Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp - Din mening om Muhammed tegningerne (3 spørgsmål)

Side 8 ud af 17 (161 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15006
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads:

Jeg tror sgu at danskerne er intelligente nok til at trække på skuldrene af det.

Ja og det kan vel ses på stemme tilslutningen til DF...

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:30

Jesper:

Den danske ambassade er dansk territorie og den syriske regering iværksatte angrebet. Man kan så drage sine egne konklusioner, men det er vist kun i Danmark nogen tror denne krigshandling skyldes en tegning.

Du har fuldstændig ret i, at et angreb på en ambassade er en overtrædelse af det pågældende lands suverænitet og i princippet en krigserklæring.

Men hvis et land er af den indstilling, at man grundet en grundlovssikret paragraf, så for altid vil være forskånet for reaktioner som udføres grundet decideret hån overfor befolkningsgrupper, så er det naivt.

Men flagafbrændinger og ambassade nedbrændinger sket som reaktion på den kraftige hån man udsatte en gruppe mennesker for, derfor reaktioner. Præcis ligesom det sker i Tunesien og Ægypten. Reaktionerne skyldes afmagt, og så tages der ikke hensyn til om det er den ene eller anden form for bygning, men Ben Ali skal nok ikke rejse tilbage til Tunesien foreløbig, og slet ikke med sin kone, og Mubarak er snart fortid i Ægypten.

Køb ren argan olie her

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:34

Lagersalg123 - JEN:

Mikael christiansen:

jeg forstår ikke helt hvad du mener med der har været ekstrem mange grove tegninger over statsmister jesus der ikke engang har givet en lille debat vil er bare anderles http://hage.dk/wpcontent/uploads/08_11_11_sat_deb.jpg

http://www.polemiken.net/?paged=146

http://www.bjerggaard.dk/?tag=tegninger

jeg må erkende nogle af billeder er langt grovere og hvad de har skabt ingen debat , vil du have endnu nogle mere perverse sammenligner kan jeg godt sende nogle flere

Har aldrig skrevet noget om andet en Mohammed tegningerne. Og det kan ikke sammenlignes med karikaturer af en statsminister.

Statsministeren repræsenterer ingenting i forhold 1/3 del af verdens befolkning.

Der er ganske enkelt kulturelle forskelle og der findes desværre mennesker i denne verden som ikke kan acceptere disse forskelle og leve side om side i ro og fred.

må heller okay synes ellers den måenden i billedet giver en vis sammenligning med vis krig samme med pia kjærgaard http://blog-dyn.tv2.dk/nitakrist/entry301712.html og http://www.lwo.dk/uffemann.jpg men kan sagtens poster nogle flere vis du ikke synes disse er grove nok der findes kun et par 100.000 på nettet

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 21:39

Mikael christiansen:

må heller okay synes ellers den måenden i billedet giver en vis sammenligning med vis krig samme med pia kjærgaard http://blog-dyn.tv2.dk/nitakrist/entry301712.html og http://www.lwo.dk/uffemann.jpg men kan sagtens poster nogle flere vis du ikke synes disse er grove nok der findes kun et par 100.000 på nettet

Jeg forstår ikke hvad du mener Michael. Og er ligeglad med karikaturer af alle andre, det er ikke det som vi snakker om.

Køb ren argan olie her

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:45

Lagersalg123 - JEN:

Mikael christiansen:

Jeg forstår ikke hvad du mener Michael. Og er ligeglad med karikaturer af alle andre, det er ikke det som vi snakker om.

grunden vi kan sammenligne med hitler med en anden uden det medføre den vilde debat i og andre ekstrem grove seksuelle , og kan lave grove sammenligninger med jesus uden det medføre den vilde debat , muhammed tegninger medført stor debat uden de var samme karakter grovhed , jeg fatter ikke den vilde reaktion når man tænker det var karikaturer tegninger og når tegnet langt grovere af andre personer , vi er simpelthen forskellige i sådan grad at man ikke fatter det , deres tegninger mod os og sammenligninger gav ingen hård reaktion

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 21:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lagersalg123 - JEN:
Du har fuldstændig ret i, at et angreb på en ambassade er en overtrædelse af det pågældende lands suverænitet og i princippet en krigserklæring.

Det er en krigshandling - ikke kun i princippet.

Det var, som vi også vidste i forvejen, iværksat af den syriske regering.

Du har tidligere udtrykt din accept for mordforsøg mod Westergaard og nu for for krigshandlinger mod Danmark - angiveligt på grund af tegninger - derfor har vi intet at diskutere. 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 21:46

Jesper:

@Thomas:

Du roder rundt. Jeg har ikke skrevet 'noget personligt'. Du skriver først et indlæg om at du ikke vil skrive indlæg. Dertil svarer jeg (standard svar) at man skal framelde sig debatter i stedet for at skrive til andre de ikke skal skrive. Du skriver så nu dét indlæg du først skrev du ikke ville skrive. Forvirret?! Min pointe er alene at man kan læse/skrive som man lyster, men det er formålsløst at skrive til andre de ikke skal skrive.

