Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

FOM siger MLM = Pyramidespil? - Jurister søges..!

Side 1 ud af 5 (45 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Nov 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

FOM = Forbrugerombudsmanden, som ikke sætter et lighedstegn ( = ) mellem MLM og Pyramidespil men en skråstreg ( / ) og for lægfolk/meningmand er det så stort set ikke det samme?

Som afslutning på vores forrige tråd, hér på Amino, har vi spurgt FOM til råds. Vores spørgsmål: 

”Er filmstøtte produkt nok til, at vi holder os indenfor MLM-lovgivningen?” 

FOM’s svar burde vi have vidst på forhånd – men det er en vigtig detalje, at FOM har fortolket vores spørgsmål som følger: ”... et filmstøtte produkt.” – så ingen tidsspilde dér!

Du kan læse alt om spørgsmål og svar her – http://blog.skjultreklame.dk

Man kunne, med pessimistiske briller, sige at det er en skrivefejl ligesom bindestregen, FOM fejlagtigt har skrevet i vores url. Men vi har lovet, at følge FOM’s svar – og han henviser til en advokat..!

Så er der nogle friske Amino’er med juridisk baggrund/indsigt, ser vi frem til høre fra jer. Alle andre skal selvfølgelig også være velkomne med kommentarer.

Med venlige julehilsner

SkjultReklame.dk

Pierre Bennorth

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 14:53
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Jeg er ganske vist ikke praktiserende jurist, .- men jeg er da ikke det mindste i tvivl om at det er pyramidespil efter blot få minutter læsning på jeres side.

Hold teksten i vejledningen fra FOM op mod jeres egen tekst i linket "tjen penge" - og sagen er klokkeklar. Hvorfor er du overhovedet i tvivl? 

At kneppe bindestreger udstiller kun dig selv. Det er formentligt sket for ikke at få blå skrift som visse versioner af Word giver ved link.

Michael

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:01

Jeg er ej jurist med efter læste er jeg rimelige sikker på det er pyramide struktur form .

Motiveret ligger i sælge til en anden der sælger denne skaffe nogle der sælger du tjener mv.

Jeg tolker det det derved som pyramide struktur

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Nov 10
Skrevet kl. 15:02

Hej Michael

Michael:

Jeg er ganske vist ikke praktiserende jurist, .- men jeg er da ikke det mindste i tvivl om at det er pyramidespil efter blot få minutter læsning på jeres side.

Hold teksten i vejledningen fra FOM op mod jeres egen tekst i linket "tjen penge" - og sagen er klokkeklar. Hvorfor er du overhovedet i tvivl? 

Hmmm... Det har vi gjort i længere tid efterhånden. Hvor er det lige du ser sammenligningen?

Og så er det ikke for at kneppe bindestreger - blot for at få en dabat igang.

Hilsen Pierre

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Nov 10
Skrevet kl. 15:06

Hej Mikael

Mikael christiansen:

Jeg er ej jurist med efter læste er jeg rimelige sikker på det er pyramide struktur form .

Motiveret ligger i sælge til en anden der sælger denne skaffe nogle der sælger du tjener mv.

Jeg tolker det det derved som pyramide struktur

Vi er helt enige - voreS filmstøtte er opbygget i en pyramide-STRUKTUR. Men det gør jo ikke vores projekt til et pyramide-SPIL.

Hilsen Pierre

Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 15:26

SkjultReklame.dk:

FOM = Forbrugerombudsmanden, som ikke sætter et lighedstegn ( = ) mellem MLM og Pyramidespil men en skråstreg ( / ) og for lægfolk/meningmand er det så stort set ikke det samme?

Som afslutning på vores forrige tråd, hér på Amino, har vi spurgt FOM til råds. Vores spørgsmål: 

”Er filmstøtte produkt nok til, at vi holder os indenfor MLM-lovgivningen?” 

FOM’s svar burde vi have vidst på forhånd – men det er en vigtig detalje, at FOM har fortolket vores spørgsmål som følger: ”... et filmstøtte produkt.” – så ingen tidsspilde dér!

