Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udgift: "Køb af telefon: 100 kr" WHAT?! hjælp :s

Side 2 ud af 5 (48 indlæg)
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mads :

Mark: På en måde jo. For de oplyste mig ikke om det...

Det har helt sikkert stået i en del af det materiale du har sagt ja til.

Fra København
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 470
Fra  WebGain Skrevet kl. 23:03

Jeg købte selv en smartphone hos Telenor i foråret 2010. Jeg oplevede ligeledes, at der blev lagt denne ekstra afgift oveni, trods et pebret abonnement og 1300 kr. i udbetaling for telefonen. De 100 kr. var ikke inkluderet i mindsteprisen (dengang hvertfald) og sælgeren svarede nej, da jeg spurgte om der kom andre udgifter på. Hvilket altså direkte var en løgn.

Jeg skrev så en skriftlig klage, hvilket jeg fik et flabet og vredt svar på, så jeg måtte bare bide frustrationerne i mig. Telenor får aldrig mig som kunde igen. Heller ikke de teleselskaber der benytter deres netværk :)

Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 23:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mads :
Mark: På en måde jo. For de oplyste mig ikke om det...

Nu lyder det som om du har købt den i en fysisk butik, og så er det under al kritik at de ikke tydeligt gør opmærksom på den samlede pris pr. måned. Det skulle jo gerne være én af fordelene ved at handle i butikken, fremfor på nettet, at man gerne skulle have alt forklaret tydeligt, så der ikke kommer dumme overraskelser.

Nu følger jeg en smule med i hvordan tingene gøres i de forskellige telebutikker, og det er helt klart mit indtryk, at Telenor er dem der er de dårligste rådgivere.

Alle har naturligvis et kæmpe fokus på salg, og især nysalg, i disse tider hvor konkurrencen er så hård, og det går desværre ud over troværdigheden og den gode rådgivning.

Jeg har set nogle pænt kreative eksempler på salg af flere nye abonnementer, når kunderne kommer ind i butikkerne for at blive guidet igennem til den rigtige løsning.

Jeg siger naturligvis ikke at Telenor instruerer deres sælgere i at snyde og bedrage kunderne, men det er i hvert fald tankevækkende så systematisk det virker i deres butikker.

Jeg var selv i en Telenor butik igår, og da jeg var der alligevel, spurgte jeg lidt til deres "nye og bedre netværk".

Det første svar jeg fik var, at det drejede sig om en 100 Mbit forbindelse... Da jeg spurgte lidt mere til den, røg den hurtigt ned i en 20 Mbit, men der var storset dækning med de hastigheder alle steder. Da jeg så spurgte lidt mere til det, var det alle steder hvis man stod lige under en mast..

men til gengæld var der ubegrænset forbrug inkluderet. Det spurgte jeg så også lidt til, men det fastholdt hun. Da jeg spurgte lidt mere, og på en anden måde, var det dog max 25 GB, inden hastigheden ville blive væsentligt nedsat.

Jeg skulle godt nok ikke bruge telenor mobilt bredbånd, men jeg synes det var meget sjovt at se hvordan de gør, når jeg nu var det alligevel.

Jeg ved en del om abonnementerne, så jeg ved hvad jeg skal sige/spørge om, når de lyver mig op i ansigtet. Men det er desværre ikke ret mange der ved det samme (så ville de nok have handlet på nettet), og derfor synes jeg det er utilgiveligt at man ikke kan stole på de svar man får.

Det er ikke kun et Telenor fænomen, men det er der det virker som om det er mest brugt. Og det er sgu lidt trist, at den hårde kamp betyder, at man ikke kan stole på den rådgivning man får.

Men der er nok ikke så meget at gøre ved det. Du kan glæde dig over, at dine 6 mdr. med de ekstra 100 kr. snart er gået, og at det trods alt "kun" er 600 kr. Og så vælge et andet sted at handle fremover.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:09

igang:

Men der er nok ikke så meget at gøre ved det. Du kan glæde dig over, at dine 6 mdr. med de ekstra 100 kr. snart er gået, og at det trods alt "kun" er 600 kr. Og så vælge et andet sted at handle fremover.

