Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmarks prisstigninger pr 1. april - hvad gør i

Side 12 ud af 46 (460 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Som jeg har skrevet til dig i dag er det bestemt ikke vores hensigt at negligere problemet. Det er helt afgørende for os at være med til at skabe ordenlige vilkår for nethandlen i Danmark  :)

Når det er sagt, så kan vi råbe nok så højt - Postdanmark er ret konsekvente omkring deres priser - de går kun én vej, og det er op. Derfor er det også en af vores fornemmeste opgaver at råbe politikerne op i forhold til postliberalisering og ordenlige konkurrenceforhold, her har vi råbt meget højt, så de alternative distributører kan komme på banen. Og heldigvis giver Postdanmarks nye priser bedre plads til andre.
Nu har vi så en opgave foran os, hvor vi kan være med til at sikre, at I - vores medlemmer - bliver hørt, men OGSÅ med at afdække hvilke alternativer, man skal tænke i, så vi får forhindret, at de sidste 75% af nethandlen ikke også ryger til udlandet.

Vi bakker dig op og vil også tage det med i vores nyhedsbrev i morgen samt på vores website.

Munder det hele ik bare ud i, at I har sovet BIG TIME i timen, og slet ik registreret hvilken indflydelse de nye priser har på nethandlen?
Og for at undgå at skulle ligne nogle, som har klokket i det, så prøver i at dysse problemet ned på nuværende tidspunkt, så I kan komme tilbage senere på året med jeres modtræk?

For sådan virker det altså, når man ser sagen med neutrale øjne, og I gør det sku ik særlig godt for jeres medlemmer... Sorry to say it!

Du snakker om alternativer og nye muligheder, men fakta er jo bare, at rigtig mange private kunder helst vil have deres varer leveret med PD. Og følger du med herinde, så ville du også se, hvor mange problemer der har været med nye komcepter, som både har svigtet, men også har efterladt webshops med store problemer og direkte tab!

Kom nu ind i kampen, hvis I vil tages seriøst, og drop alt det der udenoms snik snak... Det kan I overlade til dem på BORGEN, når de udtaler sig til pressen...

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Aug 07
Indlæg ialt: 281
Fra  Eventyr Haver® Skrevet kl. 11:22

Jeg kom til at tænke på om der er nogle af webshop udbyderne, folk inden for SEO, Adwords og grafikere der sidder og læser med her også

Har I tænkt på hvilken konsekvens der også får for jer?

Det bliver andre end lige os webshopejere der bliver ramt her, hvis vi alle der har en interesse i at webshops ikke bliver nødt til at lukke på baggrund af postdanmarks priser, på en eller anden måde kan stå sammen, bliver de nødt til at tage os alvorligt - både pressen og politikerne.

Fra Hedehusene
Tilmeldt 13. Apr 10
Indlæg ialt: 59
Fra  KLS Consult Aps Skrevet kl. 11:23

Nu har jeg gemmelæst hele tråden, samtlige indlæg. Men jeg synes der mangler lidt af kernen i problematikken.

Hvis PD har besluttet at ændre deres beregning fra vægt til volumenvægt, så må vi acceptere det (?!?)

Men 'kødet' på problemet er 2 ting (som jeg ser det).

B2C er dyrere end C2C

Det er en komplet skævvridning, at det skal være dyrere for en erhvervsdrivende at sende en pakke, end fru Hansen. Det bør som minimum være samme pris i begge tilfælde. Ellers er der jo positiv forskelsbehandling i forhold til private.

Beregning af fragt/levering
Hvordan skal vi kunne beregne prisen for levering fremover. I dag kender vi vægten for den enkelte vare, og kan lægge de individuelle vægte sammen, for at finde totalvægten for en ordre. Den kan vi slå op  vores tabel og få prisen. Det er til at forholde sig til.

Med volumenvægt, er der et alvorligt problem. Hvis en kunde bestiller 5 forskellige ting i en webshop, kan vi ikke bare lægge volumen af de 5 ting sammen. Det afhænger jo af de individuelle geometriske mål. Fx fylder 2 par støvler ikke det samme som 2 x 1 par støvler. De kan jo pakkes, så de fylder mindre.

Hvis vi bare holder os til sammenlægning af de individuelle rummål, ender det jo med at kunderne kommer til at skulle betale urimeligt meget mere, end det faktisk koster.

Hvordan håndterer vi det?

Kødet på historien
Som jeg ser det, er det ovenstående problematikker, som er kødet på historien. Der udøves forskelsbehandling og erhvervsdrivende tvinges ud i, at bryde loven omkring fragten.

Tilmeldt 7. Dec 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:35

Hej Helle og alle andre som reagerer på Postdanmarks nye porto og fragtpriser.

Til jeres orientering skrev jeg til folketinget den 03.01 og gjorde opmærksom på de problemer/udfordringer, prisstigningerne kan give. 07.01.11 fik jeg mail med nesked om, at mit skriv var videresendt til transportministeriet. Så nu er jeg spændt på at modtage deres svar, som jeg selvfølgelig nok skal videresende på AMINO. GOD DAG til jer alle :)

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:35

Keld Bendtsen:

Nu har jeg gemmelæst hele tråden, samtlige indlæg. Men jeg synes der mangler lidt af kernen i problematikken.

Hvis PD har besluttet at ændre deres beregning fra vægt til volumenvægt, så må vi acceptere det (?!?)

Men 'kødet' på problemet er 2 ting (som jeg ser det).

B2C er dyrere end C2C

Det er en komplet skævvridning, at det skal være dyrere for en erhvervsdrivende at sende en pakke, end fru Hansen. Det bør som minimum være samme pris i begge tilfælde. Ellers er der jo positiv forskelsbehandling i forhold til private.

