Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udgift: "Køb af telefon: 100 kr" WHAT?! hjælp :s

Side 3 ud af 5 (48 indlæg)
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads :

Tak for de gode svar!  ;)

Jeg har købt min iPhone fysisk nede i Telenor butikken, til privat brug. Altså ikke Erhverv. Jeg spurgte også selv indtil ekstra udgifter osv. Damen jeg handlede med viste mig et stykke papir med det der var inkludere i mit abonnement og mindstepris. Og jeg er 100% sikker på der ikke stod noget med den afgift på 100 kr i måneden ekstra.

Hun snakkede heller ikke noget om den, så der er igen et eksempel på snyd! :( 

Jeg har oplevet flere gange at teleselskaberne snyder mig. Så ved snart ikke hvilket selskab jeg skal vælge efter min bindings periode. 

Det har 100% sikkerhed stået medregnet i mindsteprisen over seks måneder. Ellers er det ulovlig markedsføring og de vil 100% sikkerhed tabe i en sag i teleankenævnet samt ved forbrugerombudsmanden. Det er simpelthen et lovkrav at mindsteprisen oplyses korrekt!

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 00:34

Mark MK:
Hvad er det for noget vrøvl? Hvad tror du der er mest profit i: At sælge flere produkter til eksisterende kunder, eller sælge til nye kunder der churner efter seks måneder fordi de shopper billige telefoner?

Påtrods af profitten er højere ved at beholde kunderne, så har jeg nu også flere gange oplevet det som om at mange sælgere er villige til at gøre hvad som helst for at få kunderne på krogen, så de er bundet i de obligatoriske 6 mdr. 

Her mener jeg både eksterne og interne sælgere! Men specielt de eksterne sælgere er altså virkelig gode til at love guld og grønne skove, og når det kommer til at overholde de mundtlige løfter kan du som kunde ikke forvente noget som helst. 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Tilmeldt 26. Jun 10
Skrevet kl. 00:38

Martin :

Mark MK:
Hvad er det for noget vrøvl? Hvad tror du der er mest profit i: At sælge flere produkter til eksisterende kunder, eller sælge til nye kunder der churner efter seks måneder fordi de shopper billige telefoner?

Påtrods af profitten er højere ved at beholde kunderne, så har jeg nu også flere gange oplevet det som om at mange sælgere er villige til at gøre hvad som helst for at få kunderne på krogen, så de er bundet i de obligatoriske 6 mdr. 

Her mener jeg både eksterne og interne sælgere! Men specielt de eksterne sælgere er altså virkelig gode til at love guld og grønne skove, og når det kommer til at overholde de mundtlige løfter kan du som kunde ikke forvente noget som helst. 

Nu snakker jeg om profit for selskabet, ikke for sælgerens provision.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 00:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mark MK:
Og ja du har ret, en butiksansat burde skaffe det billigst abonnement, og det gør de sikkert også tit. Men i det du handler på nettet så er det altså ikke sværre selv, der har du også alt på skrift.

Nej det er ikke svært for dig om mig, og en hel del andre. Men det er det for mange tusinde andre, og derfor er der stadig behov for butikker, indtil der kommer 24 timers liverådgivning på diverse webshops.

Og det er kun naturligt at jeg blander importerede ind i debatten, når du skriver at der ikke bør være nogen forskel på en fysisk butik, eller en webshop. Ser du bort fra operatørernes og de helt store (Blika, Elgiganten osv.) webbutikker, er stort set resten nogen der ikke sælger meget andet end importerede telefoner.

Og det kan godt være at de skal skrive at de er importeret, men det er et faktum at det gør de ikke. Og bliver de spurgt, er svaret: nej, det er danske telefoner. Og når telefonen leveres med dansk menu, har du som kunde ikke mange chancer for at vide det, før du står med problemet.

Om importerede telefoner sælges med abonnement (og det gør de i øvrigt, men ikke så tit), er uvedkommende for debatten om webshop vs. fysisk butik.

Mark MK:
Et mersalg behøver ikke være på grænsen til noget ubrugeligt for kunden.

Nej slet ikke. tværtimod kan et mersalg være rigtig godt for både kunden og sælgeren. Men når det er noget halvfordækt noget, som i de tilfælde jeg har set, er det nok kun godt for sælgeren :o)

@Mads tag fat i Nicolaj når din binding er ved at udløbe (og det må være nu), så er jeg sikker på at han kan finde det bedste abonnement til dig. Jeg opfatter ham som både grundig og pålidelig, så der tror jeg du vil være i gode hænder, med valg af teleselskab.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 26. Jun 10
Skrevet kl. 00:56

igang:

Mark MK:
Og ja du har ret, en butiksansat burde skaffe det billigst abonnement, og det gør de sikkert også tit. Men i det du handler på nettet så er det altså ikke sværre selv, der har du også alt på skrift.

