Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udgift: "Køb af telefon: 100 kr" WHAT?! hjælp :s

Side 4 ud af 5 (48 indlæg)
Fra Grindsted
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 320
Fra  CRC Scriptor Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

http://www.telenor.dk/Images/2884_Telenor_Pris_Vilk%20m%20Smart-aftale_tcm69-108059.pdf 

På denne side står der tydeligt at man ved køb af tlf. skal betale en oprettelsesafgift på 249 kr. så det synes jeg ikke er så svært at finde, tog mig under 2 min.

Hvad angår det simkort du snakker om, så er det ikke det køb af mobil betyder, det er en samlet del af prisen for abonnementet de første 6 mdr.

Så vilkårerne er ikke gemt, man skal ønske at læse det hele igennem, oprettelsesafgiften på de 249 kr. er kun på, når man køber en ny mobil.

Hvad angår at der bliver lavet et ekstra simkort, så er det en proces der er et led i rådgivningen, selvfølgelig skal kunden have det med, hvis det bliver oprettet, så de konkrete eksempler vil jeg gerne have i en PB til mig, så jeg kan gå videre med dette, for det er selvfølgelig ikke i orden!

Jeg kan ikke følge dit eksempel med vildledning af kunderne, når det er så let at læse materialet igennem og der ikke skjules noget der, det er mere et spørgsmål om man gider eller ej!!!

Mvh

Carsten

Vil du gerne have stærke, konvertérbare tekster - klikker du her 

Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Oct 10
Indlæg ialt: 117
Fra  Soendberg Media TechAmmo - Reparation af iPhone, iPad og Mac i Aalborg! Skrevet kl. 16:36

Tak fordi mange gode og hjælpsomme svar! Dejligt med Amino ;)

Går ind og snakker med dem på mandag og hører hvad de har at sige ;)

Videoproduktion og Facebook og Linkedin annoncering - https://www.zoeme.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 493
Fra  ThomsenMedia Skrevet kl. 16:47

Mads :

Går ind og snakker med dem på mandag og hører hvad de har at sige ;)

Ikke ret meget til dig vil jeg tro Big Smile

Kan se du er kun 15 år, så det er forhåbentligt ikke dig der har indgået aftalen (underskrevet købsaftalen)?

Desuden siger du at den er købt i august - det er jo lidt sent at reagerer på dette så.

Venlig hilsen

Per Thomsen

Fra solbjerg
Tilmeldt 19. Feb 10
Indlæg ialt: 116
Fra  Skive AutoPit Skrevet kl. 18:47

både min kæreste og jeg har haft telenor og det gør vi ALDRIG igen!, kærestens mobil gik til og vi måtte i hast finde en anden til hende, vi havde allerede telenor så valget faldt hurtigt på dem.

det fortrød vi MEGET!, vi fik oplyst en mindst pris osv. og oprettelse på 249 og 299 i måneden, fint fint, det kunne vi fint leve med, MEN der stoppede det også, vi fik regningerne og der var en del uforstålige del på den første, nå ja det var vi lidt advaret om, den næste, igen en del tal vi ikke forstod men skød det lidt væk, så kom den 3. og igen en række tal vi ikke forstod, bla. køb af mobil: 100 kr. nu måtte det være nok, ringede til telenor for at få en forklaring. og ja fik sådan set kort sagt at det bare var mig der var dum og intet forstod og ikke havde hørt efter hvad sælgeren sagde. kort sagt, blev så pisse tosset at vi aldrig kommer der mere.

idag har vi CBB, ja det er en "under afdeling" af telenor, men har aldrig fået en så god behandling og fået så dejlige og lette priser, det hele er til at overse og jeg forstår hvert et tal!, jeg faldt fra 700 i måneden til 200 og kæresten fra over 500 (på tods af at hun brugte for mindre end de 299 som var mindste forbrug) til omkring 100 om måneden!... om jeg er tilfreds! ja fandme ja!..

Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Oct 10
Fra  Soendberg Media TechAmmo - Reparation af iPhone, iPad og Mac i Aalborg! Skrevet kl. 10:50

Per Thomsen: Jeg købte den i August ja, men... Havde Ehvervs Telefon ved Telia før, så der gik 4 måneder inden mit abonnement trådte i kraft (1. dec) Så jeg har ventet 2 måneder for at se om den ekstre udgift ville forsvinde, hvilket den ikke er/var. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Oct 10
Fra  Soendberg Media TechAmmo - Reparation af iPhone, iPad og Mac i Aalborg! Skrevet kl. 10:53

Kenneth: Overvejer også kraftigt at få CBB når jeg er færdig med Telenor. Det der skræmmer mig er bare, som du selv skriver, at det er en under afdeling af Telenor. Så frygter samme behandling. Har også hører deres udenlandsdækning er noget møg. 

Så i det vi rejser et par gange om året, så ville det ik være så fedt ikke at have udenlandsdækning. 

Men som sagt overvejer dem kraftigt, pga deres dejlige lave priser. Kan sparer 400 om mdr. ved at skifte til CBB.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 15:10

De 4 store selskaber på det danske marked (3, Telenor, Telia, TDC), ejer de fleste af de små selskaber. Jeg har skrevet lidt her om de forskellige danske mobilselskaber.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:03
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg ved simpelthen ikke, om telenor har fået ny kommunikationsstrategi. Men jeg, der ellers mener at have forudsætningerne for at læse det med knap så store bogstaver, var alligevel tæt på at give op på den nye smartaftale :o)

(Bla.) om smartaftalen:

• Gratis oprettelse
  • Du bliver ikke opkrævet gebyr for PBS betaling på smartaftalen
  • Ingen renter og gebyrer
  • Jo længere aftale, des billigere bliver det

Det lyder jo ikke så dumt. Men når man læser "forsiden" om smartaftalen, står der.

• 249 kr. i oprettelse
  • 66 kr. i betalingsgebyr

Nu står det der ikke direkte, men man skal selv kunne regne den ud. Og det er det ikke alle der kan, og jeg er heller ikke sikker på at jeg selv har. Men mit bud er:

Det koster ikke noget at oprette smartaftalen, men da du SKAL oprette et abonnement for at få en smartaftale, kommer du til at betale 249 kr. i oprettelse for abonnementet. Dvs. oprettelsen er ikke gratis, det er bare et spørgsmål om hvor man vælger at sige hvor dette gebyr ligger, for at få aftale til at se attraktiv ud.

Du betaler ikke PBS gebyr for smartaftalen. Men det gør du på din almindelige telefonregning (hvis den er tilmeldt PBS), og da smartaftalen faktureres på samme faktura, er det givet at du kun betaler dette gebyr én gang. Igen er det efter min mening et lidt for smart "markedsføringstrick", da du på ingen måde kan slippe for betalingsgebyret. Eller oprettelsen for den sags skyld.

Jeg har ikke været i deres butikker for at se om telefonen rent faktisk bliver billigere, ved at vælge en 24 mdr. aftale, end ved en 6 mdr. Men efter at have skulle afkode deres tekster i forbindelse med de ting jeg lige faldt over, tillader jeg mig at tvivle :o)

Jeg tror bare jeg vælger at blive i troen om, at Telenor bevidst forsøger at vildlede deres kunder så meget som muligt, og holder mig til andre selskaber :o)

Jeg tror denne "smart"aftale, er mest smart for Telenor..

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Grindsted
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 320
Fra  CRC Scriptor Skrevet kl. 20:30

Hej igang

Nu har Telenor ikke på noget tidspunkt lagt skjul på at det koster 5,32 kr. at betale via pbs, der findes så E-boks, hvor der ikke opkræves gebyr, som betalingsmulighed.

At du siger det er skjulte gebyrer kan jeg ikke følge???

Hvad angår oprettelsesafgiften er der ikke på noget tidspunkt lagt skjul på at det koster 249 kr. når man opretter abonnement og køber en mobil samtidig, det koster ikke at oprette et abonnement uden køb af tlf.

