www.zalando.de bruger en gratis version af magento. De kører lige nu i et 35 nodes Magento Cluster. Med en F5 BigIP hardware loadbalancer i front. Der kan være mange forskellige årsager til både at vælge Magento Enterprise til og fra. Og så er det muligt at bruge Magento Community Edition også til jævnt store magento løsninger. |
Online Marketing:Nej, men det betyder en øget sikkerhed for en webshopejer, der driver en professionel forretning, at det er muligt at få fejlrettet og lignende når problemerne opstår.
I en entreprisemodel indgår bla.
- Garanti
- Kommerciel licens
- SLA
Dette giver en øget sikkerhed for produktet til større onlineforretninger.
Men det er da rigtigt at de gratis versioner af softwaren er ok, men hvis der er tale om virksomheder som Hellé med 7 ansatte og forretninger af lignende kaliber, er oppetid og lign. vigtige parametre og så er sådan en licens ikke for dyr, tværtimod.
Det er ikke fordi jeg er imod Open Source, anvender det i mange sammenhænge og er yderst tilfreds, men når der tales om online forretninger med så mange besøg dagligt som på Helles shop skal der sikres lidt mere.
Mvh
René Madsen
Sorry, ikke for at snakke mere open source... Men jeg er fuldt klar over hvad der følger med i Magento Enterprise licensen. Nu var det bare fordi du skrev
"Jeg ville heller ikke anbefale Open Source til en forretning som Helle´s"
Og efterfølgende skriver du at du hellere vil anbefale Magento Enterprise. Men Enterprise versionen indeholder stadig en masse open source kode, så jeg ser det lidt som en selvmodsigelse (open source siger jo ikke noget om SLA'er osv. Bare at koden er åben og tilgængelig - der flere mange forskellige open source licenser også kommercielle). For at blive rigtig nørdet så er enkelte kerneting i Magento enterprise dog closed source - krypteret med ionCube.
Sorry Helle... ikke et ord mere om Open source fra min side (eller licens sjov i denne anledning).