Hæjlp søges Amino'er skriv venligst hvis i har samme problem, eller ved noget om det.
Jeg købte min telefon i August ved Telenor. Hvergang de har sendt en regning, skriver de at jeg skal betale 100 kr. for køb af mobil. Men hvorfor skal jeg neale en ekstra udgift fordi jeg købte en mobil?
Lavede ingen mobil aftale, og jeg har ikke haft den smadret eller noget, på noget tidspunkt...
Synes de virker mystisk! Håber i kan og vil hjælpe :)
De har telefontillæg på de fleste abonnementer, ligesom mange andre selskaber. Det er en slags afdragsordning, som laves for at få købsprisen til at se lavere ud.
Når vi sammenligner mobilpriser, så lægger vi tillæggene oven i købsprisen, hvilket giver et mere reelt billede af prisen for forbrugeren. Det er jo nogle penge du betaler for telefonen og ikke får ekstra forbrug for.
Håber jeg lidt det bliver. Eller ihvertfald at oplyse kunden om den ekstra udgift... :)
Ja, udover altid at kigge efter mindsteprisen, når man køber mobiltelefon med abonnement, så skal man også tjekke hvor meget forbrug man får med og hvor stor en del af mindsteprisen, som egentligt bare er afdrag på telefonen og derved en del af købsprisen.
Jeg tror og håber da også at det er noget forbrugerombudsmanden vil kigge på, nu hvor næsten alle selskaber er begyndt med de nye telefontillæg.