Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmarks prisstigninger pr 1. april - hvad gør i

Side 10 ud af 46 (460 indlæg)
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle

STOR ros for din indsatsYes

Vi må nok bare erkende, at det ikke har den store fokus i medierne. Jeg synes dog, at der en interessant vinkel her: Normalt gives rabat til dem, der køber meget (læs: internetshops), mens dem der ikke køber så meget, og dermed 'belaster' systemet (læs: Sofie, der skal sende en gave til moster Anna), skal betale lidt mere.

Her er det så lidt omvendt: Priserne efter vægt er stadig lavere for erhvervsdrivene, mens der udelukkende beregnes efter vægt, og ikke volumen på C2C-pakker. Er det for svært for medarbejderne på posthusene at beregne volumen eller..............

For det er da underligt, at Sofie ikke skal betale for at sende 'luft' til moster Anna, men du skal betale for den luft, der er i fyldet på flyverdragten?

Og når det så er sagt, beregner både UPS, FedEx osv. efter den højeste værdi af hhv. volumen og vægt.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 22:53

Nu bliver jeg sikkert bebrejdet at jeg ikke har nærlæst hele tråden, og sat mig godt ind i alle udtalelser, men så må det være sådan og jeg kommenterer nu alligevel på emnet.

Så vidt jeg kan se er der nu ikke de store ændringer i forhold til tidligere når det gælder "letvægtspakker" med volumentillæg
PostDanmark har hele tiden haft tillæg på 79,- for volumenpakke sendt via posthuset og det er så vidt jeg kan se højest ændret lidt i grænsen for hvornår tillægget skal betales.
De har også volumenberegning af Erhvervspakker i både den nuværende og i den nye prisliste pr. 1. april, så det er heller ikke noget nyt...

Jeg kender ikke eet eneste transportfirma som ikke har en omregningstabel mellem vægt og volumen og som altid takserer forsendelsen efter den af de to der må være højest.
Nu ved jeg godt at der er stor forskel på de varer der bliver sendt, hvor tøj etc. let kommer over grænsen for volumen og hvor f.eks. tryksager sjældent gør.

Min pointe med dette indlæg er at der ikke er noget nyt i volumenomregning - men at der måske nok justeres lidt på vilkår og priser som altid. Med den nye portostruktur vil der være nogen pakker der rammes med højere takster i nogle tilfælde, mens andre vil blive belønnet med en lidt lavere pris - evt. ved at vælge "uden omdeling"
Og nej jeg arbejder ikke for PostDK og afholder mig ikke fra selv at benytte f.eks. GLS når det er den billigste løsning, men husk nu at de ændrede priser gælder for alle så hvis det bliver dyrere for dig bliver det også dyrere for naboen :-)

Om kunderne skulle afstå fra at bestille i jeres webshop vil altid være en balancegang mellem pris i webshop kontra tilgængelighed i fysisk butik. I mange tilfælde vælger de måske nok købet fra pga. portoudgift, men det sker allerede i dag og skete også for et år siden, så det er heller ikke noget nyt. Spørgsmålet er også om de så reelt vælger den fysiske butik istedet, eller om de udsætter købet til senere, eller måske helt dropper købet...

Desuden lige et tip til dem som skal sende dyneveste og puder til familie, venner kunder etc. så er den simle vej til at undgå volumentillægget at emballere i en plastpose hvor støvsugeren sørger for at vacuumpakke - derefter i en papkasse og luk den solidt = lav vægt + lille pakke = normal porto efter vægt :-) (og nej det er ikke muligt at vacuumpakke alt men dog noget)

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 00:18

Ja, det er de frie markedskræfter der fungerer. Men de er frie for alle.

Derfor kommer her mit forslag til hvordan Post Danmark kan stoppes i at bruge handel på Internettet som deres nye pengemaskine:

Et landsdækkende samarbejde mellem webshops.

Er man med i samarbejdet, er man villig til at modtage pakker fra andre webshops -  og kunden kan så hente pakken hos nærmeste webshop.

Forsendelsesprisen deles så alle synes, at det er rimeligt.

Hver webshop henter en "drop down" liste med alle tilmeldte adresser fra en central server og kunden vælger hvilken webshop adresse varen skal afhentes i. 

Hver webshop kan løbende opdatere informationer på den centrale server omkring deres afhentningssted.

Og så er der en eller flere lastvogne, der kører i fast rutefart mellem de tilmeldte webshops med pakker.

Da det er faste chauffører, kunne det jo tænkes, at svindet forsvinder i samme omgang - for hvor mange muligheder er der for svind når en vare kun skal flyttes fra A til B?

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 00:27

Christian iMARKETING:

Har læst hele tråden.

Den udvikler sig da godt nok hurtigere en man kan nå at læse den.

Ja, det er de frie markedskræfter der fungerer. Men de er frie for alle.

Derfor kommer her mit forslag til hvordan Post Danmark kan stoppes i at malke webshops:

Et landsdækkende samarbejde mellem webshops.

Er man med i samarbejdet, er man villig til at modtage pakker fra andre webshops -  og kunden kan så hente pakken hos nærmeste webshop.

Forsendelsesprisen deles så alle synes, at det er rimeligt.

Hver webshop henter en "drop down" liste med alle tilmeldte adresser fra en central server og kunden vælger hvilken webshop adresse varen skal afhentes i. 

Hver webshop kan løbende opdatere informationer på den centrale server omkring deres afhentningssted.

Og så er der en eller flere lastvogne, der kører i fast rutefart mellem de tilmeldte webshops med pakker.