Du kan læse alt om spørgsmål og svar her – http://blog.skjultreklame.dk

Man kunne, med pessimistiske briller, sige at det er en skrivefejl ligesom bindestregen, FOM fejlagtigt har skrevet i vores url. Men vi har lovet, at følge FOM’s svar – og han henviser til en advokat..!

Så er der nogle friske Amino’er med juridisk baggrund/indsigt, ser vi frem til høre fra jer. Alle andre skal selvfølgelig også være velkomne med kommentarer.

Med venlige julehilsner

SkjultReklame.dk

Pierre Bennorth

Umiddelbart ser jeg ikke så meget forkert i din forretning, bortset fra at du vil tilbyde det som "pyramide" eller MLM eller hvad du nu vil kalde det. Med den omtale MLM har fået hidtil, så tror jeg virkelig ikke du kan få succes med den slags forretning, især når du allerede nu møder så meget modstand. Jeg er selv i mediebranchen og synes det er interessant med product placement og dets muligheder for finansering af filmprojekter, men lige den forretningsmodel du har stillet op, gjorde at jeg mistede interessen på meget kort tid.

Lidt feedback herfra. Held & lykke med det hele.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Nov 10
Skrevet kl. 15:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej DC Trading

Tak for dit indlæg - det er taget til efterretning.

Hilsen Pierre

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:37

Michael:

At kneppe bindestreger udstiller kun dig selv. Det er formentligt sket for ikke at få blå skrift som visse versioner af Word giver ved link.

Da jeg stillede spørgsmål ved konceptet ud fra samme punkter i den anden tråd, blev jeg svinet til... Men det er altid noget, at tidligere jurister siger det samme, da jeg måske ik var helt forkert på den så... ;D

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Nov 10
Skrevet kl. 00:20
Gennemsnit 1,8 stjerner givet af 5 person

Hej hvem-du-end-er

Fashion-Seller:

Michael:

Da jeg stillede spørgsmål ved konceptet ud fra samme punkter i den anden tråd, blev jeg svinet til... Men det er altid noget, at tidligere jurister siger det samme, da jeg måske ik var helt forkert på den så... ;D

Hmmm... Du er vist aldrig blevet svinet til for alvor..!

Snup en tudekiks.

Hilsen Pierre

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 15:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Pierre,

Du må efterhånden have tilbragt nok tid på Amino til at vide, at 95% af brugerne herinde mener, at MLM er lig med pyramidespil.

Og af de få, der rent faktisk har gidet at sætte sig ind i forskellen, er der så en del der mener, at MLM er en dårlig strategi at basere sin forretning på.

Det giver unægtelig et dårligt udgangspunkt til at få en seriøs feedback på din problemstilling. Wink

Men for at give dig lidt feedback med på vejen, så synes jeg det er et fuldstændigt latterligt svar de er kommet med, fra FOM's side.

De har i forvejen gjort det svært for branchen med den 6 år gamle vage formulering de har liggende på deres side. Når der så er et MLM-foretagende, der forsøger at spille med åbne kort, og få et seriøst svar, så kommer de med sådan en omgang ubrugeligt jurist-pladder.

Til gengæld kan jeg godt lide FOM's formulering i deres retningslinjer for MLM: "... pyramidisk opbyggede arrangementer...". Det kan være, at det er den formulering vi skal til at bruge fremover. Den åbner ligesom op for, at man så kan begynde at tale om ulovlige pyramidisk opbyggede arrangementer og lovlige pyramidisk opbyggede arrangementer - istedet for som nu, hvor holdningen langt mere peger i retning af: MLM = pyramideSPIL.

Hvis du tager fat i en advokat, så håber jeg, at du også vil få vedkommende til at kigge FOM's arbejdsmetoder efter i sømmene, for den behandling er da lige til at lukke op og sk... i.

Just my 50 cent! Smile

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Side 1 ud af 5 (45 indlæg)