Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmarks prisstigninger pr 1. april - hvad gør i

Side 11 ud af 46 (460 indlæg)
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Måske var det en ide, at anvende et tysk lagerhotel, og levere derfra, idet
jeg tror at fragtpriserne er væsentlig lavere i Tyskland. Fra den tyske musikforretning
www.Thomann.de  er der en fast fragt og levering til danmark på 8 euro, og det uanset om der
er tale om flere højttalere på 30kg hver.
Måske var det en ide for en dansk iværksætter at oprette lagerhotel i Tyskland

Gunnar

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:47

Kristoffer Hjerrild:

Hehe tja.. let the best man win... Danmark kan jo bare være lidt mere konkurrencedygtig... 

Nemt nok, hvis danske chauffører vil gå 50% ned i løn

mvh   Geeked

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 10:50

Monse:

mon ikke også er en masse iværksætter vogmænd er træt af at skulle konkurrerer mod et statsstøttedet Post Danmark.

Det er netop pointen med Post Danmark pr. 01.04.2011, for da slutter statsstøtten til pakke transport og de skal tjene pengene selv.

mvh   Geeked

Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:50

Der er heldigvis alternativer

GLS og GLS pakkeshop

GLS vil muligvis benytte muligheden og hæve priserne, men de er altid under Post DK

GLS bringer også ud til private, det er kun brevomdelingen der stadig er eksklusivt for PostDK.

iøvrigt mener jeg at Post DK burde have en præmie, de er den virksomhed i DK der for egen kraft er hurtigst på vej ned.

Nu forlanger de som en sidste magtdemonstration at alle postkasser skal placeres ved vejen/fortovet - hvorfor det? -der kommer jo ingen breve mere.

Næste forlangende bliver vel at de skal placeres i et samlet fælles stativ med vejens øvrige postkasser.

Iøvrigt måtte jeg grine lidt da PostDK sendte mig et godt tilbud, jeg ville få 6 fl rødvin hvis jeg tilmeldte mig det nye brev/pakke posthus med døgnafhentning - i mit tilfælde var det placeret 30 km herfra.

Et andet godt tilbud var at jeg for et årligt beløb på omkring 1.700 kr selv kunne hente mine pakker fra kl 7 om morgenene - (der er jo betalt for levering til døren)

/Mic

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 217
Fra  Techmaster Skrevet kl. 10:52

SKIFT NU BARE TIL GLS

Hvorfor kæmpe så vildt for at beholde en leverandør der tisser på jer som Postdanmark gør.

Jeg har sendt pakker med GLS både til erhverv og private (pakkeshop udlevering) i præcis et år i næste måned. GLS er billigere og bedre. I frygter kunderne løber skrigende væk når de finder ud af at pakken skal afhentes i en pakkeshop og det er der også nogle ganske enkelte der gør, MEN det opvejes, for mit eget vedkommende ihvertfald, så rigeligt af lavere priser, udbringning til tiden og super kundeservice.

Derudover så er der sikkert mange af jer som i forvejen med Postdanmark forsøger at få jeres kunder til at modtage pakker på deres arbejdsplads og derved spare penge da pakkerne så kan sendes som erhvervspakker, den gode gerning kan i så fortsætte med og derved spare kunderne for turen til Pakkeshoppen.

OG jo flere webshops der efterhånden skifter til GLS jo bedre kendskab til og accept af Pakkeshop løsningen bliver der i den Danske befolkning.

Praktisk kan jeg sige at GLS leverer elektroniske løsninger fuldt på højde med Postdanmarks mht. integrering til webshops for udskrivning af adresse labels, track&trace osv.

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 10:56

Lagersalg123 - JEN:

Helle - houseofkids.dk:

Tak :·) min retfærdighedssans er yderste alarmberedskab i dag... Børsen, JP og ComOn er nu også kontaktet. Sig til hvis jeg mangler nogen som er vigtige!

Transportministeren, da han er ved at lukke nethandel i DK til fordel for udlandet.

Det bliver endnu "bedre": Transportministeren har på vegne af Post DK varslet at underskuddet i Post DK:s pakke distribution kan /skal dækkes ind af de private pakke selskabers overskud!!!!!

Dette fremgik i slutningen af 2010 i pressen og det er jo gammel kommunistisk stil, hvorfor skal andre betale for en statslig organisations mangel på sans for at drive selskabet rentabelt? Porto omkostningerne hos Post DK er i forvejen vel nok de højeste i Europa / verden (?). Især er det fuldstændig umuligt at sælge varer udover grænsen, da taksterne er ren åger.

Så skal vi vente prisstigninger på 20-40% hos de private pakke distributører?

