|
@Alei Jeg har sikkert misforstået dig. Og i så fald : undskyld Jeg er selv semireligiøs, og kender selvfølgelig en del andre der er religiøse, og for mange af dem kommer frihed før mad , vand og andre religiøse symboler og doktriner. Så der var DET jeg stejlede imod hos dig. Hvis NOGLE muslimers religion betyder så meget at man ikke må tegne en tegning af deres profet uden at de erklærer krig mod et helt land, så ligger der nok nogle bagvedliggende psykologiske faktorer og spiller ind. Måske misundelse, mindreværd og hævn er nogle af dem. Allesammen dødssynder i de fleste religioner. Jeg skrev selv JP den første dag de lavede de tegninger og kaldte dem nogle svin for at ydmyge andre på den måde. Men den muslimske verdens svar senere hen, viste mig at der åbenbart var brug for det. Jeg er en stor fan af den russiske nobelpris modtager Alexander Solsjetnitzyn, hans konklusion igennem hele hans mangeårige forfatterværk var : Når regeringer og styrer truer med vold og død, hvis du siger din mening, ligemeget hvor grim den er, så vær på vagt. Det er sådan " de allesammen " har gjort. Det er deres våben. Hitler, Stalin og så videre. Han sad selv 15 år i fangelejr i Sibirien under Stalin. Uskyldig dømt, stukket af en fjende. Så på den baggrund : fuck de tegninger. Og det var så mit indslag |
Jesper:Denne ret er meningsløs og hul når den medfører vold og trussler om vold - uanset om det sker fra en regering eller terrororganisationer.
Men det er jo her misforståelserne opstår. Såvidt jeg læser det, så mener du Westergaards ret til publicering af tegningerne sorterer under yttringsfriheden korrekt?
Jeg er enig i yttringsfrihedens grundliggende form, men den skal ikke bruges til at forsvare sig hvis man håner milliarder af mennesker. Det er for "chicken" agtigt.
Der må man lære at tænke sig om.
Bliv gratis medlem