Hej amino'er Jeg sidder med et juridisk spørgsmål, som jeg håber, I kan svare på. Via det e-handelssystem vi benytter, kan vi se alle ordreoplysninger (incl. kontaktoplysninger) for brugere, der har afbrudt deres køb i løbet af tjek-ud fasen. Dette er brugere, som må antages at være højt motiveret for at handle hos os, hvorfor det måske var værd at bruge lidt ekstra tid på at henvende sig og servicere disse. Spørgsmål er - må man det? Altså: Må man kontakte brugere (via fx e-mail), som har afbrudt sit køb i løbet af tjek-ud fasen? Hvis det er tilladt, vil jeg meget gerne høre, om I har nogle erfaringer med kunders reaktion på sådanne henvendelser. På forhånd tak for hjælpen - og ha' en dejlig mandag eftermiddag/aften. //Steffen
|
Hej Steffen!
Jeg er slet ikke den rette til at kommentere på dette indlæg, dog vil jeg gerne fortælle hvad jeg synes man sagtens kunne gøre. Jeg har selv siddet med tøj shop på nettet og benyttet magento hvor du som admin netop kan se hvis folk har problemer. Her kunne jeg måske godt finde på at skrive en personlig email til kunden hvis betalingen ikke var gået igennem.
Jeg har aldrig oplevet at kunderne tog det som dårlig service, spam eller lign. Tværtimod har de altid været glade over at modtage en email, med fx. "Hej, hvis du har problemer eller brug for hjælp er du velkommen til at benytte dette tlf. eller besvare denne email - og så vil vi guide dig sikkert igennem" Hvad ved jeg. Jeg mener bare, om det er lovligt eller ej, så er det god kundeservice.
Nu ved jeg ikke hvilken branche eller beløb størrelse det drejer sig om - afvent evt. en anden Aminos kommentar. Nu ved du i hvertfald hvad jeg gjorde. Kundeservice er det vigtigste!
DBH
Mathias Vinther