Venlig hilsen,

Christian

Hej Christian, det synes jeg er en god ide - men jeg tror desværre ikke på at man er neutral og janteloven eksistere stadig i Danmark, så jeg tror ikke det fungere... men men

hvorfor ikke bakke op om et langsdækkende logistikfirma og fælles ejer dette selskab... det må kunne lade sig gøre med en bestyrelse som webshops vælger....

Der er desværre nogle dårlige eksempler på at man vil gøre det hele billigt, men det er ikke vejen frem, men et mix mellem PostDK og det som BilligPakkepost gik ud med.. - det burde kunne lade sig gøre...

Men hvordan samler man disse firmaer... - måske skulle man indkalde til et stormøde i Fredericia og københavn og vælge nogle idefolk til at styre det...

Der må være en mulighed for at samle et netværk, og så må man erkende at man ikke kan levere hver dag i hele landet men i storbyerne hver dag og i de små byer en eller 2 gange om ugen...

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1018
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 10:11

Helle - houseofkids.dk:

Nu har jeg skrevet til TV-Avisen og TV2 Nyhederne.... det her må da frem i lyset...

Sådan! Godt gået :-D

Glæder mig til at følge den debat i tv.

Mvh

Michael Haahr
Maler-maling.dk
Billig maling

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Jan 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 10:26

Hej Helle og andre... endelig er der andre end mig der ser ud til at have opdaget disse horible prisstigninger pr 1. april... har gået og rystet på hovedet af Post Danmark den sidste måneds tid :-)

Her hos vintage-kompagniet.dk sender vi mange pakker som vil stige med flere 100 % pr 1. april.

Det vi vil gøre er naturligvis at undlade at bruge webpack B2C pakkelabel når pakken bliver så stor at vi kan sende den samme pakke billigere på en privat købt pakkelabe på posthuset - 80 kr op til 5 KG.

Det vil så være en portostigning op til 80 kr, men slet ingen ting i forhold til hvis vi sendte samme pakke til med vores privatpakkelabels lavet i webpack.

Har forgæves forsøgt at overbevise mindst 20 folk på forskellige post i Post Danmark om at ingen af deres erhvevskunder bruge B2C pakkelabes pr 1. april for pakker hvis volumenvægt overstiger en pris på 80. Istedet vil alle vel stille sig i kø på posthuset for at købe pakkelabels til disse.

De fatter ikke at de naturligvis ikke kan lade det være det være over 1000 kr dyrere at sende en pakke på f.eks 1*1*1 meter for en erhverskunde end det vil koste for en privatperson at sende nøjagtig samme pakke fra posthuset.

Enten er den person der har besluttet dette ualmindelig dum eller også er der bare ikke nogen der har turde fortælle ham hvor tåbelig en beslutning han har taget.

Jeg har følgede forslag til alle webshops :

Den 1. marts sender vi alle en pakke på 100 * 100 * 100 cm adresseret til postdanmarks øverste ledelse. I kassen lægger vi et brev hvor vi beder om svar på følgende :

Kære Post Danmark, svar mig venligst på hvorfor <firmanavn> skal betale 1525 kr for at sende en pakke på 100*100*100 cm når fru hansen kan gå på posthuset og sende samme pakke for 179 kr (eller 80 kr hvis der ikke er volumentillæg på - det har jeg ikke helt styr på endnu)

Og kære Post Danmark, anser i os for så dumme at i tror at vi sender omtalte pakke på en B2C pakkelabel frem for en C2C pakkelabel fremover ?

Når postens ledelse så modtager så mange kubikmeter post med disse spørgsmål kan det være vi kan få et svar. Alle svar jeg har fået har været unden nogen form for fornuft...

De bedste hilsner

Ole

Vintage-kompagniet

Det kommer ikke til at slå vores netbutik ihjel, men giver noget bøvl når alle pakker skal vejes og måles og der skal vælges en B2C eller C2C pakkelabel :-)

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Jan 11
Skrevet kl. 10:28

Hej, vintage-komapniet har skrevet til Kontant for 3 uger siden og fortalt dem om disse portostigninger, men det er nok ikke en sag for dem, for lidt direkte forbruger problematik.. har i hvertfald ikke hørt fra dem :-)

mvh

Ole

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Jan 11
Skrevet kl. 10:32

Hej Kim,

Der er ikke noget problem i at post danmark laver volumen beregning som alle andre transportfirmaer.

Det der er rivende gal er at erhverskunder fremover skal betale meget meget mere for præcis den samme pakke som fru hansen kan sende pakken for ved at købe en pakke label på posthuset. Det der det der ikke hænger sammen.

Man skal da være idiot for at bruge en webpack B2C pakke label hvis pakken kan sendes over 1000 kr billigere fra posthuset. :-)

Så indfør volumenberegning men prisen må ikke overstige prisen for en C2C pakkelabel. Så er der ingen problemer i volumenberegning også hos Post Danmark. !!

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Jan 11
Skrevet kl. 10:33

Nej det er de gået meget stille med og jeg har ikke forstået hvorfor dette ikke er blevet blæst op i diverse forums før nu :-)

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:45

Kristian Konradsen:

Helle - houseofkids.dk:

Hmmm - post danmark forsøger da virkelig at negligere problemerne... tjek den lille pakke, som han mener der kan sendes tøj i.... jeg vil gerne se en flyverdragt og et par vinterstøvler i den!!!

http://www.dr.dk/nettv/update/?video={93ba926e-6c08-42f6-b499-7e9ec7bc83c3}

Ja det er godt nok ikke nemt..
Synes da næsten du skal få ham (gennem DR) til at vise, hvordan man skal pakke en gennemsnits ordre fra jer ned i en kasse og undgå at blive ramt af de store prisstigninger :O)

Bare synd det blev til et 5 sek. indslag i TV avisen, der ikke tages særligt seriøst.

mvh   Geeked

Side 10 ud af 46 (460 indlæg)