Kan nu ikke lade være med at trække på smilebåndet af alle de myter der findes. At tro på at børnetøj (eller tøj i det hele taget) skulle have en avance på 3-400% er åbenbart en af dem. At Elvis stadig lever er en anden. Det er jo et helt simpelt regnestykke, hvor der skal tages hensyn til at alle led tjener på det. Du kan starte med at en bluse ca koster 40-45 kr i Kina. Og så kan du nok selv regne resten ud. Sælgeren på Trendsales er helt sikkert enten en butik der er gået konkurs eller lukket - er lige ved at gøre det - eller en privat person som har købt det af førstenævnte. Alternativet kunne være at det er hælervarer - men det skal jeg ikke kunne udtale mig om.
|
SvMadsen:Er der da ikke nogen mærkevarer der får produceret deres tøj i østen???
Det beviser jo så også kun een ting. At der er prisfastsættelse fra mærkerne. Lovligt eller ej. Og det er jo rigtig godt for konkurrencen.
Det er totalt irrelevant, hvor varerne bliver produceret osv...
Er du klar over, hvor dyrt det er at drive et mærke? Der er MEGET andet end produktionsprisen, at forholde sig til. Ellers læs nedenstående lille oversigt:
- Husleje
- Designere
- Samples
- Materiale tjek
- Leverandør besøg
- Agent provision
- Reklame omkostninger
- Løn til sælgere
- Løn til lager medarbejdere
- Løn til bogholderiet
- Lys + varme
- Promotion varer
- Stande på diverse messer
- mm.
Jeg har sikkert glemt 100 andre ting, men ovenstående er bare nogle af de mest nødvendige, som man ik kommer udenom.
Og nu ved alle, at der ingen direkte konkurrence er indenfor mærkevarer. Om det er tøj, issenkram, legetøj, møbler, værktøj, computere, kosmetik osv. Det er alt sammen underlagt en selektiv distribution, hvor mærket styre distributionen og priserne i samarbejde med forhandlerne. Og det gøres i begges interesse!