Medmindre det er erhverv Smile

Telenor og Telia har kørt med tillæg længe og 3 Mobil skilter nu med det, hvor de før gemte det i abonnementet. Jeg er dog skuffet over at Telmore er hoppet med på bølgen! Hos Call Me får man stadig forbrug for hele abonnementet, men de har dog ikke muligheden for fri tale.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 26. Jun 10
Skrevet kl. 23:24

igang:

Nu lyder det som om du har købt den i en fysisk butik, og så er det under al kritik at de ikke tydeligt gør opmærksom på den samlede pris pr. måned. Det skulle jo gerne være én af fordelene ved at handle i butikken, fremfor på nettet, at man gerne skulle have alt forklaret tydeligt, så der ikke kommer dumme overraskelser.

Der skulle vel helst ikke være nogen fordel i at handle i en butik vs. en e-shop. Tvært imod da der spares en helvedes masse udgifter ved en webshop (Ja jeg er godt klar over, at der er udgifter ved en webshop - Men slet ikke i samme niveau).

Derudover så virker det næsten altid mest sikrest at handle via nettet, dels er du bedre stillet pga. fjernsalgsloven derudover så har du vitterligt alt på skrift.

igang:
Alle har naturligvis et kæmpe fokus på salg, og især nysalg, i disse tider hvor konkurrencen er så hård, og det går desværre ud over troværdigheden og den gode rådgivning.

Hvad er det for noget vrøvl? Hvad tror du der er mest profit i: At sælge flere produkter til eksisterende kunder, eller sælge til nye kunder der churner efter seks måneder fordi de shopper billige telefoner?

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 23:26

Nicolaj Thomasen:
Medmindre det er erhverv Smile

Jeg mener ikke at de kører med tillæg på erhverv, med mindre man som erhvervskunde opretter et af deres fuldstændigt uoverskuelige antal privatabonnementer. Og gør man det, har man selv bedt om det, og så vidt jeg husker også kun 6 mdr. binding.

Men det er helt sikkert, at de billige telefoner er et overstået kapitel. Den eneste forskel er, om du ønsker at betale hele telefonens pris nu, eller splitte det op over 6 (- 24) mdr.

Det er der også rigtig mange der har set, og det er også derfor at de regnskaber der bliver præsenteret fra de store i disse dage, ser ud som de gør. De har simpelthen ikke noget ordentligt modtræk, mod billigselskaberne.

Jeg ser også lidt salgstal i ny og næ, og der er ingen tvivl om at de store skal finde på en anden måde at gøre tingene på, hvis de ikke kun skal leve af de små selskaber de ejer, eller lejer netværk ud til.

Nu har jeg set at Telenor har sat en ny kampagne i gang, der er deres modsvar. Om det er nok vil tiden vise. Jeg tror det ikke, men det er da en start.

Og Telia har med deres direktørskifte, også retning mod en kursændring. Det bliver spændende at se, hvad de finder på.

At Telmore som et TDC ejet selskab også er hoppet med på vognen, overrasker mig ikke. Det er mere overraskende, at Call me har kunne lade være i så lang tid. Men lad os håbe at det fortsætter sådan :o)

Tilmeldt 26. Jun 10
Skrevet kl. 23:29

Simon Mørk Hermansen:

Jeg købte selv en smartphone hos Telenor i foråret 2010. Jeg oplevede ligeledes, at der blev lagt denne ekstra afgift oveni, trods et pebret abonnement og 1300 kr. i udbetaling for telefonen. De 100 kr. var ikke inkluderet i mindsteprisen (dengang hvertfald) og sælgeren svarede nej, da jeg spurgte om der kom andre udgifter på. Hvilket altså direkte var en løgn.