Beregning af fragt/levering
Hvordan skal vi kunne beregne prisen for levering fremover. I dag kender vi vægten for den enkelte vare, og kan lægge de individuelle vægte sammen, for at finde totalvægten for en ordre. Den kan vi slå op  vores tabel og få prisen. Det er til at forholde sig til.

Med volumenvægt, er der et alvorligt problem. Hvis en kunde bestiller 5 forskellige ting i en webshop, kan vi ikke bare lægge volumen af de 5 ting sammen. Det afhænger jo af de individuelle geometriske mål. Fx fylder 2 par støvler ikke det samme som 2 x 1 par støvler. De kan jo pakkes, så de fylder mindre.

Hvis vi bare holder os til sammenlægning af de individuelle rummål, ender det jo med at kunderne kommer til at skulle betale urimeligt meget mere, end det faktisk koster.

Hvordan håndterer vi det?

Kødet på historien
Som jeg ser det, er det ovenstående problematikker, som er kødet på historien. Der udøves forskelsbehandling og erhvervsdrivende tvinges ud i, at bryde loven omkring fragten.

Jeg synes faktisk ikke at det er det som er kødet i historien. Hvis forbrugeren bliver pålagt samme volumenbetaling, så vil de ikke shoppe online ting som skal byttes eller returneres...

For mig, er det allervigtigste, at det skubber danskerne til udlandet for at handle. De har vænnet sig til at handle online - og gider ikke gå ned i byen. Så derfor vil handlerne rykke til udlandet, som helt sikkert snart sidder klar på spring til at indtage det danske marked.

Den enorme vækst som har været inden for nethandel, vil aftage i kraft - og dermed bliver der ikke skabt nye arbejdspladser. Samtidig sparer virksomheder virkelig meget ved at rykke til Tyskland. Udover billig fragt, så får de også mindre i løn - så der vil være betydelige besparelser for de større danske netshops at flytte.

Det er efterhånden en ret stor del af dansk erhverv som bliver jaget på porten.......

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Jan 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 11:42

Hej Anne,

Det sindsyge i disse nye priser er alene at en privat person kan sende en pakke væstenlig billigere fra posthuset end vi kan fremover som en B2C pakke - det er dette der må tages op med post danmark. De kan jo kun forvente at alle pakker over en vis størrelse frem over sendes som C2C pakker og ikke B2C pakker. Og det med giver jo større omkostninger for Post Danmark med manuel aflæsning af adresser på en C2C pakkelabel :-)

Fra Hedehusene
Tilmeldt 13. Apr 10
Fra  KLS Consult Aps Skrevet kl. 11:45

Der er jo flere lag og indgangsvinkler til, hvad der er vigtigt, og hvad der er helt hen i vejret.

Vi kan jo alle blive enige om, at såfremt vi forbliver PD kunder, bliver vi alle ramt på et eller andet tidspunkt.

For at råbe pressen op, så det bliver taget seriøst og man vil grave mere i 'historien', må der findes en ny indgangsvinkel. Det arbejde du allerede har gjort Helle, er jo fantastisk, og er absolut værdsat.

Ved at slå på,, at man presses til at bryde loven, er som regel noget medierne er vilde med. Hvis den vinkel kan få journalisterne til at grave dybere, kan de andre vigtige punkter jo også komme med.

Er helt enig i, at det vil være et meget stort problem hvis der rykker endnu mere handel til udlandet. Set med mine så egoistiske briller, er det bestemt ikke noget jeg er glad for. Vores forretning kan ikke lægges i udlandet. Derfor bliver vi meget hårdt ramt, hvis vi ikke kan være med på prisen længere.

Fra Hedehusene
Tilmeldt 13. Apr 10
Fra  KLS Consult Aps Skrevet kl. 11:48

vintage:

Det sindsyge i disse nye priser er alene at en privat person kan sende en pakke væstenlig billigere fra posthuset end vi kan fremover som en B2C pakke - det er dette der må tages op med post danmark. De kan jo kun forvente at alle pakker over en vis størrelse frem over sendes som C2C pakker og ikke B2C pakker. Og det med giver jo større omkostninger for Post Danmark med manuel aflæsning af adresser på en C2C pakkelabel :-)

Og hvordan skal vi kunne beregne volmen for en pakke, på forhånd. Det vil blive et skøn, men sjældent korrekt. Derfor fristes man til, koncekvent, at benytte C2C labels fra posthuset.

PD er virkelig ved at skyde sig selv i foden. Med mindre de prøver at afskaffe al nethandel :)

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Jan 11
Skrevet kl. 11:48

Hej Keld, jeg er meget enig i at vinklen og kødet på hele denne historie er den at B2C pakker bliver vanvittig meget dyrere end en 100 % tilsvarende C2C pakke.

Det jeg er allermest harm over er at posten tror jeg vil sætte en B2C pakkelabel til 1525 kr på en pakke på 100*100*100 cm når jeg kan købe en C2C pakke på posthuset, er simpelt hen SUR over at de anser mig få så dum at jeg kunne finde på at bruge en B2C label i dette tilfælde...

Så jeg synes vinklen skal drejse sig om hvorfor det er dyerer for erhverslivet end for private at bruge postvæsnet fremover. Ikke blot det at de varsler porto stigninger.

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Jan 11
Skrevet kl. 11:50

Keld  - ja det er præsic set alle må gøre - købe C2C pakkelabels når det er billigere end end B2C pakkelabel - og pakken skal ikke være ret stor før det forholder sig sådan.'

Vintage-kompagniet har varslet at vi fremover leverer pakker på det lokale posthus frem for at køre på erhversindleveringen her i Kastrup. SÅ skal de til at have et par bure ekstra stående :-)

Side 12 ud af 46 (460 indlæg)