Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmarks prisstigninger pr 1. april - hvad gør i

Side 19 ud af 46 (460 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår egentlig ikke problemstillingen idet her.

Da internetbutikkerne for 10 år siden begyndte at vinde markedsandele som gav egentlig konkurence til de fysiske butikker. Så kunne man i løbet af blot 10 år se at alle de små specialbutikker i landsbyerne lukkede og nu har vi kun fødevarerbutikker tilbage. Det har så resulteret i at når vi skal køre i bil 30km for at have et bredt udvalg af butikker så kan vi lægge 30km mere til for at komme hjem igen. det gir 60km og med alt indregnet koster det i omegnen af 4,50kr at køre en kilometer. det gir 270kr plus tiden der går med det. Alt i alt er der stadig et fint grundlag for internetbutikker. og hvis ikke de kan leve af en evt. mindre omsætning ja så er det jo markedskonkurrencen som virker.

Mvh Morten

MHP ApS

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 17:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, selvfølgelig er det dét, Morten.

Problemerne med de høje priser er blot at Danmark som nation kommer til at miste penge på denne, undskyld jeg plejer ikke at bruge denne type ord herinde: idiotiske beslutning.

Det lader til, at stort set alle de personer der træffer beslutninger omkring økonomi her i landet lever i en glasklokke.

De ser på nogle tal, og tror, at de bare kan skrue på dem og så tjener de mere.

Men det kan de ikke - bliver de danske webshops presset for hårdt, så flygter de enten til udlandet eller de vælger billigere alternativer.

Det hedder at skyde sig selv i foden - og det gør ondt, for det er en irreversibel proces.

Har de danske webshops først fundet en svensk eller tysk samarbejdspartner, der sender deres varer over grænsen, så kommer de IKKE tilbage igen.

Derfor er det en yderst farlig leg med ilden PostDanmark har gang i.

Farlig for webshopejerne, farlig for Danmarks handelsbalance og, ikke mindst, farlig for dem selv.

Jeg kender ikke omfanget af antal pakker der sendes fra Danske webshops (anyone?); men hvis antallet f.eks. var 1.000.000 om måneden og "merPortoen" man troede at man kunne få ind med denne øvelse er 50 kr. / pakken, så tror man, at man kan få 50 milioner mere til Post Danmarks slunkne kasse om måneden.

Hvis det i stedet viser sig at alle bliver skræmt væk, så har post Danmark..... ingenting at sende mere.

Brevene er væk og så er pakkerne også væk.

Tilbage er lidt tryksager.

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:21

Jeg er slet ikke uenig i de høje pakkepost-takster,  så jeg vil lige gøre opmærksom på landets fragtcentraler (hvor jeg de sidste par måneder har tjent til brødet). Danske Fragtmænd har et begreb der kaldes "bilpakker", som også sendes til private. Priserne for disse er noget lavere end Postdanmarks pakkepriser. Ulempen er at man skal indlevere på en fragtcentral - og de ligger jo ikke i enhver lille flække! Men det kunne jo være en mulighed for nogle webshopejere...

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 217
Fra  Techmaster Skrevet kl. 17:37

Morten:
Det har så resulteret i at når vi skal køre i bil 30km for at have et bredt udvalg af butikker så kan vi lægge 30km mere til for at komme hjem igen. det gir 60km og med alt indregnet koster det i omegnen af 4,50kr at køre en kilometer. det gir 270kr plus tiden der går med det.

Morten du har ret. Problemet er bare at folket (vores kunder) ikke helt ser sådan på. Netop derfor ligger de gladeligt og bruger en formue på bilkørsel for at komme i Bilka og spare kr. 100,- istedet for at støtte den lokale biks. Folk HADER fragt på webshops, jeg har ofte kunder der kører 40-50 km i bil for at "spare fragten" som de siger hehe Big Smile og selvom jeg ind imellem prøver at forklare det økonomiske aspekt så vinder det sjældent gehør hos den slags mennesker. Det er altså de betingelser vi arbejder under uanset at din/vores intakte logik siger noget andet.

Fra Flensborg
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 17:42

Christian iMARKETING:

Ja, selvfølgelig er det dét, Morten.

Problemerne med de høje priser er blot at Danmark som nation kommer til at miste penge på denne, undskyld jeg plejer ikke at bruge denne type ord herinde: idiotiske beslutning.

Det lader til, at stort set alle de personer der træffer beslutninger omkring økonomi her i landet lever i en glasklokke.

De ser på nogle tal, og tror, at de bare kan skrue på dem og så tjener de mere.

Men det kan de ikke - bliver de danske webshops presset for hårdt, så flygter de enten til udlandet eller de vælger billigere alternativer.

Det hedder at skyde sig selv i foden - og det gør ondt, for det er en ireversibel proces.

Har de danske webshops fundet en svensk eller tysk samarbejdspartner, der sender deres varer over grænsen så kommer de IKKE tilbage igen.

Derfor er det en yderst farlig leg med ilden PostDanmark har gang i.

Farlig for webshopejerne, farlig for Danmarks handelsbalance og, ikke mindst, farlig for dem selv.