Jeg skrev så en skriftlig klage, hvilket jeg fik et flabet og vredt svar på, så jeg måtte bare bide frustrationerne i mig. Telenor får aldrig mig som kunde igen. Heller ikke de teleselskaber der benytter deres netværk :)

Såfremt du har en kopi af det du har underskrevet/sagt ja til, og der ikke står noget omkring dette.

Så synes jeg du skal sende en skriftlig klage til selskabet - Hvis du har gjort det, så skal de informere dig om hvad din næste klagemulighed er. = Teleankenævnet, hvis du indbringer sagen for dem (Det koster 100,- som du ikke skal betale hvis du vinder - Så vidt jeg husker) og du har dine beviser på plads så vinder du sagen, og eftersom at Telenor er tilsluttet teleankenævnets drift så er jeg ret sikker på at de følger afgørelsen ;)

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 23:53

Mark MK:
Der skulle vel helst ikke være nogen fordel i at handle i en butik vs. en e-shop.

Nu nævner jeg rådgivning, som én af fordelene. Det er ikke meget rådgivning du får i de fleste webshops, og det er ikke mange af dine spørgsmål du kan få besvaret, hvis der er noget du ikke selv kan læse dig til eller helt forstår.

Derudover er der mange tillægspakker som kan gøre dit telefonregning billigere. Enten fordi du med en ny telefen for flere muligheder, og måske et ændret forbrug, eller fordi du simpelthen bare ikke er opmærksom på de muligheder.

Disse muligheder skal du selv være opmærksom på, når du handler i en webshop. I en fysisk butik, skulle sælgeren gerne lave en ordentlig behovsafdækning, og dermed sørge for at du får den helt rigtige sammensætning. Det kan webshoppen ikke endnu.

Derudover har du som regel mulighed for at se og afprøve telefonen inden du køber, når du handler i en fysisk butik. Det kan du ikke i en webshop. Der har du dog din fortrydelsesret Men hvis du skal sende fire telefoner retur før du finder den rette, har fragtomkostningerne nok oversteget besparelsen.

Ser vi bort fra operatørernes shops, ser jeg ikke nogen speciel sikkerhed i at handle mobiltelefoner i en webshop.

Hvilken sikkerhed har du for at shoppen eksisterer om x måneder, når din telefon skal til reparation? Ingen.

Og hvis du har handlet den billigt, er den med ret stor sandsynlighed parallelimporteret. Det betyder først og fremmest, at værkstedet lægger det originale sprog på telefonen, og at du skal få forhandleren til at skifte sprogpakke. Det koster igen fragt (eller tid), hvis du ikke har fået sendt den til reparation igennem ham Og hvis han ikke eksisterer, skal du betale for at få sprogpakken på.

Hvis telefonen så samtidig er importeret fra et ikke EU land, er din garanti væk, sammen med forhandleren. Og så skal du betale for at få den repareret. Det skal have været en rigtig stor besparelse, hvis det ikke skal ende med at telefonen bliver dyrere, end hvis du havde handlet i din lokale butik.

Og jeg har set mange eksempler på folk, der i sidste ende har betalt mere for telefonen, fordi de bare ikke kunne få det billigt nok, end hvis de havde handlet i den lokale butik.

Så at det kun skulle være fordele ved at handle i webshoppen, er jeg ikke enig i.

Mark MK:
Hvad er det for noget vrøvl? Hvad tror du der er mest profit i: At sælge flere produkter til eksisterende kunder, eller sælge til nye kunder der churner efter seks måneder fordi de shopper billige telefoner?

Jeg er ikke helt med på hvad du mener her?

I denne tråd har vi 3 eksempler på at de:

1. Ikke informerer tydeligt om udgiften pr. måned
  2. Lyver kunderne op i ansigtet

Jeg ser ikke eget profit i den stategi. Jo her og nu, men efterhånden som kunderne finder ud af det, churner de nok for good. Der skal i hvert fald noget helt ekstraordinært til at lave bibehold, eller senere win-back på dem.

