Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erstatning betalt faktura

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Borup
Tilmeldt 16. Jan 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har modtaget fra kunde forsikringsselskab et krav om erstatning for defekte vinduer. Arbejdet er udført april 2010 og FAKTURA ER FORLÆNGST BETALT. Vi er på INTET tidspunkt blevet informeret eller hørt i denne sag, hverken fra dette selskab eller kra kunde, kravet er pludselig dukket op. Det er et krav på ca. 150,000 ,- kr

På vor hjeemeside er der klart angivet, når først faktura er betalt, kan der ikke rejses krav mod firmaet.

Spørgsmål: Er det juridisk/forsikringsmæssigt holdbart, at handelsbetaingelser på hjemmeside angiver, at der IKKE kan rejses erstaningskrav, efter at faktura er betalt, og i givet fald, kan det bruges i dette tilfælde. Pointen er, at hvis faktura er betalt må sagen være afsluttet og godkendt fra kunde. Vi yder ikke garanti på ydelser, men 3 dages reklamationsret, og 8 dages betalingsret.

Kunne der evt være en sag/præcedens, der kan henvises til

På forhånd tak

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 18:58

Hvad står der i jeres kontrakt?

Fra Borup
Tilmeldt 16. Jan 11
Skrevet kl. 19:01

Det var en mundtlig aftale

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 423
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 19:02

Dirimi:

Det var en mundtlig aftale

Tror desværre det kommer til at give jer problemer... Jeg vil meget gerne læse jeres handelsbetingelser - kan jeg læse det nogen steder?

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 19:06

Hvis i handler B2C skal i selvfølgelig følge dansk købelov. Da det ikke fremgår tydeligt af dit indlæg, hvilken type kunder i handler med, er det svært at hjælpe da loven er vidt forskellig. 

Hvis i handler B2B og har indgået en aftale om 3 dages reklamationsret (det er ikke nok at i har nogen betingelser på jeres hjemmeside, kunden skal også læse og acceptere disse) ja så er en aftale jo en aftale og kan blot henvise til den kontrakt med jeres betingelser påført som i har indgået. 

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 423
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 19:08

Aalborg Biludlejning:

Hvis i handler B2B og har indgået en aftale om 3 dages reklamationsret (det er ikke nok at i har nogen betingelser på jeres hjemmeside, kunden skal også læse og acceptere disse) ja så er en aftale jo en aftale og kan blot henvise til den kontrakt med jeres betingelser påført som i har indgået. 

Lige præcis - men hvis det blot var mundligt, så er jeg ret sikker på at det giver problemer. Havde I indgået en kontakt? Og står der jeres handelsbetingelser derpå?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:09

Jeg kender ikke den nøjagtige lovgivning på jeres område, men generelt set kan du ikke kontraktligt stille dine kunder dårligere end lovgivningen giver dem ret til. Heller ikke selv om de skulle skrive under på det.

Fra Borup
Tilmeldt 16. Jan 11
Skrevet kl. 19:44
Fra Borup
Tilmeldt 16. Jan 11
Skrevet kl. 19:44

Det var en privat kunde altså B2C

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:06

Jeg ville skynde mig at få fat i en advokat, hvis jeg var dig. Du skal bruge denne til dels at se på det konkrete krav og dels til at få rettet dine handelsbetingelser. Jeg synes der er flere ting der ikke ser ud til at holde og så snyder du egentligt bare dig selv.

F.eks. kan du ikke inkludere sygdom i Force Majure, og du kan ikke sætte så korte indsigelsesfrister som du gør. Jeg tror ganske simpelt ikke det vil holde i retten, og så er betingelserne jo intet værd for dig.

Som potentiel kunde synes jeg også dine betingelser virker unødigt skræmmende. Husk på, at handelsbetingelserne er en del af dit salgsmateriale - virker det for skræmmende finder dine potentielle kunder bare en anden leverandør. Måske endda uden at fortælle dig det.

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)