Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmarks prisstigninger pr 1. april - hvad gør i

Side 10 ud af 30 (294 indlæg)
Fra Hedehusene
Tilmeldt 13. Apr 10
Indlæg ialt: 59
Fra  KLS Consult Aps Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

vintage:

Øh jeg er helt ny her hvordan får jeg svar til at dukke om som svar på andre indlæg ?

Klik på 'Citér' når du klikker 'Svar' på en post.

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Jan 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 12:25

Keld Bendtsen:

vintage:

Øh jeg er helt ny her hvordan får jeg svar til at dukke om som svar på andre indlæg ?

Klik på 'Citér' når du klikker 'Svar' på en post.

Tak Keld tester det lige. Trode det var en måde at citere fra amino.dk til andre fora eller sådan noget - så det havde jeg ikke lige tænkt på :-)

Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 12:31

Keld Bendtsen:

Knud S.:

Keld Bendtsen:
Der udøves forskelsbehandling og erhvervsdrivende tvinges ud i, at bryde loven omkring fragten.

Du skriver, at erhvervsdrivende tvinges til at bryde loven - hvad er det for en lov du tænker på?

Når du opkræver fragt hos din kunde, skal den afspejle den faktiske pris du betaler til Post Danmark. Det vil ikke være muligt, da du ikke har nogen måde at vide, præcis hvad det vil koste, når prisen afhænger af volumen.

Dvs når du opkræver fragt uden moms, risikerer du let at opkræve mere end du rent faktisk betaler. Dermed bryder du reelt set reglerne omkring moms.

Virksomhederne tvinges ikke til at bryde loven omkring moms, fik dette glimrende indlæg i sidste uge:

Lisa Lüthje Jørgensen:

I.flg skat skal der betales moms af fragt/porto medmindre du opkræver det præcise beløb af kunden. Det gør du ikke i ovenstående eksempel. Derfor skal du betale moms af det beløb du opkræver kunden.

Det er desværre ikke helt korrekt. Man må iflg. SKAT's momsvejledning (G.1.3.2 Udlæg § 27, stk. 3, nr. 3) opkræve et momsfrit gebyr (portoudlæg) som helt eller delvis dækker udgifterne til forsendelsen.

Link til SKAT

Dvs. du må f.eks. godt opkræve 50,- momsfrit hos kunden og betale Post Danmark 62,- for forsendelsen.

Porto-udlæget som kunden opkræves må bare ikke overstige den aktuelle porto-udgift, da der i så fald skal svares moms af beløbet.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 12:31

Keld Bendtsen:

Når du opkræver fragt hos din kunde, skal den afspejle den faktiske pris du betaler til Post Danmark. Det vil ikke være muligt, da du ikke har nogen måde at vide, præcis hvad det vil koste, når prisen afhænger af volumen.

Dvs når du opkræver fragt uden moms, risikerer du let at opkræve mere end du rent faktisk betaler. Dermed bryder du reelt set reglerne omkring moms.

Det forstår jeg simpelthen ikke? Du må ikke opkræve mere hos kunderne, end du afregner, men du må godt opkræve mindre, uden at få problemer med momsen.

Selvfølgelig kan man finde ud af, hvad volumenberegningen bliver - du kan da måle din pakke og dermed omregne til vægt. Så det er ikke nødvendigvis det største problem.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:43

Det er jo intet nyt i at Post Danmark smadrer erhvervslivet i Danmark. Med hjælp fra et samlet Christiansborg..

Dødsstødet til DM og magasin markedet kom jo allerede sidste år, da politisk nøl krævede Citymails afgang fra det danske marked.

Men, hvad med GLS pakke shop? er det ikke en kompetent distributionspartner?

Se priser:

Mål til beregning af pris

PakkemålLængste + korteste side
XS Maks. 35 cm
S Maks. 50 cm
M Maks. 65 cm
L Maks. 80 cm
XL

Omkreds + længste side 
= maks. 300 cm

Priser Danmark og Europa

LandXSSMLXL
Danmark 50,- 60,- 75,- 90,- 135,-
Tilmeldt 17. Apr 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:09

SURT for mig som rent faktisk sælger dun og fjer på nettet - Jeg sælger dyner og puder fra webshoppen www.TekstilLaden.dk og www.købdyner.dk

Min pris for privat forsendelse af en dyne på 3 kg stiger fra 62,- til 159,- (volumen 0,0945 m3, iflg. volumen 26 kg)

At vacum pakke er ikke en mulighed, dette er forsøgt og kundens førstegangs oplevelse af en flad dyne, gør at de fleste sender den retur.

Jeg skrev til Post Danmark og her er deres kommentar:::::

"""Hej Torben, Jeg kan egentlig godt forstå du er ved at gå lidt i panik. Der er desværre ikke så meget vi kan gøre. Pr. 01.04.2011 indfører Post Danmark volumenberegning på alle private pakker, nøjagtigt som det er gældende for vores erhvervspakker. Naturligvis kan man i Post Danmark ikke dispenserer fra vores forretningsbetingelser. Så der er desværre ikke meget vi kan gøre."""

