Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Drømme er en del af Network Marketing. Punktum.

Side 3 ud af 7 (61 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Slot:

igang:

Hvis denne jobvejleder ikke går efter lige den type jeg omtaler, og som i alle siger man ikke går efter, hvad gør hun så? Er dette et enestående tilfælde? Jeg tvivler, for jeg ser jo også hvordan folk der er dumme nok til at skilte med deres nye status som arbejdsøse på offentlige debatfora, hurtigt får "en fantastisk mulighed".

Nu skal man ikke tro på alt hvad medierne siger, de 3 journalister har i hvert fald ikke gjort deres arbejde godt nok og en negativ historie sælger altid.

Jeg har ikke været med på møderne og kan derfor ikke udtale mig, men jeg kender til gengæld alt til det materiale som TV2 har manipuleret med.

Nej det er nok ikke et enestående tilfælde, men det er ikke dem som er "hovedgruppen". Og fordi man er arbejdsløs "diskvalificerer" man sig ikke. Alle der er positive og åbne overfor muligheden skal da være velkomne.

I bund og grund er alle jo velkomne, vi kan ikke vide hvem der har lyst til at arbejde med det på forhånd, og kan kun invitere folk til at lytte på muligheden. Der var mange der var sure da de så TV2 indslaget, både på jobkonsulenten og på tv2. Dels fordi negativ omtale er skidt, dels fordi jobkonsulentens fremvisning ser meget vild ud og selvfølgelig fordi TV2's Ekstra Bladet niveau.

Jeg kender ikke forløbet andet end at jeg ved de havde snakket sammen i rigtig lang tid, udenfor jobcentret. Jeg har da også snakket med arbejdsløse som jeg havde en god kemi med, og det handler jo om at finde nogle hvor kemien er god, fordi det er et samarbejde. Som det siges andetsteds så handler det ikke om at signe folk op, handler heller ikke om at oversælge drømme - som vi godt kan være enige om at TV2 indslaget virker som om.

“If you want to be successful, find someone who has achieved the results you want and copy what they do and you'll achieve the same results.”

Dette er ikke en MLM kommentar, men fra Anthony Robbins.

Kunne i ikke forklare mere om det her på amino.dk om jeres produkt for uden feedback fra andre bruger kan nogle mennesker meget let manipuleres til disse møder , jeg har i hvert fald ikke været heldig med sådanne nogle mennesker derfor ønsker jeg ikke komme ud for i snakker  bare løs og jeg ved ikke hvem der er okay eller ej , med i virker ok , med det er dyrt flere gange at tabe 200.000 kr

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 00:48

Mikael christiansen:
ed det er dyrt flere gange at tabe 200.000 kr

Du har forhåbentlig ikke tabt penge på en MLM sælger?

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 01:05

igang:

Mikael christiansen:
ed det er dyrt flere gange at tabe 200.000 kr

Du har forhåbentlig ikke tabt penge på en MLM sælger?

Noget ligne første gang  dummet  mig rigtigt meget i mit liv startet ud med en solgte alt muligt han lovet andel i firmaet og ville hjælpe mig frem med alt , med man tjener på et andet led , med  han var "kristen" og vi snakket alle godt samme og vi havde et stort fælles skab i kirken og alle lagde lidt penge i

Nogle i kirken stod for salg og vi kunne se vores investring kunne stige , vi skulle skaffe flere medlemmer derved kunne jeg få mere andel og komme højere op og jo flere medlemmer jeg skaffet jo højere bonus sådan fungere flere af disse kirker og i alt tjente man et godt formål synes jeg det så ud til den gang

Gav en lidt ekstra da han var en god sælger og var flink og mit liv med folk i led , det tør jeg ikke igen

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 01:11

Mikael christiansen:
Gav en lidt ekstra da han var god sælger og var flink og mit liv med folk i led , det tør jeg ikke igen

Nej det kan jeg godt forstå..

Det lyder som de klassikse pyramidespil. Det vat jeg også lige ved at hoppe på da jeg var 18 - 20 år, men jeg gjorde det heldigvis ikke.

Men det er svært at vide hvem man kan stole på, og der er nogle fantastisk dygtige sælgere imellem alle steder.

Jeg har lavet mit eget lille "bullshit filter". Det går meget kort ud på at jo mere de taler, og fakta de bombarderer mig med, desto større er sandsynligheden for at jeg skal holde op med at høre efter :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 802
Fra  Web-Creation.dk Skrevet kl. 02:12

Lasse Burholt:

Ansporet af en kommentar på et andet indlæg, så vil jeg kort forklare hvorfor DRØMME er væsentlig faktor indenfor Network Marketing branchen:

Network Marketing branchen tilbyder almindelige, ualmindelige, professionelle, forretningsdrivende - og alle mulige andre - muligheden for, at tænke i andre baner for at skabe en ANDEN indtægt eller en supplerende indtægtskilde.

