Morten du har ret. Problemet er bare at folket (vores kunder) ikke helt ser sådan på. Netop derfor ligger de gladeligt og bruger en formue på bilkørsel for at komme i Bilka og spare kr. 100,- istedet for at støtte den lokale biks. Folk HADER fragt på webshops, jeg har ofte kunder der kører 40-50 km i bil for at "spare fragten" som de siger hehe |
Christian iMARKETING:
Ja, selvfølgelig er det dét, Morten.
Problemerne med de høje priser er blot at Danmark som nation kommer til at miste penge på denne, undskyld jeg plejer ikke at bruge denne type ord herinde: idiotiske beslutning.Det lader til, at stort set alle de personer der træffer beslutninger omkring økonomi her i landet lever i en glasklokke.
De ser på nogle tal, og tror, at de bare kan skrue på dem og så tjener de mere.
Men det kan de ikke - bliver de danske webshops presset for hårdt, så flygter de enten til udlandet eller de vælger billigere alternativer.
Det hedder at skyde sig selv i foden - og det gør ondt, for det er en ireversibel proces.Har de danske webshops fundet en svensk eller tysk samarbejdspartner, der sender deres varer over grænsen så kommer de IKKE tilbage igen.
Derfor er det en yderst farlig leg med ilden PostDanmark har gang i.
Farlig for webshopejerne, farlig for Danmarks handelsbalance og, ikke mindst, farlig for dem selv.
Venlig hilsen,
Christian
Hej Christian
Jeg har stor respekt for Helle og alle jer andre , for den kampgejst i har mht. til Post Danmark
Men jeg mangler stadig svar på hvorfor i mener at en virksomhed (statsejet eller ej) skal tvinges til at lave nogle priser som passer diverse webshops.
Ville i reagere på samme måde hvis det var DHL eller GLS som satte prisen op
Hvis Post Danmark har sat deres pris for højt, vil der komme nye spiller ind på dette marked, til gavn for alle.
Bliv gratis medlem