Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskyttelse af ide til hjemmeside.

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Mogens:

Du har som udgangspunkt ophavsretten til hjemmesidens kode, HTML, Java, PHP osv, men skal aftale det hvis du hyrer nogen til at kode hjemmesiden for dig.

Iøvrigt kan der også være involveret en software implementeret opfindelse, som måske kan beskyttes med et patent

Læs om patent på www.eneret.dk

Hej Mogens

Er du helt sikker på det? Mange af mine kunder har nemlig altid forsikret mig om, at de ville have kontrakt på freelance arbejdet, da jeg ellers ville kunne påkræve retten til koden, eftersom jeg var forfatteren - selvom jeg var ansat til at lave den (hvis det havde været uden kontrakt).

Jeg ved ikke 110% hvordan det forholder sig, men ofte tror jeg det samme gør sig gældende mht. f.eks. musik og kunst?

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Generet  - få aftalt, hvem der ejer  - og har brugsretten  - til koden. Det samme problem haves også med andet softwareudvikling f.eks. til embeddede controllere.

Grundlæggende - med en patentrådgivers briller, jeg er ikke jurist .. - vil jeg tro (og det er min erfaring, som indkøber) at når du køber software 'får du ' brugsretten, men ejendomsretten skal helst aftales nærmere. så udvikleren ikke beholder den - til videreudvikling, som er svær at påvise efterfølgende.

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)