Hvis du ser på din nuværende situation, din nuværende kilde til indtægt, kan du sammenligne det med et "køretøj" - og spørge dig selv: "Det køretøj jeg sidder i nu - kan det tage mig derhen hvor jeg gerne vil?"

Alle har drømme - skal have en drøm - noget at gå efter - noget af holde "livet" igang på. Uden drømme og især uden MÅL - ja, så er man skidt kørende.

Alle har en drøm: Driver man en netbutik må man have en drøm om hvad butikken kan blive til - hvad den kan give på sigt - uanset om det er anerkendelse, åbne døre, give overskud til at opfylde andre drømme. Arbejder man i en bank må man osse have en drøm eller et mål - om det så er at stige i graderne eller bruge ens erfaringer som springbræt til noget andet... det er lige meget. Thorborg har uden tvivl haft et mål, snarere end en drøm, med Amino... Caroline Wozniacki har haft drømme som blev omsat i mål før hun blev nummer 1 worldwide...

Drømme er meget lettere at konvertere til mål når du sidder med muligheder (et køretøj) som ikke sætter begrænsninger.

Hvis du har en drøm om et større hus - eller en drøm om mere tid til familien - mere tid/råd til at rejse - og dit nuværende køretøj ikke umiddelbart kan dig derhen (du arbejder konstant, du bytter din tid for penge med et loft - andre bestemmer hvornår du kan rejse / være sammen med dine børn og familie) - så er det man kigger efter andre "køretøjer" - og her vil ens drømme spille ind, for i vurderingen af nyt "køretøj", skal man jo finde ud af om DET så kan tage sig på vejen nærmere sine drømme.

En af de ting, som er fælles for stort set alle Network Marketing selskaber er, at bl.a. rejser er så tæt forbundet med goder, mål og "Tak!" - og i rigtig mange selskaber skal man oftest ikke ret langt ind i et forløb før man er sendt på en rejse sammen med en masse andre positive og glade mennesker. Ingen er kede af at få en rejse betalt. Ingen.

Skeptikere vil så proklamere at man ikke skal sælge en forretning på drømme, hvis man samtidig mener man har nogle fantastiske produkter... "Ja, de må jo sælge sig selv, og forretningen med!"

Men det har intet at gøre med, at produkterne ikke kan sælge sig selv - det handler om hvorvidt produkterne fungere i det køretøj der skal tage sig derhen hvor man gerne vil.

Der er faktisk ikke noget der hedder "urealistiske drømme" - alt afhænger 100% af dig - men det er klart, at sidder du i det forkerte køretøj, så er du på den. Det er jo urealistisk at drømme om at bygge et stort flot hus ved havet, hvis man "nøjes" med at begrænse sine indtægtskilder til et almindeligt job uden muligheder for at avancere eller tjene endnu mere UDEN at bytte endnu mere tid for oftest alt for lidt penge.

Termen "Du bliver ved med at få det du altid har fået, hvis du bliver ved med at gøre et du altid har gjort" er meget rammende.

Det er selvfølgelig klart at man i sine overvejelser ikke blot kan vælge eks. et Network Marketing selskab på umiddelbar begejstring alene - jo mere erfaren man bliver, jo flere faktorer er vigtige for at vurdere og vælge "rigtigt". 

Lasse Burholt - osse med drømme; men de er skrevet ned og kaldes MÅL ;-)

So true! Yes

Web-Creation.dk

Billige webløsninger! 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 13:01

igang:

Hvis denne jobvejleder ikke går efter lige den type jeg omtaler, og som i alle siger man ikke går efter, hvad gør hun så? Er dette et enestående tilfælde? Jeg tvivler, for jeg ser jo også hvordan folk der er dumme nok til at skilte med deres nye status som arbejdsøse på offentlige debatfora, hurtigt får "en fantastisk mulighed".

Så nogen går efter dem, og de er synlige. Så jeg tror ikke min forklaring er helt ude i skoven.

Den har vi også debatteret livligt. Men igen - der er jo altså også forskel på arbejdsløse. Personligt er jeg ikke i tvivl om, at nogen arbejdsløse ville kunne få noget ud af denne mulighed, og andre ville ikke.

Der hvor det selvfølgelig bliver lidt skummelt er, at hun er jobkonsulent, så de arbejdsløse har nok lidt større tiltro til de ting hun siger, og derfor er den ikke helt stueren.

MEN - hvis man skal se HELT objektivt på det, og jobkonsulenten har vurderet, at denne person har en reel chance for at tjene penge som forhandler - så synes jeg faktisk godt, at det kan være OK. (Men det er problematisk, at jobkonsulenten vil tegne klienten op i sit eget team. Lige meget hvor reelle hendes hensigter måtte være, så vil det altid komme til at se suspekt ud)

Og nu har jeg hørt fra Martin, at beløbet langt fra behøver at være 7.000,- for at starte op, så der synes jeg tilgengæld klart, at jobkonsulenten går over stregen.