Men hvis du ikke mener at det går ud over troværdigheden, at man lyver sine kunder op i ansigtet, er du jo bare en kunde de vil elske at få :o)

Og når man sælger flere produkter til eksisterende kunder, synes jeg godt man kunne ulejlige sig med at informere dem. Igen har jeg set at det er et Telenor fænomen, at sige til kunden at de kan få telefonen billigere, hvis de også laver et tillægsprodukt, der stort set ikke koster noget pr. måned.

Og vups så ligger der et halvskjult simkort, som lige ryger på kontraten, og bliver revet i stykker og smidt ud, så snart kunden er gået. Jeg er så gammeldags, at jeg godt synes man kunne informere kunden om, at de lige har bundet sig på endnu et abonnement i mindst 6 mdr. og at de i øvrigt lige skal huske at opsige det. Og selvfølgelig at det koster den 249 i oprettelse, samt den pris de nu måtte binde sig til, på det givne abonnement.

Som sagt så tror jeg, at det er meget kortvarig profit, da jeg tvivler på at ret mange kunder bliver i selskabet, når de finder ud af hvad der har ramt dem.

og ja, de kunne selvfølgelig godt læse vilkårene igennem. De kommer i en folder på noget i retning af 18 sider. Det kan man ikke forvente at de gør.

Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Oct 10
Indlæg ialt: 117
Fra  Soendberg Media TechAmmo - Reparation af iPhone, iPad og Mac i Aalborg! Skrevet kl. 00:13

Tak for de gode svar!  ;)

Jeg har købt min iPhone fysisk nede i Telenor butikken, til privat brug. Altså ikke Erhverv. Jeg spurgte også selv indtil ekstra udgifter osv. Damen jeg handlede med viste mig et stykke papir med det der var inkludere i mit abonnement og mindstepris. Og jeg er 100% sikker på der ikke stod noget med den afgift på 100 kr i måneden ekstra.

Hun snakkede heller ikke noget om den, så der er igen et eksempel på snyd! :( 

Jeg har oplevet flere gange at teleselskaberne snyder mig. Så ved snart ikke hvilket selskab jeg skal vælge efter min bindings periode. 

Videoproduktion og Facebook og Linkedin annoncering - https://www.zoeme.dk

Tilmeldt 26. Jun 10
Skrevet kl. 00:18

igang:

Mark MK:
Der skulle vel helst ikke være nogen fordel i at handle i en butik vs. en e-shop.

Nu nævner jeg rådgivning, som én af fordelene. Det er ikke meget rådgivning du får i de fleste webshops, og det er ikke mange af dine spørgsmål du kan få besvaret, hvis der er noget du ikke selv kan læse dig til eller helt forstår.

Derudover er der mange tillægspakker som kan gøre dit telefonregning billigere. Enten fordi du med en ny telefen for flere muligheder, og måske et ændret forbrug, eller fordi du simpelthen bare ikke er opmærksom på de muligheder.

Disse muligheder skal du selv være opmærksom på, når du handler i en webshop. I en fysisk butik, skulle sælgeren gerne lave en ordentlig behovsafdækning, og dermed sørge for at du får den helt rigtige sammensætning. Det kan webshoppen ikke endnu.

Derudover har du som regel mulighed for at se og afprøve telefonen inden du køber, når du handler i en fysisk butik. Det kan du ikke i en webshop. Der har du dog din fortrydelsesret Men hvis du skal sende fire telefoner retur før du finder den rette, har fragtomkostningerne nok oversteget besparelsen.

Ser vi bort fra operatørernes shops, ser jeg ikke nogen speciel sikkerhed i at handle mobiltelefoner i en webshop.

Hvilken sikkerhed har du for at shoppen eksisterer om x måneder, når din telefon skal til reparation? Ingen.

Og hvis du har handlet den billigt, er den med ret stor sandsynlighed parallelimporteret. Det betyder først og fremmest, at værkstedet lægger det originale sprog på telefonen, og at du skal få forhandleren til at skifte sprogpakke. Det koster igen fragt (eller tid), hvis du ikke har fået sendt den til reparation igennem ham Og hvis han ikke eksisterer, skal du betale for at få sprogpakken på.