Venlig hilsen,

Christian

Hej Christian

Jeg har stor respekt for Helle og alle jer andre , for den kampgejst i har mht. til Post Danmark

Men jeg mangler stadig svar på  hvorfor i mener at en virksomhed (statsejet eller ej) skal tvinges til at lave nogle priser som passer diverse webshops.

Ville i reagere på samme måde hvis det var DHL eller GLS som satte prisen op

Hvis Post Danmark har sat deres pris for højt, vil der komme nye spiller ind på dette marked, til gavn for alle.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:50

Monse:

Jeg har stor respekt for Helle og alle jer andre , for den kampgejst i har mht. til Post Danmark

Men jeg mangler stadig svar på  hvorfor i mener at en virksomhed (statsejet eller ej) skal tvinges til at lave nogle priser som passer diverse webshops.

Hvis Post Danmark har sat deres pris for højt, vil der komme nye spiller ind på dette marked, til gavn for alle.

Grunden til at reaktionen er så voldsom, er fordi at Post Danmark i mange år har haft monopol og dermed har haft et kæmpe marked helt for sig selv. I den tid har de kunnet opbygge sig et stort og godt distributionsnet og har ikke haft nogen nævneværdig konkurrence. Det er jo ikke bare sådan at gå ind og lave noget lignende nu. De har klart en stor markedsandel - og når man har det - mener jeg ikke man kan hæve priserne med 300%. Der er bare ikke nogen ordentlige alternativer som kan helt det samme som Post Danmark. Så de sidder tungt på tronen stadigvæk.

Derudover sker der det at det stopper væksten indenfor dansk nethandel - og selvfølgelig brokker vi os over det som iværksættere og danske statsborgere Smile

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 217
Fra  Techmaster Skrevet kl. 18:04

Monse:

Helt enig, hurra for de frie markedskræfter. Det undrer også mig helt enormt at dem der er utilfredse ikke bare vælger en anden leverandør, lever med de ulemper der måtte være i starten og bruger lidt kræfter på i samarbejde med leverandøren at få tilpasset produkterne til det behov der er. Hvis der er penge i lortet vil de andre helt sikkert være åbne for inputs, og hvis der ikke er penge i det så er der en god grund til at Postdanmark hæver priserne. Så kan vi ikke klage, medmindre vi ønsker et statsstøttet og statskontrolleret postvæsen som i gamle dage.

Som Helle skriver har Postdanmark brugt mange monopol år til at opbygge distributionsnettet, så man er nødt til at hjælpe nye spillere igang, og det kan vi kun gøre ved at støtte op om dem, istedet for at klynke over hvor onde Postdanmark er ved os.

Fra Flensborg
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 18:05

Helle - houseofkids.dk:

Monse:

Grunden til at reaktionen er så voldsom, er fordi at Post Danmark i mange år har haft monopol og dermed har haft et kæmpe marked helt for sig selv. I den tid har de kunnet opbygge sig et stort og godt distributionsnet og har ikke haft nogen nævneværdig konkurrence. Det er jo ikke bare sådan at gå ind og lave noget lignende nu. De har klart en stor markedsandel - og når man har det - mener jeg ikke man kan hæve priserne med 300%. Der er bare ikke nogen ordentlige alternativer som kan helt det samme som Post Danmark. Så de sidder tungt på tronen stadigvæk.

Derudover sker der det at det stopper væksten indenfor dansk nethandel - og selvfølgelig brokker vi os over det som iværksættere og danske statsborgere Smile

Ja  Post Danmark har haft monopol i alt for mange år, men du får aldrig et alternativ til dem hvis priserne skal holdes på et alt for lavt leje.

Hvorfor skulle GLS eller andre prøve at gøre det bedre, hvis de ikke kan tjene penge på det.

Hvis den danske stat skal blande sig priserne, skal vi lige huske at melde os ud af EU først.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 18:12

Monse:

Hej Christian

Vi kan ikke tvinge nogen til noget som helst.

Men vi kan dele vores erfaringer og sammen fremskrive udviklingen.

Hvis vi kan se, at det kommer til at koste langt mere end der bliver vundet har vi vel en pligt til at fortælle om vores erfaringer?

Det er jo i 11. time og der er stadig mulighed for, at Postdanmark kan bringes til fornuft - hvilket vil være til alles bedste, webshopejerne, kunderne og ikke mindst - Danmarks betalingsbalance.

Der bliver i forvejen taget så mange tåbelige politiske beslutninger på dette felt, at vi ikke ligefrem behøver at sidde med hænderne i skødet medens Postdanmark lige giver det sidste puf ud over skrænten.

Så håbet er, at nogen med tilstrækkelig mange stjerner på skuldrene hos PD forstår hvad konsekvensen er af det, de har gang i.

Det skal i hvert tilfælde ikke hedde sig, at de ikke var blevet advaret om konsekvenserne.

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 19. Jan 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:15

Hej

Vi kører selv ud i Storkøbenhavn, men det er da en nødløsning.

PostDk er bare ikke ok.

Side 19 ud af 46 (460 indlæg)