Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erstatning betalt faktura

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har kun to muligheder - like it or not:

1) Hvis du er helt sikker på, at du ikke er ansvarlig - eller tør gamble på det, så skal du bare skrive tilbage til forsikringsselskabet, at du ikke vil anderkende deres krav. Så er det op til dem at vurdere, om de vil gå videre med sagen og f.eks. stævne dig for beløbet. Hvis de så gør det er beløbet så højt, at du ikke kommer udenom, at få fat i en advokat.

Sker det kan du være næsten helt sikker på, at det vil koste dig både tid og penge. Uanset at du ikke bliver dømt til at betale - eller måske kun betale et mindre beløb, kan den samlede regning inklusiv advokat godt løbe op.

2) Hvis du ikke er helt sikker på om du juridisk set kan gøres ansvarlig for de påståede skader, så bør du kontakte en advokat nu og få ham til at se på sagen. Svar ikke selv. Har den advokat du vælger meget travlt, kan han skrive til forsikringsselskabet at han har overtaget sagen, og at de kan forvente svar om f.eks. 3 uger.

Hvis advokaten vurderer at der på ingen måde er hold i sagen og at forsikringsselskabet 99,99% sikkert ikke kan vinde en sådan sag, så taler alt for at forsikringsselskabet blot spiller poker med dig. De prøver at få dig til at tro, at de kan vinde en sag og få dig til at skrive under på et forlig. I så fald skal du naturligvis ikke betale noget - andet end regningen til advokaten for dennes hjælp.

Vurderer advokaten derimod, at forsikringsselskabet måske kan vinde en sag mod dig - uanset om du så synes det er død-urretfærdigt eller ej, så vil han nok råde dig til at gå i dialog med forsikringsselskabet med henblik på et forlig, der typisk ender på en noget mindre beløb end det de først fremkommer med.

Det eneste du IKKE skal gøre er, at forkuldre og forværre sagen ved at blande dine følelser ind i kommunikationen med forsikringsselskabet - og alt skal fra nu af foregå på skrift. Forhold dig iskoldt til situationen og gør det der ender med at give dig mindst besvær, tidspilde og koste dig færrest penge.

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 423
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 21:05

Så vidt jeg ved, så skal de vel sørge for at klage rimelig tid efter det er sket. 9 måneder efter synes jeg godt nok lyder voldsomt, men det skal du nok have en jurist til at vurdere nærmere.

Tilmeldt 10. Sep 10
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 21:21

Jeg kan slet ikke få det til at hænge sammen.

I har været ude hos en privat kunde for at pudse vinduer og skulle derved have ødelagt vindue/vinduer for kr. 150.000 ???? (ifølge kunden og forsikringsselskabet)

Mvh Kim

www.opretgratis.dk gratis annoncering på nettet

Fra Struer
Tilmeldt 15. Jun 10
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 22:09

jjn:

Så vidt jeg ved, så skal de vel sørge for at klage rimelig tid efter det er sket. 9 måneder efter synes jeg godt nok lyder voldsomt, men det skal du nok have en jurist til at vurdere nærmere.

som du skrev tidligere: "Det er kundens forsikringsselska, der har fremsendt krav, ikke advokat. Kravet er dukket op 9 måneder efter skaden, UDEN at vi på noget tidspunkt er blevet hørt eller informeret. Vi anede ganske enkelt, at der var en sag. Det var lidt snak med kunden om det, men det gik i sig selv igen, og som sagt kunden har forlængst betalt."

Så du kendte til at der kunne være et problem.

Kunden har så bare valgt den lette løsning, at få hans forsikring til at dække, hvordan han så end har fået dem til det?????

Har du en erhvervsansvarsforsikring, så er det den der dækker, når du ødelægger noget hos en kunde.

Det kunne være interessant for os måbende at høre hvordan kunden mener at de er ødelagte? er de blevet ridsede, matte eller noget helt tredie?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:14

Jeg kan BESTEMT ikke anbefale, at du går i yderligere detaljer med sagen her i en åben debat. ALT hvad du og andre skriver her kan meget vel blive kopieret af forsikringsselskabet og kan bruges i en evt. sag mod dig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:11

Mikkel deMib Svendsen:
Jeg kan BESTEMT ikke anbefale, at du går i yderligere detaljer med sagen her i en åben debat. ALT hvad du og andre skriver her kan meget vel blive kopieret af forsikringsselskabet og kan bruges i en evt. sag mod dig

Jeg er egentlig enig med Mikkel - men sidder med min indgroede og indlærte mistillid og tænker på, om dette er er møgfrækt scam (altså ikke af trådstarter), så derfor denne kommentar.

Sagen lyder ekstremt mærkelig. Et forsikringsselskab "erstatter" ikke bare en skade og gør så efterfølgende regres mod skadevolder, uden orientere/involvere skadevolder på et tidligere tidspunkt.

Sagt direkte - det er en meget atypisk adfærd for et forsikringsselskab.

Kan der simpelthen være tale om, at der er nogen har fået fat i oplysninger om vinduespudsningen og fremsætter et fiktivt krav i håb om, at trådstarter bare betaler. Det er jo ikke svært at scanne et brevpapir ind og bruge det.

Og lige igen for ikke at blive misforstået - ovenstående er ikke rettet mod trådstarter.

Vh
Lars

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 18:12

Hvad er "skaden" egentligt ?

For det lyder helt utroligt at en vinduespolering skulle kunne ødelægge for 150.000,-

Og endnu mere utroligt at et forsikringsselskab skulle have dækket en skade begået af et rengøringsfirma, for senere at inkassere erstatning hos firmaet.

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)