Hej alle.
Jeg har fået en ide til en hjemmeside, som skal indeholde betaling, og udbetaling, bruger login, indbakke til brugerne, forum, og meget mere. Jeg mangler først en som kan programmere siden. Er der nogen som kan anbefale nogen dygtige og billige programmører? Når jeg så har fundet en til at lave siden, hvordan kan jeg så være sikker på at programmøren ikke stikker af med min ide? Kan man lave en slags kontrakt på det? Til sidst vil jeg spørge om der findes en form for "patent" eller ophavsret på en hjemmeside, så andre ikke kopiere min ide. God dag til alle. Henrik |
Hej Henrik
Er din ide så unik at den ikke findes på internettet idag i en eller anden form? Hvis den ikke er så unik (eks hvis du bare vil have lidt ekstra funktioner på noget der eksistere allerede) ville jeg bare finde en programmør du føler du kan stole på og så gå i gang. Hvis det er et firma du får til at programmere det her skal de jo også leve af at lave andres sider efter din. Så de vil ikke få det store ud af at røvrende dig og stjæle din ide.
Det er svært at sige om din ide ikke må kopieres. For hvad handler det om?
"Jeg har fået en ide til en hjemmeside, som skal indeholde betaling, og udbetaling, bruger login, indbakke til brugerne, forum, og meget mere."
Jeg er ikke jurist, men tror det er svært at beskytte ideer på internetet når først de er ude. Men der er jeg nok ikke den rigtige at spørge. Men er du den første med en god ide og har du lavet en side der er gennemarbejdet og utroligt brugbar så vil du i de fleste tilfælde være langt foran evt. konkurrenter der kan stjæle noget af din ide bagefter du har lanceret den.
Ved ikke om det var specielt brugbart det jeg skrev, men du fik lige et svar alligevel :)
Mvh