Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når tingene ikke virker - ansvar?

Side 1 ud af 6 (52 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen som ved noget omkring ansvar for at eks en webshop kører som den skal? Nu har vi ikke kunnet lægge nye varer på i to dage - og det taber vi jo salg på. Beskeden er at der er andre sager som haster mere... en rigtig træls besked at få...

I dag forsvandt alle vores varer så fra shoppen i en halv time. Den var simpelthen tom. Dette blev dog lavet hurtigt.

Men det får mig til at tænke på hvordan man egentlig er stillet når tingene ikke kører som de skal?

Som jeg kan læse i min kontrakt - så tages der forbehold for nærmest alt. Men holder det? (hvilket det sikkert gør - men jeg kunne godt tænke mig at høre hvis det ikke gør - eller nogen har oplevet noget andet). Synes det er bekymrende at vi ikke kan få nyheder i shoppen, især når alle vores kunder er vant til at vi er hurtige med det sidste nye - plus at vi har et mega stort salg når det er nyheder. øv. Er SÅ træt af it virksomheder.... de giver mig søvnløse nætter...

Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 698
Skrevet kl. 17:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Helle - Os der sælger fysiske vare forstår ikke web-folk, og web-folk forstår ikke os.

Har haft det samme bøvl. Hvad for et system bruger du? og er det ikke noget hosten skal sørger for? 

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 17:34

Helle - houseofkids.dk:

Er SÅ træt af it virksomheder.... de giver mig søvnløse nætter...

Damn du her i en uheldig branche :-)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 17:58

Helle - houseofkids.dk:
Er SÅ træt af it virksomheder
Det er meget uheldigt.

Under normale omstændigheder, hvis der opstår en fejl, så bliver den hos mig rettet med det samme. Der sker dog ikke så mange fejl i mine systemer (heldigvis) for så kunne det da godt være at jeg også fik noget at se til :)

Kan man ikke få produkter i sin shop, eller i det hele taget oprette noget væsentligt, ja så vil jeg da mene at det er kritisk.

Men omvendt kan man også sige, en DanDomain webshop er ikke ligefrem det bedste valg hvis man gerne vil have stabilitet. Yderligere er deres systemer også fejlfyldte, hvilket det her jo bare er endnu et bevis på.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 17:58

Men er det virkelig sådan generelt, at udbydere af webshopløsninger frasiger sig ethvert erstatningsansvar - og selvom det står i kontrakten - holder det så hele vejen???

I princippet kan en shop så gå ned i flere uger - uden de behøver at lave det... det kan jo nærmest lukke ens forretning hvis sådan noget sker.

Kan man forsikre sig ud af sådan noget? Hvis vi eks har indbrud og får stjålet vores varelager - så får vi både dækket varerne samt tabt salg osv i op til 6 måneder efter.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 18:11

Det kommer jo helt an på hvad du vil betale for din hosting

Hvis du vil have en host der erstatter din tabte omsætning hvis der sker noget uforudset kommer du til at betale en hel del mere en de fleste er villige til. 

Jeg fatter slet ikke hvordan din host kan finde på at sige de ikke har tid når det er en webshop du kører, men det er en anden sag.

Problemet er at du efterspørger noget der ville blive MEGET dyrt. Din eventuelle host skulle jo ind i lave specialaftaler med hver enkelt shop da nogle shops omsætter og tjener meget høje beløb og andre meget små beløb. 

Hvis hosten skal erstatte din tabte fortjeneste skal din hosting jo være meget dyrere end lille lises hobby bolche shop som ikke omsætter for særlig meget.

Er du virkelig klar til at betale for den forsikring?

Alternativt skal du gøre som det firma jeg arbejdede for tidligere. Vi havde vores egen server og vores egne serverfolk. Men igen er jeg ikke sikker på du egentlig ønsker at betale for den slags. Problemet er du ønsker noget der er meget dyrere end det du ønsker at betale :)

Men måske der findes et forsikringsselskab med speciale i den slags som kunne give dig et overkommeligt tilbud.

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 18:38

Thomas Frost:
Alternativt skal du gøre som det firma jeg arbejdede for tidligere. Vi havde vores egen server og vores egne serverfolk. Men igen er jeg ikke sikker på du egentlig ønsker at betale for den slags. Problemet er du ønsker noget der er meget dyrere end det du ønsker at betale :)

Synes nu nok at omkring 80.000 årligt ligger i en meget pæn ende... og nu er det jo ikke lille lises bolcheshop vi snakker om... Der er 7 personer der skal have løn hver måned.

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 19:38

Hej Helle,

Kan du ikke få eksterne konsulenter til at løse din udfordring? - det kan da kun være i din leverandørs interesse.

Vh
Henrik 

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 20:02

Jeg har aldrig haft problemer med dandomain, vi har kørt med det i 2½ år nu.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 20:02
undskyld... Men giver du 80000 årligt for hosting af en webshop? Så vil jeg da også mene der skal være øjeblikkelig service når du ringer til dem! ...
Side 1 ud af 6 (52 indlæg)