Tilmeldt 3. Sep 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:03

Helle - houseofkids.dk:

Hvor er kampgejsten fra FDIH's side henne i det her? Det virker så mærkeligt.... at de blot går ud og siger: at så må man kigge på mere kreative måder at få omdelt på. Nej. De skal da netop - af alle - tage denne sag dybt alvorligt... Og hvordan kan det være at FDIH ikke har haft fokus på disse volumenpriser før i dag? Har de ikke vidst noget om det?

Jeg undres over hele forløbet - og en underlig fornemmelse af negligering af problematikken...

Hej Helle,

Som jeg har skrevet til dig i dag er det bestemt ikke vores hensigt at negligere problemet. Det er helt afgørende for os at være med til at skabe ordenlige vilkår for nethandlen i Danmark  :)

Når det er sagt, så kan vi råbe nok så højt - Postdanmark er ret konsekvente omkring deres priser - de går kun én vej, og det er op. Derfor er det også en af vores fornemmeste opgaver at råbe politikerne op i forhold til postliberalisering og ordenlige konkurrenceforhold, her har vi råbt meget højt, så de alternative distributører kan komme på banen. Og heldigvis giver Postdanmarks nye priser bedre plads til andre.
Nu har vi så en opgave foran os, hvor vi kan være med til at sikre, at I - vores medlemmer - bliver hørt, men OGSÅ med at afdække hvilke alternativer, man skal tænke i, så vi får forhindret, at de sidste 75% af nethandlen ikke også ryger til udlandet.

Vi bakker dig op og vil også tage det med i vores nyhedsbrev i morgen samt på vores website.

Mvh Anne,

FDIH

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 11:03

Bettina-Elisabeth:

Fint nok med at der kigges på alternative metoder, men nu er det jo ikke alle byer som har café eller GLS afhentnings steder

Nu skal man så lige huske på, at Post Danmark lukker flere og flere posthuse og postudleveringssteder, sætter flere og flere døgnbokse op med begrænset kapacitet mange steder, hvor der bor mange mennesker.

Disse døgnbokse kan ikke rumme store poser og kasser.

Pakker kan max måle op til 61 x 37 x 35 cm (LxBxH) og veje op til 10 kg

GLS Pakke Shops som der er over 500 stk af i hele Danmark opretter flere og flere og det giver en noget bedre service for dem der skal hente selv.

se mål og priser her

mvh   Geeked

Fra Hedehusene
Tilmeldt 13. Apr 10
Indlæg ialt: 59
Fra  KLS Consult Aps Skrevet kl. 11:08

vintage:

Jeg har følgede forslag til alle webshops :

Den 1. marts sender vi alle en pakke på 100 * 100 * 100 cm adresseret til postdanmarks øverste ledelse. I kassen lægger vi et brev hvor vi beder om svar på følgende :

Kære Post Danmark, svar mig venligst på hvorfor <firmanavn> skal betale 1525 kr for at sende en pakke på 100*100*100 cm når fru hansen kan gå på posthuset og sende samme pakke for 179 kr (eller 80 kr hvis der ikke er volumentillæg på - det har jeg ikke helt styr på endnu)

Og kære Post Danmark, anser i os for så dumme at i tror at vi sender omtalte pakke på en B2C pakkelabel frem for en C2C pakkelabel fremover ?

Når postens ledelse så modtager så mange kubikmeter post med disse spørgsmål kan det være vi kan få et svar. Alle svar jeg har fået har været unden nogen form for fornuft...

De bedste hilsner

Ole

Vintage-kompagniet

Det kommer ikke til at slå vores netbutik ihjel, men giver noget bøvl når alle pakker skal vejes og måles og der skal vælges en B2C eller C2C pakkelabel :-)

Det lyder umiddelbart som en go' idé. Det vil nok få dem til at reagere på én eller anden måde.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 11:13

kandetpasse:

Men hvordan samler man disse firmaer... - måske skulle man indkalde til et stormøde i Fredericia og københavn og vælge nogle idefolk til at styre det...

Der må være en mulighed for at samle et netværk, og så må man erkende at man ikke kan levere hver dag i hele landet men i storbyerne hver dag og i de små byer en eller 2 gange om ugen...

Man tager en masse millioner med til mødet og bedyrer, at man vil poste yderligere millioner i projektet fremover.

Dermed ingen garanti for at det lykkedes, idet de store aktører bare finder endnu flere penge til yderligere konkurrence for at fastholde sine egne kunder, til stor skade for dem der vil tage kampen op.

Herefter skal man oprette en masse depoter i hele Danmark, hyre flere hundrede vognmænd til hente og udkørsel og her strander mange, fordi der er for mange useriøse i branchen.

Endvidere må ingen helst ikke tjene penge, fordi man vil gøre opgaven billigere end de aktører der har millioner pakker i folden hver dag.

Ja, det er ikke en nem opgave !

mvh   Geeked

Side 11 ud af 46 (460 indlæg)