Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook konkurrence

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Vi arbejder på en lille konkurrence til at skabe opmærksomhed på vores Facebook samt Twitter profil.

Dertil er jeg så kommet i tvivl om det er tilladt at lave en konkurrence hvor deltagelse kræver at man "Syntes godt om" os på fx Facebook ? Eller følger os på Twitter ?

Så kræver det jo at folk har en profil på en 3-parts side - og må man det ?

/ Brian

Fra København
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke der er nogen decideret lov om det, men jeg har set utrolig mange gøre det. Du kunne måske indirekte skrive noget alá "Besøg vores Facebook-side, og skriv (et eller andet) på væggen", så vil kræves det jo faktisk også at de er medlem ;) 

 

Lige en tilføjelse til din side Webbot.dk, jeg så et link til i din signatur. Det er et smart salgstrick, at sige at man har Danmarks billigste webhotel, som ML Hosting og flere gør, men det er i jo reelt ikke - det er umiddelbart Meebox.net. :)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jan 08
Indlæg ialt: 324
Fra  esbjerglive.dk Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Lomholt:

Jeg så et link til i din signatur. Det er et smart salgstrick, at sige at man har Danmarks billigste webhotel, som ML Hosting og flere gør, men det er i jo reelt ikke - det er umiddelbart Meebox.net. :)

Hej Daniel,

Tak for svaret - så må det jo afprøves :)

Med hensyn til "salgstrick" eller ej ved at kalde sig Danmarks Billigste, så kommer det vel an på flere ting, vores samlet pris det først år er billigere end fx MeeBox, og vi tilbyder også mere trafik.
Så der er vel flere måder at måle det på - men jeg giver dig helt ret i at det er dumt at bruge det "slogan", og vi ændre det også meget snart :)

/ Brian 

Fra albertslund
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det med "synes godt om" konkurrencen, er vidst ulovligt har jeg hørt, og vis du skal lave en form for konkurrence så skal det vidst foregå på en anden side, men du må godt linke på din facebook side.

-Nichlas

 

Grin med på facebook i Grine Grotten Skype-Giggle

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Nichlas B.:

Hej

Det med "synes godt om" konkurrencen, er vidst ulovligt har jeg hørt, og vis du skal lave en form for konkurrence så skal det vidst foregå på en anden side, men du må godt linke på din facebook side.

-Nichlas

 


Selve konkurrencen skulle også afvikles fra vores egen hjemmeside, og så opfordre vores besøgende til at "Syntes godt om". Så konkurrencen vil ikke forgå direkte fra Facebook.

Fra København
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 470
Fra  WebGain Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror Facebook kræver at konkurrencen kører via en applikation hvis du/I skal kontakte vinderen på mail.

Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian

Jeg skrev i efteråret en artikel om Facebooks konkurrenceregler. Der har dog været nogle ændringer siden - herunder at man nu ikke skal have tilladelse for at udskrive en konkurrence.

Den eneste udfordring er altså, at man skal have lavet en 3. parts applikation, hvor folk kan deltage i konkurrencen. Det er i mange tilfælde synd, at folk skal til at besøge en hjemmeside for at deltage - Det virker ikke specielt prof. 

En løsning jeg fandt frem til var, at lave en 3. parts applikation, hvor folk kan indtaste mail, telefonnummer og andre oplysninger og sågar afgive en stemme, besvare en mindre undersøgelse eller lignende som krav for at deltage. Ligeledes er photoupload mv. også en mulighed. Der er mange muligheder, men den kan selvfølgelig også bare laves enkel.

Når en Facebook bruger indtaster sine oplysninger, modtager du en mail med dem.

Kontaktformularen kan du læse mere om og se et eksempel på her: Udvidelser til din Facebook side

Jeg vil på min blog snart skrive en lille artikel om opdateringerne i Facebooks konkurrenceregler og deres betydning. Du kan også blive fan af min Facebook side, hvis du vil blive opdateret: http://www.facebook.com/KB.Marketing

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg får lyst til at komme med et input af en lidt anden art. Jeg antager at indrykket på Facebook og konkurrencen som tiltag er for at øge webbot.dks synlighed(?)

Hvorfor Facebook?
.. din virksomhed er af den type, der udefra set har alvorlige vanskeligheder ved at finde en beretigelse til at satse på facebook som markedsføringskanal.

Er du social?
Sociale medier er bedst for sociale brands. Der skal være noget at være social om - noget at tale om, og helst også noget der skaber buzz. Umiddelbart er det eneste jeg ønsker fra mine webudbydere at vi aldrig taler sammen - for når vi gør det er det om regninger, bugs eller nedbrud.

Og hvis du var det
Ville du kunne mærke på bundlinjen, hvis du piskede f.eks. en times arbejde med overvågning og indholdsopbygning om dagen ind på facebook? Man skal selv have noget med til festen på Facebook, ellers er der ingen gæster. I starten ligner man så idioten med nytårshat og truthorn der hopper i sofaen til høj musik, mens de fire andre gæster kigger på uden at have taget overtøjet af.... og de tager ikke overtøjet af, og fester med dig hvis ikke der snart dukker noget op og tale om. Konkurrencer er ikke nok - det skaber ingen loyalitet i 2011.

Kundesupport
Ret beset er det kundesupporten der kan lægges på Facebook. Det er oplagt for mange virksomheder, at lægge et godt fundament for tilstedeværelsen med support. Så møder kunderne nemlig virksomheden på en måde, der passer til det facebook er god til.'