Hvis telefonen så samtidig er importeret fra et ikke EU land, er din garanti væk, sammen med forhandleren. Og så skal du betale for at få den repareret. Det skal have været en rigtig stor besparelse, hvis det ikke skal ende med at telefonen bliver dyrere, end hvis du havde handlet i din lokale butik.

Og jeg har set mange eksempler på folk, der i sidste ende har betalt mere for telefonen, fordi de bare ikke kunne få det billigt nok, end hvis de havde handlet i den lokale butik.

Så at det kun skulle være fordele ved at handle i webshoppen, er jeg ikke enig i.

Man kan godt læse af linjerne at du ejer/arbejder i en telebutik. Og ja du har ret, en butiksansat burde skaffe det billigst abonnement, og det gør de sikkert også tit. Men i det du handler på nettet så er det altså ikke sværre selv, der har du også alt på skrift.

Nu begynder du at blande parallelimporteret telefoner ind i debatten, sælgeren SKAL opgive denne information hvis de sælger parallelimporteret telefoner. Og er denne information opgivet så går man sku nok uden om dem. - Derudover sælges parallelimporteret telefoner ikke med abonnementer, så vidt jeg ved?

igang:

Mark MK:

Jeg er ikke helt med på hvad du mener her?

I denne tråd har vi 3 eksempler på at de:

1. Ikke informerer tydeligt om udgiften pr. måned
  2. Lyver kunderne op i ansigtet

Jeg ser ikke eget profit i den stategi. Jo her og nu, men efterhånden som kunderne finder ud af det, churner de nok for good. Der skal i hvert fald noget helt ekstraordinært til at lave bibehold, eller senere win-back på dem.

Men hvis du ikke mener at det går ud over troværdigheden, at man lyver sine kunder op i ansigtet, er du jo bare en kunde de vil elske at få :o)

Og når man sælger flere produkter til eksisterende kunder, synes jeg godt man kunne ulejlige sig med at informere dem. Igen har jeg set at det er et Telenor fænomen, at sige til kunden at de kan få telefonen billigere, hvis de også laver et tillægsprodukt, der stort set ikke koster noget pr. måned.

Og vups så ligger der et halvskjult simkort, som lige ryger på kontraten, og bliver revet i stykker og smidt ud, så snart kunden er gået. Jeg er så gammeldags, at jeg godt synes man kunne informere kunden om, at de lige har bundet sig på endnu et abonnement i mindst 6 mdr. og at de i øvrigt lige skal huske at opsige det. Og selvfølgelig at det koster den 249 i oprettelse, samt den pris de nu måtte binde sig til, på det givne abonnement.

Som sagt så tror jeg, at det er meget kortvarig profit, da jeg tvivler på at ret mange kunder bliver i selskabet, når de finder ud af hvad der har ramt dem.

og ja, de kunne selvfølgelig godt læse vilkårene igennem. De kommer i en folder på noget i retning af 18 sider. Det kan man ikke forvente at de gør.

Et mersalg behøver ikke være på grænsen til noget ubrugeligt for kunden. Det kunne være at når kunden ringer til kundeservice, så snakker man kunden ind på om de har mobiltbredbånd. Hvis ikke de har det, så kunne det måske være et salg. Og det er ikke ubrugeligt hvis det bliver gjort ordenligt, det er selvfølgelig ikke sådan at alle der ringer til kundeservice automatisk får et mobiltbredbånd.

Det kunne også være at man kunne sælge et billigt abonnement til et familiemedlem? Det kunne f.eks. være at der ringer en kunde og køber en ny telefon, og så kan man jo tilbyde et billigt abonnement til den gamle. Så kan kunden måske give telefonen til sin datter/søn/mormor whatever.

Side 2 ud af 5 (48 indlæg)