Det lyder i hvert fald som om, at jobkonsulenten i lige så høj grad gør det for egen skyld - og ikke for klientens skyld.

igang:

Men jeg kommer gerne med et postulat, som jeg ikke kan dokumentere på nogen måde, det er kun baseret på de MLM folk jeg er stødt på: Der findes langt flere fantaster, end rigtigt dygtige folk, i MLM.

Du kan starte med at kigge diverse tråde i denne kategori igennem, og hvis du efter at have læst dem ikke vil give mig ret i at det er det indtryk man får, så bliver vi bare ikke enige :o)

Det er måden at postulere på, jeg angriber lidt. Der er stor forskel på at sige:

Der findes langt flere fantaster end seriøse MLM folk...

eller

Jeg har mødt langt flere fantaster end seriøse MLM folk...

Den første er en generalisering der siger: Sådan er det bare!

Den anden åbner op for, at du måske bare ikke har mødt særlig mange seriøse MLM'ere endnu.

Forstår du min pointe?

Det kan godt være det lyder som flueknepperi, men det giver en helt anden form for dialog - specielt på skrift.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 13:27

Allan I:

Der hvor det selvfølgelig bliver lidt skummelt er, at hun er jobkonsulent, så de arbejdsløse har nok lidt større tiltro til de ting hun siger, og derfor er den ikke helt stueren. 

MEN - hvis man skal se HELT objektivt på det, og jobkonsulenten har vurderet, at denne person har en reel chance for at tjene penge som forhandler - så synes jeg faktisk godt, at det kan være OK. (Men det er problematisk, at jobkonsulenten vil tegne klienten op i sit eget team. Lige meget hvor reelle hendes hensigter måtte være, så vil det altid komme til at se suspekt ud)

Og nu har jeg hørt fra Martin, at beløbet langt fra behøver at være 7.000,- for at starte op, så der synes jeg tilgengæld klart, at jobkonsulenten går over stregen.

Det lyder i hvert fald som om, at jobkonsulenten i lige så høj grad gør det for egen skyld - og ikke for klientens skyld.

Det "sjove" er jo at vi efterhånden alle kan bruge samme materiale online, og her fremgår det klart at investeringen ikke er fastsat, men selvbestemt hvis man ønsker at starte. Så nej jobkonsulenten eller fyren i Odense har sagt at dette var beløbet der kræves. De slides som TV2 har vist har intet med investeringskrav at gøre.

Det er klart sådan en sag skaber en række spørgsmål fra alle, både direktør, kollega og "sure mennesker". Og det er jo ikke en spændende historie, hvis TV2 fortæller om hele forløbet, om at kontakten var udenfor jobcenter regi osv.

For en god ordens skyld nej jeg syntes ikke det var særlig smart, men som jeg sagde dengang, så kunne det være skønt hvis det kunne være en mulighed man kunne få i jobcentret. For der er fanme mange arbejdsløse som "skriger" efter arbejde eller noget at tage sig til.

Og tænk på Anthony Robbins's ord, pigen kunne have sagt at hun gerne ville arbejde med fyren fra Odense istedet for jobkonsulenten (læn sig op af en med succes). 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:49

jeg er ganske enkle i chok over i ikke tager stærk afstand fra den måde jobcentre blev brugt til at finde MLM , i har vidste ikke fattet  noget som helste hvilken mennesker der er der

mange arbejdesløse i lang tid er letttere at manipulere grundet de er lidt psysisk ned , derved synes jeg det er meget dårlige ide især drømme er som fokus i salgs tale , kan være i ikke er så let at manipulere med en et ungt menneske uden arbejde svært ved at sige til venner uden arbejde ja gå ikke ligefrem rundt snakker med andre om denne i ide de har fået

jeg kender det selv fra min egen ungdom og man er ung naivi og hvor let man  er at manipuleres af en god salgstale lave især når alt lyder så godt, jeg synes det er moralsk forkastligt at udnytte de sårbare i samfundet

Det er de stærkere mennesker der skal til disse møderne derved kan de bedre se igennem alt det høje ord der siges til dette møde , du kender vidste ikke meget til hvor mange der er psyskisk nede der er langstid ledig der er langt over ½ del http://www.sn.dk/Flere-unge-arbejdslse-har-psykiske-lidelser/Hje-Taastrup/artikel/40596 derfor er det ikke tilladt som hovedgrund man kan manipuleres lettere når man går ned psysiske og siger sikke en person man må være vidste gør  dette udnytter de svage i samfundet

vidste i begynder på dette så evigt gået ned , for dette vil simpelthen smadre jeres image en gang for alle , for svage kan ikke se igennem jer , sikkert ikke de bedste sælger de fleste da mange har visse problemer , en dårlige sælger giver lige vel hvad jer et dårlige ry , så jeg fatter overhovedet ikke jeres tanke gang , med bare overveje jobcentre som et sted at få nye MLM