Nej det er ikke svært for dig om mig, og en hel del andre. Men det er det for mange tusinde andre, og derfor er der stadig behov for butikker, indtil der kommer 24 timers liverådgivning på diverse webshops.

Og det er kun naturligt at jeg blander importerede ind i debatten, når du skriver at der ikke bør være nogen forskel på en fysisk butik, eller en webshop. Ser du bort fra operatørernes og de helt store (Blika, Elgiganten osv.) webbutikker, er stort set resten nogen der ikke sælger meget andet end importerede telefoner.

Og det kan godt være at de skal skrive at de er importeret, men det er et faktum at det gør de ikke. Og bliver de spurgt, er svaret: nej, det er danske telefoner. Og når telefonen leveres med dansk menu, har du som kunde ikke mange chancer for at vide det, før du står med problemet.

Om importerede telefoner sælges med abonnement (og det gør de i øvrigt, men ikke så tit), er uvedkommende for debatten om webshop vs. fysisk butik.

Der findes også fysiske butikker der sælger parallelimporteret telefoner ;)

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 01:05

Ved at der er/har været en del teleselskaber, der får telefonerne fra Sverige, men jeg ved ikke om det tæller som parallelimport.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 26. Jun 10
Skrevet kl. 01:19

Nicolaj Thomasen:

Ved at der er/har været en del teleselskaber, der får telefonerne fra Sverige, men jeg ved ikke om det tæller som parallelimport.

Mon ikke det er telefoner til det Danske markede, men at man bare har outsourcet lageret til Sverige?

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 02:20

Mark MK:

Nicolaj Thomasen:

Mon ikke det er telefoner til det Danske markede, men at man bare har outsourcet lageret til Sverige?

Ja fælles lager for hele norden

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Grindsted
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 320
Fra  CRC Scriptor Skrevet kl. 08:32

Hej

Hvis hun har stået og vist dig priserne, så synes jeg du skal tage at kigge på hvad du har fået af prisen på abonnement de første 6 mdr.

Det er en del af abonnementet de første 6 mdr.

Nu har jeg en del styr på Telenors abonnementer, da jeg er godt inde i Telebranchen, så dette med at blæse en storm op i et glas vand er måske lidt overdrevet!

Jeg er selv ansat i Telenor, hvor der lige nu er sat gang i store ændringer også ude i butikkerne, for at der bliver lagt større vægt på rådgivning og mindre vægt på salget (som selvfølgelig er en vigtig del af virksomheden, når man står i butik)

Hvis i har direkte spørgsmål omkring Telenor, skal jeg forsøge at svare på dem, så godt som muligt!

På regningen er selve abonnementet på en linie og så er køb af mobil på næste linie, det giver den abonnementspris som du er blevet fortalt hvad er de første 6 mdr.!

Hvad angår oprettelsesafgift, så er den altid på ved køb af telefon, hvis man kun køber abonnement ved Telenor, er der ikke oprettelsesafgift på.

Dette står også i de vilkår man får ud.

Mvh
Carsten

Vil du gerne have stærke, konvertérbare tekster - klikker du her 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 10:08

Carstenrc:
Hvad angår oprettelsesafgift, så er den altid på ved køb af telefon, hvis man kun køber abonnement ved Telenor, er der ikke oprettelsesafgift på.

Du har ret. Og det var mig der var for hurtig, for jeg kunne ikke se hvad hun scannede ind på kontrakten efter simkortet, for det gik ret stærkt og ret skjult :o).

Og det er ikke sikkert det var et imeinummer, så det har sandsynligvis ikke kostet oprettelse. Men de øvrige kritikpunkter, står jeg fast på. Og så synes jeg godt at man kunne give kunden det simkort, istedet for at smide det ud så snart han er væk. Jeg er klar over at det ville generere nogle spørgsmål der ville ødelægge den del af salget, men når han nu skal betale for det, er det kun rimeligt at han også har mulighed for at bruge det.

Men jeg synes det er rart, hvis fokus bliver flyttet over på rådgivning. Det er som nævnt der, jeg mener at butikkerne har deres berettigelse. Og Telenor har tidligere, været "klassens pæne dreng", og den nye stil klæder dem ikke. Jeg har så et par konkrete eksempler, på butikker der endnu ikke har fået denne information, men det kommer nok :o)

Carstenrc:
Dette står også i de vilkår man får ud.

Når man nu går og spekulerer om hvor bevidst Telenor vildleder deres kunder, er det i øvrigt svært ikke at føle sig bekræftet, når det er noget nær umuligt at se vilkårene på hjemmesiden.

Det kan godt være det står flere steder, men jeg har prøvet her og her, og det får jeg ikke noget ud af.

Jeg ved godt at det sikkert bliver rettet på et tidspunkt, men når nu debatten blandt andet går på, at det er en god idé at læse hvad man skriver under på / accepterer, er det selvfølgelig lidt upraktisk at dette ikke kan lade sig gøre :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 3 ud af 5 (48 indlæg)