Til din orientering og dit stjernekasteri Med hensyn til www.cvr.dk og diverse link har jeg som modtager af sådan ydelser pligt til at undersøge om de pågældende er momsregistreret, da jeg betaler dem moms, og som jeg der i første omgang betaler denne moms skal jeg også sikre/ansvarlig for at denne videresendes til rette sted. Mange også selvstændige kender ikke www.cvr.dk Derfor var linkene også en service for dem som gjorde sig overvejelser omkring at antage håndværkere til 99 kr. i timen. Hæderlighed eller manglende på samme ??? Jeg har ikke i tråden eller via privat mail kunne fået oplyst cvr. nummer eller referencer eller andre oplysninger i det hele taget på de tilbudte medarbejdere.
Hilsen fra en hæderlig malermester, se også www.raad-mal.dk/referencer og http://www.raad-mal.dk/gratis-malertilbud
Ib Abildgaard Råd & Mal
|
er denne tråd ikke kört helt af sporet ?
Der bliver givet et tilbud til os Aminoer nemlig håndvärkshjälp til meget lille timebetaling, så enkelt er det faktisk.
Som jeg har skrevet tidligere i tråden, så virker denne timelön som en röd klud foran tyren på os håndvärkere, specielt i en tid hvor det ikke går alt for godt.
Der er i tilbuddet gjort opmärksom på at alt er OK i forhold til lovgivning.
Om vi andre håndvärkere bryder os om det eller ej er sagen uvedkommende og kommentarer omkring dette må så fremföres andetsteds.
Alligevel bliver tilbuddet angrebet for nästen alt, lige fra at det skulle väre direkte ulovligt og til noget der ligner diskrimination.
Et par kollegaer som jeg ellers har stor respekt for i andre sammenhänge synes ligefrem at de er nöd til at forsvare egne priser og samtidig göre tilbuddet odiöst og det skuffer mig. Der er ikke tale om lönmodtagere men selvständige med cvr nr.
(Läs lige Kjaers indläg.)
Nu skal jeg forsöge at hjälpe "fantasien" lidt på vej.
Gode stabile og dygtige håndvärkere, specielt enkeltmandsvirksomheder er i knibe. Et par vintermåneder med dårligt vejrlig eller andet har skabt en situation så ordrebogen er tom. Altså kan den selvständige trille tommelfingre til bedre tider, få dagpenge såfremt det er muligt eller göre noget aktivt som feks (ja det lyder som en vittighed ARBEJDE).
Det er jo en sådan dyd vi ellers efterlyser. Overskriften kunne lyde: "lille maler-/tömrermester overlevede krisen ved at skovle sne til 100 kr i timen - og nu blomstrer forretningen igen"
alle ville klappe i deres små beundrende händer og var den lille mester så ikke "ren dansker" ville han sikkert blive fremhävet yderligere.
Tilbage til den tänkte situation. Den lille mester som kun er sig selv har ingen ordren her i vinter. Biler er der, värktöjet er der, afdrag, renter og husleje er der, og mesteren er ved at blive skör i bolden af at vente. Banken vil se noget cash-flow. Der er ingen understöttelse at hente (og hvis der var så var den lavere en 100 kr i timen).
Derfor mine herrer - så enkelt - det kaldes overlevelsesinstinkt !
PS. jeg har tabt et par tilbudsgivninger til firmaer som har tilbudt en pris der ikke kunne tjenes en jante på, men hvor tilbuddet var givet udelukkende for at få omtalte cash-flow.