Hvad angår 'kujon', så går kommentaren i hovedparten på den snævre økonomiske egen-interesse der er vigtigere for brugeren, end dé værdier og principper millioner af mennesker har givet deres liv for. Disse frihedsværdier er hele grundlaget for forbedringer i levestandarden for milliarder af mennesker og vi har (blot i kraft af vores alder) bare fået dem overdraget - vi kan ikke tillade os at handle med dem.  Ytringsfrihed, oplysning, uddannelse, frihed hænger sammen og vi er alle så heldige vi har fået det foræret helt fra folkeskolen.

Jeg og Lagersalg har diskuteret dette før, så jeg er stadig rystet uden at være overrasket:

Lagersalg123 - JEN:
Reaktionerne var kraftige fordi provokationerne var ualmindeligt dumme, og derfor er det helt på plads at vise sin afmagt og holdning ved at afbrænde Dannebrog og angribe ambassader.

Den danske ambassade er dansk territorie og den syriske regering iværksatte angrebet. Man kan så drage sine egne konklusioner, men det er vist kun i Danmark nogen tror denne krigshandling skyldes en tegning.

@ Jesper: Nej, jeg roder ikke rundt. Jeg skrev, at det var Michael, der skrev noget "personligt" - ikke dig! Det var udelukkende svar på hans tiltale: han kritiserede, at jeg og andre bare skrev "Done!", etc. Jeg forklarede herefter hvorfor, jeg valgte ikke at kommentere yderligere. At du så afkoder det som et nyt oplæg til en debat/diskussion, det må stå for egen regning.

PS! At jeg så rent faktisk endte med at "debatere" - efter dit indlæg - skyldes, at jeg blev så fandens irriteret over al den hellige snak om "ytringsfrihed"! Jeg kan ikke klare den slags hykleri. Vi har ytringsfrihed, og det skal vi være glade og taknemmelige for, men det betyder ikke, at vi skal  smide ytringsfriheden i hovedet på andre religioner. Vi ændrer ikke deres syn på religion/politik ved at provokere dem - tværtimod!

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:53

Jesper:

Lagersalg123 - JEN:

Det er en krigshandling - ikke kun i princippet.

Det var, som vi også vidste i forvejen, iværksat af den syriske regering.

Du har tidligere udtrykt din accept for mordforsøg mod Westergaard og nu for for krigshandlinger mod Danmark - angiveligt på grund af tegninger - derfor har vi intet at diskutere. 

okay det vidste jeg ikke , så kan det blive en lang tråd dette for mig og  lagersalg vi er simpelthen for langt for hinanden at jeg overhovedet vil kunne forstå ham om han postet 100.000 indlæg

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 21:54

Jesper:

Hehe - det er altid fint at lægge ordene i munden på folk. Jeg har aldrig sagt at mordforsøg på Westergaard er i orden.

MEN hvis man er rede til at støde 1/3 af jordens befolkning på noget centralt, så skal man være klar til at tage konsekvensen og ikke gennem sig bag en minilokal grundlovssikret ret. Så bør man være mand og stå frem.

Hvis det afføder man elimineres, så er det jo prisen. Man skal bare være sit ansvar bevidst.

Hvad ambassade afbrændinger angår, så er det helt naturligt. Det er det pågældende lands folks reaktion på "Danmarks" holdning.

Men du har da ret derhen, at jeg på ingen måde nogensinde vil forsvare noget materielt som en bygning i et fremmed land, hvis Danmark træder dette lands befolkning over tæerne ifølge min overbevisning. Jeg er da ikke idiot.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 21:58

Mikael christiansen:

okay det vidste jeg ikke , så kan det blive en lang tråd dette for mig og  lagersalg vi er simpelthen for langt for hinanden at jeg overhovedet vil kunne forstå ham om han postet 100.000 indlæg

Der er ikke så meget at forstå Michael.

At Syrien iværksætter de tiltag skyldes alene Israels besættelse og deres (Syriens) støtte til Sunni muslimer. Israel kan bare fjerne sig fra besatte områder, så bliver verden mere fredelig, så simpelt er det.

Og jeg ved ikke om vi er langt fra hinanden, jeg forholder mig til 1 ting og du bringer andre ting ind i debatten som du mener kan sammenlignes, hvilket jeg ikke mener, pg så er den jo ikke længere, du kan aldrig overbevise mig, det er rigtigt.

Køb ren argan olie her

Side 8 ud af 17 (161 indlæg)