Dette står også i samtlige af Telenors kontrakter og på hjemmesiden osv. osv.

Så igen er det ikke en skjult afgift!!!!

Telenor er gået med på bølgen af længere betalingsaftaler da det langt fra er alle der har mulighed for at betale det beløb en smartphone koster her og nu, man binder sig ikke længere end 6 mdr. til abonnementet og derfor kan man stadig frit opsige sit abonnement og derefter fortsætte med at betale for telefonen udover de 6 mdr.

Hvad får dig til at sige at Telenor bevidst vildleder sine kunder? kan du komme med saglige baggrunde for dette postulat??

Jeg har læst det hele igennem og der står ingen steder at selve tlf. bliver billigere, det som en smart aftale går ud på, er at man over en periode på op til 24 mdr. kan vælge at afdrage på tlf. jo længere man vælger at afdrage, jo mindre vil det månedlige afdrag være, hvilket er meget almindelig for alskens betalingsaftaler.

Som du selv har læst, løber der ikke renter på, så om aftalen er mere smart for Telenor, vil jeg gerne have nogle saglige begrundelser for også?

Det er altid let at svine et firma til...synes bare sagligheden mangler

Carsten

Vil du gerne have stærke, konvertérbare tekster - klikker du her 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 10:33

Carstenrc:

Nu har Telenor ikke på noget tidspunkt lagt skjul på at det koster 5,32 kr. at betale via pbs, der findes så E-boks, hvor der ikke opkræves gebyr, som betalingsmulighed.

Jeg tager udgangspunkt i Telenors side "Om Smart-aftalen"

Her står: "For at få en Smart-aftale skal du tilmelde ordningen til Betalingsservice"

Det tolker jeg ikke som om der er mulighed for at fravælge Betalingsservice. Men jeg kan tilsyneladende ikke læse indenad.

Derudover står der: "Du bliver ikke opkrævet gebyr for betaling via Betalingsservice på din Smart-aftale"

Igen har jeg tilsyneladende problemer med at læse indenad. For jeg tolker det som om ikke koster noget, at betale vi Betalingsservice.

Hvis det så skulle skulle vise sig at man, til trods for ovenstående udsagn, skal betale eks. 5,32 kr. for at betale vis Betalingsservice, kunne man fristes til at mene, at udsagnet er vildledende. Men det er vi ikke enige i, kan jeg forstå. (Hvordan bliver 5,32 kr. iøvrigt til 66 kr. i betalingsgebyr?)

Carstenrc:
Hvad angår oprettelsesafgiften er der ikke på noget tidspunkt lagt skjul på at det koster 249 kr. når man opretter abonnement og køber en mobil samtidig,

Alligevel står der: "Koster ikke noget at oprette"

Jeg skal snart til at tage lidt danskundervisning, for det læser jeg som om at det ikke koster noget at oprette. Enten er ovenstående udsagn Telenors måde at sige at det koster 249 kr. i oprettelse, eller også er det i min verden det jeg kalder vildledning.

Vi er vel enige om, at smart-aftalen inkluderer en telefon? Men det koster ikke noget at oprette?

Carstenrc:
Hvad får dig til at sige at Telenor bevidst vildleder sine kunder?

Ja, jeg ved sgu heller ikke lige hvor jeg har det fra..

Carstenrc:

Jeg har læst det hele igennem og der står ingen steder at selve tlf. bliver billigere, det som en smart aftale går ud på, er at man over en periode på op til 24 mdr. kan vælge at afdrage på tlf. jo længere man vælger at afdrage, jo mindre vil det månedlige afdrag være, hvilket er meget almindelig for alskens betalingsaftaler.

Der står: "Jo længere aftale, des billigere bliver det

Men det gør det jo ikke, kan jeg regne ud. Den månedlige ydelse bliver bare lavere, men det bliver ikke billigere.

Carstenrc:
synes bare sagligheden mangler

Sjovt, jeg har det på nøjagtig samme måde, bare omvendt :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 4 ud af 5 (48 indlæg)