Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp - Din mening om Muhammed tegningerne (3 spørgsmål)

Side 12 ud af 18 (179 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mikael christiansen:

jeg vil ikke høre på din mening når du lige før godkendte dine sammenligner at de skal tage deres straf og dine sammenligner med morder og røver , jeg vil første jeg få et forståeligt svar for din holding er for ekstrem til min fatte evne

Jeg er ikke ekstrem, jeg er bare en rigtig mand. Jeg tager konsekvensen af mine handlinger, og det er sådan jeg mener andre også burde være. Der vil så være folk der er enige, og der er folk der er uenige, men det er ligemeget, for det ændre ikke på min holdning, at man skal være ansvarlig for alle sine handlinger i livet.

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 22:39

@Thomas: Vi dropper meta-diskussionen - nu blev jeg selv forvirret.

Ytringsfrihed er ikke noget vi bare har, men noget vi skal forsvare når den kommer under pres. Wikileaks, Kurt Westergaard, Hitz-ut-Tahir og nazisterne har ret til at ytre sig. Denne ret er meningsløs og hul når den medfører vold og trussler om vold - uanset om det sker fra en regering eller terrororganisationer.

Den legitime kampplads i et demokratisk samfund er på idéer og holdninger i stedet for vold. Derfor må man naturligvis 'provokere' hvilket i øvrigt er helt subjektivt. Uanset hvor provokeret jeg f.eks. er af nazister og Hitz-ut-Tahir, så må jeg bare "lære at leve" med dem.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 22:39

igang:

Johnny Nielsen:
da tråden er løbet lidt ud over trådstarterens spørgsmål, har jeg tilladt mig at starte en ny

Har dig og trådstarter haft samme matematiklærer?

Det står sgu sløjt til i dag.. :o)

Men det bliver da spændende at se hvor mange sidevisninger den får, uden debatten

Takker for det positive svar, håber du har en bedre dag i morgen

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:41
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Lagersalg123 - JEN:

Mikael christiansen:

jeg vil ikke høre på din mening når du lige før godkendte dine sammenligner at de skal tage deres straf og dine sammenligner med morder og røver , jeg vil første jeg få et forståeligt svar for din holding er for ekstrem til min fatte evne

Jeg er ikke ekstrem, jeg er bare en rigtig mand. Jeg tager konsekvensen af mine handlinger, og det er sådan jeg mener andre også burde være. Der vil så være folk der er enige, og der er folk der er uenige, men det er ligemeget, for det ændre ikke på min holdning, at man skal være ansvarlig for alle sine handlinger i livet.

det er godt nok nogle ekstrem holdinger at have , vi lever i et demokrati hvor der gælder lov og orden og hvor intet det du skriver er okay , der er ingen mennesker der fortjener det du skriver

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 22:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@Alei

Jeg har sikkert misforstået dig. Og i så fald : undskyld

Jeg er selv semireligiøs, og kender selvfølgelig en del andre der er religiøse, og for mange af dem kommer frihed før mad , vand og andre religiøse symboler og doktriner.

Så der var DET jeg stejlede imod hos dig. Hvis NOGLE muslimers religion betyder så meget at man ikke må tegne en tegning af deres profet uden at de erklærer krig mod et helt land, så ligger der nok nogle bagvedliggende psykologiske faktorer og spiller ind. Måske misundelse, mindreværd og hævn er nogle af dem. Allesammen dødssynder i de fleste religioner.

Jeg skrev selv JP den første dag de lavede de tegninger og kaldte dem nogle svin for at ydmyge andre på den måde. Men den muslimske verdens svar senere hen, viste mig at der åbenbart var brug for det.

Jeg er en stor fan af den russiske nobelpris modtager Alexander Solsjetnitzyn, hans konklusion igennem hele hans mangeårige forfatterværk var : Når regeringer og styrer truer med vold og død, hvis du siger din mening, ligemeget hvor grim den er, så vær på vagt. Det er sådan " de allesammen " har gjort. Det er deres våben. Hitler, Stalin og så videre.