Mine kunder vil selvfølgelig ikke betale for dette og jeg har ikke råd, så jeg skifter alle mine forsendelser til Danske Fragtmænd.....

Fra Vamdrup
Tilmeldt 27. Jun 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:21

Ja, postdanmark er grådige. Jeg har boykottet dem for lang tid siden.

Bruger nu GLS som er meget billigere.

Kirsti

Fra Hedehusene
Tilmeldt 13. Apr 10
Indlæg ialt: 59
Fra  KLS Consult Aps Skrevet kl. 13:23

stinevestergaard:

Keld Bendtsen:

Knud S.:

Keld Bendtsen:
Der udøves forskelsbehandling og erhvervsdrivende tvinges ud i, at bryde loven omkring fragten.

Du skriver, at erhvervsdrivende tvinges til at bryde loven - hvad er det for en lov du tænker på?

Virksomhederne tvinges ikke til at bryde loven omkring moms, fik dette glimrende indlæg i sidste uge:

Lisa Lüthje Jørgensen:

I.flg skat skal der betales moms af fragt/porto medmindre du opkræver det præcise beløb af kunden. Det gør du ikke i ovenstående eksempel. Derfor skal du betale moms af det beløb du opkræver kunden.

Det er desværre ikke helt korrekt. Man må iflg. SKAT's momsvejledning (G.1.3.2 Udlæg § 27, stk. 3, nr. 3) opkræve et momsfrit gebyr (portoudlæg) som helt eller delvis dækker udgifterne til forsendelsen.

Link til SKAT

Dvs. du må f.eks. godt opkræve 50,- momsfrit hos kunden og betale Post Danmark 62,- for forsendelsen.

Porto-udlæget som kunden opkræves må bare ikke overstige den aktuelle porto-udgift, da der i så fald skal svares moms af beløbet.

Det er rigtigt, at man gerne op opkræve mindre end den faktiske udgift, men der er nu ikke meget sjov i, at opkræve fx 50,- (for at være på den sikre side), for så at opdage, at den faktiske pris endte på 159,-

Det er dér jeg ser en enorm udfordring ved en webshop. At beregne volumen i forbindelse med købet, inden du har pakket varerne. Du kan jo ikke komme til kunden efterfølgende og sige: "Ups,- vi skal lige have 78,- ekstra for fragt."

Hvis du så bare opkræver 'nok', bryder du momsreglerne, da du så opkræver for meget.

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Jan 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 13:24

hansentrading:

SURT for mig som rent faktisk sælger dun og fjer på nettet - Jeg sælger dyner og puder fra webshoppen www.TekstilLaden.dk og www.købdyner.dk

Min pris for privat forsendelse af en dyne på 3 kg stiger fra 62,- til 159,- (volumen 0,0945 m3, iflg. volumen 26 kg)

At vacum pakke er ikke en mulighed, dette er forsøgt og kundens førstegangs oplevelse af en flad dyne, gør at de fleste sender den retur.

Jeg skrev til Post Danmark og her er deres kommentar:::::

"""Hej Torben, Jeg kan egentlig godt forstå du er ved at gå lidt i panik. Der er desværre ikke så meget vi kan gøre. Pr. 01.04.2011 indfører Post Danmark volumenberegning på alle private pakker, nøjagtigt som det er gældende for vores erhvervspakker. Naturligvis kan man i Post Danmark ikke dispenserer fra vores forretningsbetingelser. Så der er desværre ikke meget vi kan gøre."""

Mine kunder vil selvfølgelig ikke betale for dette og jeg har ikke råd, så jeg skifter alle mine forsendelser til Danske Fragtmænd.....

Hej Torben, du gør bare som vi planlægger, sender dynen med en pakkelabel købt på posthuset den kommer til at koste 80 kr , så er det 'blot' en stigning fra 62 til 80....

Har selv fået lignende svar fra posten på utallige henvendelser. Men igen svarer på det helt essintielle i sagen - hvorfor en B2C pakkelabel bliver så meget dyrere end en C2C pakkelabel.

Så drop erhversaftale på alle pakker der overstiger prisen på en tilsvarende C2C label - så er prolemet jo næsten løst

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 217
Fra  Techmaster Skrevet kl. 14:29

JH:

Men, hvad med GLS pakke shop? er det ikke en kompetent distributionspartner?

Se priser:

Mål til beregning af pris

PakkemålLængste + korteste side
XS Maks. 35 cm
S Maks. 50 cm
M Maks. 65 cm
L Maks. 80 cm
XL

Omkreds + længste side 
= maks. 300 cm

Priser Danmark og Europa

LandXSSMLXL
Danmark 50,- 60,- 75,- 90,- 135,-

GLS priserne som du skitserer i ovenst. er hvis man som almindelig kunde går ind i en pakkeshop for at sende en pakke i lighed med når man går ind på et posthus og køber en pakkelabel.

Når du laver en erhvervsaftale med GLS anvender de IKKE volumen beregning hverken til erhvervspakker eller pakkeshop pakker til private.

Side 10 ud af 30 (294 indlæg)