Det er ikke en dandomain shop. Det er eseller med navision.
Problemerne ligger i at eseller fejler i replikeringen fra navision -
så jeg tror ikke det er noget en ekstern kan hjælpe med. Derudover kan
det jo ikke være rigtigt at jeg skal ud og hyre ekstern hjælp til noget
som er en fejl i systemet.
Men mest træls er det nok at få at vide at det ikke er vigtigt nok...
Hej Helle,
Kort sagt, nej det burde ikke være sandt med nedetid - men det er meget tit en kombination af hvilken udbyder(e) man vælger og hvilket produkt man har bestilt.
Der er rigtigt rigtigt mange måder at lave shoppe på, men de fleste shoppe kører blot på et tyndt set up, hvor hvis noget går galt, går det ofte rigtigt galt.
Det man kan gøre ved det er, at investere i et system som for det første kører på et cloud setup, hvor det er spejlet. (måske dyrer start investering, og hostingen er nok ikke noget der kun koster 299 ;-) )
Derudover kombinere det med meget ofte backup - og! Have en meget præcis aftale med eventuel gendannelse og fejlretnings garanti, således at man i den serviceaftale, aftaler at de måske skal gå igang indenfor x timer på hverdag i business time, og måske være løst inden for x antal timer. (ikke helt billigt)
Dernæst, eventuelt have et parallelt setup man kan slå-hen-på hvis det går ned, måske med en 10-15 min forsinkelse spejling. (Dyr løsning).
Derudover vil jeg hvis jeg var dig, vælge en meget åben shop, eventuelt få udviklet en selv, hvor man ejer al-koden - også lave en god aftale med 1-2 eksterne bureauer, som kan gå ind og hjælpe dig, hvis din primærer leverandør svigter. Den 1-2 eksterne, kan du også bede om at tage backup, til deres egen lokalition, således at de eventuelt har en "redningsplan", hvis nu din primære udbyder virkeligt skulle komme på problemer.
Husk aldrig bare købe et produkt, til noget driftkritisk - men du skal have konkrete aftaler på plads, om hvad i forventer af hinanden - og eventuelt overvågning af dine services - således at både din udbyder og dig bliver informeret på email/sms når det går ned.
Det er umiddelbart den perfekte løsning for dig! Problemet er bare at den koster kassen, i forhold til en standard webshop :-) Det er også temmeligt over-kill, når man tænker på hvor stabilt langt de fleste servere faktisk kører. Vi har ikke problemer med vores servere hvert år. :-) Men vi har en kunde, der praktisk talt kører med overstående set up, lige bortset fra at vi er deres eneste leverandør. :-)