Han sad selv 15 år i fangelejr i Sibirien under Stalin. Uskyldig dømt, stukket af en fjende.

Så på den baggrund : fuck de tegninger.

Og det var så mit indslag

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 22:45

Jesper:
Denne ret er meningsløs og hul når den medfører vold og trussler om vold - uanset om det sker fra en regering eller terrororganisationer.

Men det er jo her misforståelserne opstår. Såvidt jeg læser det, så mener du Westergaards ret til publicering af tegningerne sorterer under yttringsfriheden korrekt?

Jeg er enig i yttringsfrihedens grundliggende form, men den skal ikke bruges til at forsvare sig hvis man håner milliarder af mennesker. Det er for "chicken" agtigt.

Der må man lære at tænke sig om.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 22:51

Jimi Hove:

Så der var DET jeg stejlede imod hos dig. Hvis NOGLE muslimers religion betyder så meget at man ikke må tegne en tegning af deres profet uden at de erklærer krig mod et helt land, så ligger der nok nogle bagvedliggende psykologiske faktorer og spiller ind. Måske misundelse, mindreværd og hævn er nogle af dem. Allesammen dødssynder i de fleste religioner.

Hej Jimmy

Problemet er ikke en tegning af profeten, han er tegnet før, men muslimer afstår fra at tegne profeten.

Problemet ligger i, at profeten, som er forbillede for alle sunni muslimer, afbilledes som terrorist og dermed sender et budskab om, at alle muslimer er terrorister.

Alle muslimer er ikke terrorister, ligesom alle sorte ikke er bøsser og alle DF´ere ikke er nazister. Men nogle muslimer er terrorister, og nogle sorte er bøsser og nogle DF´ere er medlem af DNSAP

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 22:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jimi Hove:
Jeg har sikkert misforstået dig. Og i så fald : undskyld

Det tror jeg, at du har - undskyldning godtaget, hvis du giver mig lov til at brænde et billede af dig af :-)

Jimi Hove:

Jeg ved ikke, hvad det skyldes. Nu husker jeg, at religiøse overhoveder ifm. afbrændingen af ambassader forbød folk at gøre sådanne ting. Tror altså ikke, at spørgsmålet om reaktionen dernede var baseret på deres religiøs fornuft men mere på følelser om, at "først invaderer de vores lande, og så gør de grin med det, som vi næsten lever af".

Umiddelbart tror jeg, at vi er enige om tingene, Jimi :-)

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 22:58

Hej Jan,

Det forstår jeg. Men du ved også at hvis man angriber et andet lands ambassade, så erklærer man officielt krig mod dette land ? Disse ting var vi store nok til at se gennem fingre med, eftersom at vi ikke har erklæret krig mod disse lande eller deres kultur, men mod terroristerne.

Hvis disse demagoger kunne nøjes med erklære krig mod JP eller DF, så fint ( selvom jeg synes det er at overreagere på et niveau, som sikkert kan klassificeres som en opgave for psykiatrien , hvis du som almindelig borger reagerede på den måde overfor en tegning ), men det kan de jo ikke. Det er alle danskere der skal dø, det er bomber der dræber uskyldige mennesker, det er dødstrusler mod alle som ikke har deres mening ( ikke mindst i deres egne lande ) og det er den mest tydelige faktor som du kan genkende hos alle diktatorer i verdenshistorien. Dræb dem med en anden mening.

Er der stadig noget at forsvare ved den holdning ?

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 22:59

Alei:
Det tror jeg, at du har - undskyldning godtaget, hvis du giver mig lov til at brænde et billede af dig af :-)

Nu er du ikke min ekskæreste, men i har noget tilfælles lige der. Du brænder bare løs :-)

Side 12 ud af 18 (179 indlæg)