brand Bank er fortid. Tvivler på at Alm. Brand vil blive ved med at pumpe penge i det hul... Det ender med at tage livet af dem!

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 23:12

Daniel K:

Jeg er enig i dit udgangspunkt hvis det var en normal økonomi. I nuværende tilfælde hælder jeg dog mest til råstoffer og kontanter. Hvis ikke der kommer en nedtur mere kommer råstoffer til at gå imod skyerne pga al den quantitative easing, hvis vi får en nedtur mere bliver kontanter tilsvarende mere værd. 

Det med at kontanter bliver mere værd lyder måske mærkeligt, men overvej en situation som den lige efter sidste krak. Lige pludselig kunne man købe aktier, råstoffer, huse for under 1/2 af prisen. "Cash is king" under et krak. Når likviditeten tørrer ud bliver den meget værd for dem som stadig har den. 

Hvis jeg var Karsten Ree havde jeg sat 1/2 i en kurv af valutaer, NOK, CHF, JPY, DK, lidt euro og dollars mf. (man kan aldrig vide hvem der overlever) og 1/2 i råstoffer (Guld, Sølv, kobber, fosfor mf.). Under den næste nedtur er det ikke kun et spørgsmål om at tjene penge, men som minimum bevare værdien af pengene. 

Jeg hælder mest til kurven af valutaer da jeg tror på et krak mere. Råstofferne er mere en hedge imod quantitative easing og hyper inflation. Men jeg er også en sikkerspiller, derfor 1/2 af hver. Hellere miste lidt/vinde lidt, end miste meget/vinde meget.

De næste par år viser om jeg får ret i mine bange anelser. Jeg håber bankeksperterne får ret, de har dog ikke den bedste trackrecord.

Tilmeldt 24. Sep 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 01:25
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person
I glemmer at med tiden vil inflationen gøre gælden mindre og derfor trykker usa penge for at få gang i økonomien for det vil skabe arbejde og inflation.
Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:35

kkinvest:
I glemmer at med tiden vil inflationen gøre gælden mindre og derfor trykker usa penge for at få gang i økonomien for det vil skabe arbejde og inflation.

Inflation gør jo ik gælden mindre... Jo på papiret ser det sådan ud, men det øger sådan set gælden og tabene rundt omkring. Desuden betyder stigende inflation jo, at pengene bliver mindre værd, hvilket ingen har interesse i ud over centralbankerne!

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 04:33

Vi er alle blevet et par hundrede kroner fattigere, for det er dig og mig der skal betale den sidste lille milliard. Alt imens direktionen har fået årlige millionlønninger indtil i går og uduelige ejendomsspekulanter har gamblet med lånte penge Ick!

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 10:09

Jeg er også af den overbevisning, at vi kun har set toppen af isbjerget af dårlige nyheder. Verden lever af turbodrevne seddelpressere og billige lån.

Tænk bare på hvor mange lande der balancerer på afgrundens rand? For at betale af på deres lån, får de udstedt flere lån... På ét eller andet tidspunkt kollapser det system, eller lånene bliver ikke refinansieret og så kollapser landet.

Tror at Villy Søvndal skal passe på at hans ønske om regeringsmagten rent faktisk går hen og bliver opfyldt, for de næste 4-5 år kan vise sig at blive nogle rigtig hårde år. Forestil Jer et fremtidigt pr-mareridt; SF ved magten for første gang og alt bryder sammen...

Side 3 ud af 6 (55 indlæg)