Lad de bedste bliver jeres sælger og dem finder i ikke der og den skade de gør jeres firma ved snakker dårligt om jer gør det bare sværere for jer at få nye sælger , en god sælger kan rygtes og i få langt bedre markedsføring der ved at finde de gode

vis i får 10 dårlige ind grundet i finder der kan jeg ikke se hvordan i kan redde jeres firma , så vidste i ønsker jeres firma skal dø gå ind på jobcentre og hver mere end heldig vis du ikke finder 10 psysisk nede person som kan starte i din virksomhed og man kan jo ikke se på person med det samme hvordan en person fungere

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 14:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikael christiansen:

mange arbejdesløse i lang tid er letttere at manipulere grundet de er lidt psysisk ned , derved synes jeg det er meget dårlige ide især drømme er som fokus i salgs tale

Det lyder som om du insisterer på, at man kun bliver MLM-forhandler, hvis man bliver manipuleret til det - og det er her vi er fundamentalt uenige. (hvis det altså er din holdning?)

Lige meget hvordan jeg vender og drejer det - så er det at starte som MLM-forhandler præcis det samme som at starte en franchise-forretning, bare uden alle omkostningerne, og med nogle flere fordele. (såsom supportafdeling, marketingafdeling, logistikafdeling + kollegaer)

For andre kan det være en nem vej til fx at starte en webshop.

De ting du nævner ovenfor har intet med MLM at gøre. Lige meget hvilken branche vi taler om, så er det forkasteligt at manipulere med folk.

Og hvis man som anstændig og seriøs MLM-forhandler taler med en arbejdsløs der er psykisk nede - så fortæller man dem jo ikke, at de kan blive millionær eller har mulighed for at køre rundt i en Audi om 12 måneder.

Så tager man den helt fra begyndelsen og spørger, om det kunne være interessant for dem at starte som forhandler af produkt XX.

Og hvis de er psykisk nede efter lang tids arbejdsløshed - så vil de nok sige nej tak.

Længere er den sådan set ikke.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:31

Allan I:

Mikael christiansen:

mange arbejdesløse i lang tid er letttere at manipulere grundet de er lidt psysisk ned , derved synes jeg det er meget dårlige ide især drømme er som fokus i salgs tale

Det lyder som om du insisterer på, at man kun bliver MLM-forhandler, hvis man bliver manipuleret til det - og det er her vi er fundamentalt uenige. (hvis det altså er din holdning?)

Lige meget hvordan jeg vender og drejer det - så er det at starte som MLM-forhandler præcis det samme som at starte en franchise-forretning, bare uden alle omkostningerne, og med nogle flere fordele. (såsom supportafdeling, marketingafdeling, logistikafdeling + kollegaer)

For andre kan det være en nem vej til fx at starte en webshop.

De ting du nævner ovenfor har intet med MLM at gøre. Lige meget hvilken branche vi taler om, så er det forkasteligt at manipulere med folk.

Og hvis man som anstændig og seriøs MLM-forhandler taler med en arbejdsløs der er psykisk nede - så fortæller man dem jo ikke, at de kan blive millionær eller har mulighed for at køre rundt i en Audi om 12 måneder.

Så tager man den helt fra begyndelsen og spørger, om det kunne være interessant for dem at starte som forhandler af produkt XX.

Og hvis de er psykisk nede efter lang tids arbejdsløshed - så vil de nok sige nej tak.

Længere er den sådan set ikke.

korrekt med problemet er drømme lå i fokus og jeg har endnu ikke set på amino.dk set en job anonce jobnet der noget som helst har med drømme at gøre , at da fakta er det folk der er pysisk ned er dette det ikke rette sted at finde nye MLM er , det ødelægger mere end det gavner jeres forretning

vidste man er psysisk nede kan man lettere manipuleres har selv en gang skudt 200.000 i pyramide spil troet på person jo snakket ikke meget samme med folk

den er så lang at de psysisk nede kan man nemmer få opstart gebyr op ad med starten bliver sikkert sværere derved fuldt det forkerte sted at finde MLM , i skal ud og finde de steder der kan sælge jeres vare og det er ikke jobcentre i finder dem

lige vel hvilken branche du kigger på skal man ikke til møder man kommer til en jobsamtale får et job eller ej sådan finder de arbejdesløse

vis vil starte egen virksomhed går din ind og får et CVR nummer

det er ikke min holding med møder holdes fokus hvad og hvordan sælger bonusser du opnå og flottte ting , jeg mener disse ting gør folk kan manipuleres

Side 3 ud af 7 (61 indlæg)