MEN, hvis man ikke er et social brand - så er der risko for rookie mistake. Det er en rookie mistake, at tro at alt og alle kan opnå den samme succes på facebook. Det er en ekstremt god idé lige at tænke over, om der skaber positive eller negative vibrationer når der laves kundesupport i ens virksomhed.

Man tænker: So ein ding muss ich auch haben... og glemmer at man sælger noget helt andet end Star Tour der pynter sig med +97.000 fans.

Folk får lov at kigge bag facaden
Er det gavnligt for din virksomhed, at potentielle kunder kan se at andre kunder har problemer med produktet?
Nuvel - du løser dem selvfølgelig, men spørg dig selv hvor mange positive vibrationer der er - og hvor stor risiko der er for at facebooksiden fyldes med vredesudbrud.
Nogle gange er det bare en fordel for en virksomhed, at nye kunder ikke ved hvor vildt det går for sig på supporten.

Af den grund vil jeg lige tilføje, at det er smilebåndstrækkende, at se at Star Tour får lesterlige prygl hver gang nogen mister deres bagage. Stort set det eneste Star Tour kan bruge den facebookside til, er at give rejser væk i konkurrencer - og bragging... Hvor er værdien så?

Bragging reassons?
Det kan se kvalitetsstemplende ud på egen hjemmeside, hvis man kan fremvise, at man har facebookfans. Men herregud. Det forholder sig jo ikke sådan, at det er en dealbraker for en potentiel kunde om der ER en oplysning om facebook-fans. Det kan derimod være en dealbraker, hvis jeg kigger på en facebookside - og det ser ud som om ret mange kunder har problemer med produktet.

En af Bigums manøvrer
Vil man død og kritte have et tal hængende, så vær kreativ og sæt en boks op til en facebookside, som har god skilteværdi... det er ikke forbudt, at skilte med at man i virksomheden kan lide "Nice People", og at man synes andre skal blive fan af dem.
Nice People ... indsæt koden til den side, og der vil stå 523 fans i hjørnet af dit website. Om man moralsk synes det holder, er individuelt...

Det er brug af Facebook med et glimt i øjet og samtidig utraditionelt. Da jeg har opfundet manøvren (ikke set nogen gøre det) - giver det sig selv, at jeg er typen der synes det er et cool move Smile

Hvad og hvorfor?
Jeg kan ikke se tegningen til noget af betydelig kaliber. Slet ikke når jeg kigger her:
http://www.facebook.com/pages/Onecom
eller her: http://www.facebook.com/wannafind

...eller faktisk heller ikke, hvis jeg kigger til udlandet GoDaddy - deres størrelse taget i betragtninger er 43k ikke imponerende, og UNDER en promille trykker like, når de siger man får 25% rabat... Surprise
"Kevin Barry My site is ChicagoClampCompany.com and this is not the first time I've had problems with GoDaddy!"

"Sure" Ellen!
Og en besked fra 14. december hos SurfTown de ikke har svaret på:
Ellen Jensen Og så har vores erhvervssider været nede i nu 28 timer! Hvad sker der lige her?

... kunne man forestille sig at Ellen er en type der kun ytrer sig negativt på facebook?.. ja det kunne man godt, men jeg smilede - for jeg kan sørme genkende Ellen!

Hun er aktiv på min facebookside, og skriver bl.a.:
"Hej T(h)omas. Tusind tak, jeg vil prøve dem begge for at finde den rigtige."

All in all
Det er ikke for at skyde dit initiativ ned, men for at gøre dig en tjeneste jeg beder dig overveje en ekstra gang hvorfor du vil det du vil. Da jeg ikke kan se hvordan hulen man skal gøre sig selv synlig i junglen af webhosting - kan jeg sagtens forstå du tænker facebook.. men Facebook er ikke svaret på alle typer af virksomheders bønner.

Tag en dyb indånding... og ændrer jeg ikke ved dine visioner, så prove me wrong og jeg giver med glæde en øl i lufthavnen. Smile

Thomas Bigum

Ekspert i facebook
- på facebook
- på twitter
- kontakt

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Først tusind tak for et rigtig godt input - det bringer virkelig tankerne igang her, og rigtig fornuftigt budskab.

Jeg må nok hellere lige starte med at fortælle at jeg bestemt ikke selv er Facebook bruger, tværtimod har jeg ikke engang selv en profil.
Men derfor syntes jeg stadig personligt at Facebook er fyldt med rigtig gode muligheder, dog havde jeg ikke foruset at det kan give negativ omtale på vores side. Vi kan jo også være udsat for problemer som fx kunder der misforstår noget og dermed brokker sig via Facebook - det ville selvfølgelig være trist - men omvendt kunne det også give anledning til at hjælpe kunden.

Jeg har faktisk et direkte eksempel fra Trustpilot med en negativ kunde, vi fik én stjerne og en virkelig negativ kommentar - det viste sig at problemet var at kunden skrev forkert adgangskode, og efter vi havde hjulpet, blev anmeldelsen ændret. Det var lidt den fornemmelse jeg havde håbet at få ud af Facebook.

Vi arbejder også på et nyt website, og dertil var planen at lave "Nyheder" samt "Driftstatus" - og så kunne Facebook være et lækkert redskab til at få vores budskaber ud blandt "venners venner" - tit stoler folk jo mere på anbefalinger fra bekendte.

Det var sådan lige kort de "fordele" vi havde forstillet os på Facebook - men om det så opvejer dit synspunkt kræver nok lidt mere gennemtænkning fra vores side Smile

Men hvis vores Facebook side ender som Onecom eller SurfTown - så ville den uden tvivl blive lukket - for så er formålet med Facebook helt væk.

/ Brian

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)