Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

håndværker hjælp kun 99/timen

Side 11 ud af 17 (164 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 11:52 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Spætten:

Kan vi ikke få nogle firmanavne eller cvr nr på de håndværkere du formidler kontakt til ?

Du kan måske begynde og søge her:

http://cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=31251451

http://cvr.dk/Site/Forms/CompanySearch/CompanySearch.aspx?findsimilar=31251451&regtyp=CVR

http://cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=33280920

muligheder er mange. Fælles ?? Ja alt sammen på samme adresse, men hvad med tlf. numre,  e-mail adresser m.m. er disse identiske, eller er det hele en stor "mølle"

Ib Abildgaard

Råd & Mal

www.raad-mal.dk

Hvad i alverden har dette med tingene at gøre. Det er ligeså useriøst som hvis du blev beskyldt for bedrageri, sort arbejde, ikke at være ordholdene fordi vi alle har mødt håndværkere som dette passer på.

Det er virkelig brødnid!!!

Jeg vil personligt hellere have en uhæderlig håndværker til 99kr/t end en uhæderlig håndværker til 300kr/t

WinkBroncofanDK  !!!!!

Til din orientering og dit stjernekasteri Star,  kan jeg oplyse dig at jeg ikke lider af "brødnidhed". Har ingen grund til dette "tør" godt tage kampen op imod udenlandske/studerende m.m. se også www.raad-mal.dk/referencer

Med hensyn til www.cvr.dk og diverse link har jeg som modtager af sådan ydelser pligt til at undersøge om de pågældende er momsregistreret, da jeg betaler dem moms, og som jeg der i første omgang betaler denne moms skal jeg også sikre/ansvarlig for at denne videresendes til rette sted.

Mange også selvstændige kender ikke www.cvr.dk Derfor var linkene også en service for dem som gjorde sig overvejelser omkring at antage håndværkere til 99 kr. i timen.

Hæderlighed eller manglende på samme ???

Jeg har ikke i tråden eller via privat mail kunne fået oplyst cvr. nummer eller referencer eller andre oplysninger i det hele taget på de tilbudte medarbejdere.

• Hvem siger at de pågældende kan momsregistres eller i det hele taget er det ???
  • Du og andre skulle måske mere interesser jer for hvad der i det hele taget er med i de 99 kr. I blander pærer og æbler og sammen ligner disse.
  • I kan oplyse mig om hvilke andre brancher i Danmark af selvstændige, momsregistrede der arbejder lavere end 300 kr. i timen. Hvad med advokater - revisorer - reklamefolk - tandlæger - læger - musiker m.m. ??? nogen lavere end 300 kr. i timen ??? næppe med kom med jeres "kreative" input.
  • Husk også at undersøge forinden i www.cvr.dk inden I betaler ellers kan I selv komme til at betale for denne.
  • Hvad med referencer ??? er disse ikke også gode at have ???
  • Hvad med fast pris istedet for en timepris på et produkt i overhovedet ikke kender ?? 

Hilsen fra en hæderlig malermester, se også www.raad-mal.dk/referencer og  http://www.raad-mal.dk/gratis-malertilbud

Ib Abildgaard

Råd & Mal

www.raad-mal.dk

Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 12:05 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

er denne tråd ikke kört helt af sporet ?

Der bliver givet et tilbud til os Aminoer nemlig håndvärkshjälp til meget lille timebetaling, så enkelt er det faktisk.

Som jeg har skrevet tidligere i tråden, så virker denne timelön som en röd klud foran tyren på os håndvärkere, specielt i en tid hvor det ikke går alt for godt.

Der er i tilbuddet gjort opmärksom på at alt er OK i forhold til lovgivning.

Om vi andre håndvärkere bryder os om det eller ej er sagen uvedkommende og kommentarer omkring dette må så fremföres andetsteds.

Alligevel bliver tilbuddet angrebet for nästen alt, lige fra at det skulle väre direkte ulovligt og til noget der ligner diskrimination.

Et par kollegaer som jeg ellers har stor respekt for i andre sammenhänge synes ligefrem at de er nöd til at forsvare egne priser og samtidig göre tilbuddet odiöst og det skuffer mig. Der er ikke tale om lönmodtagere men selvständige med cvr nr.

(Läs lige Kjaers indläg.)

Nu skal jeg forsöge at hjälpe "fantasien" lidt på vej.

Gode stabile og dygtige håndvärkere, specielt enkeltmandsvirksomheder er i knibe. Et par vintermåneder med dårligt vejrlig eller andet har skabt en situation så ordrebogen er tom. Altså kan den selvständige trille tommelfingre til bedre tider, få dagpenge såfremt det er muligt eller göre noget aktivt som feks (ja det lyder som en vittighed ARBEJDE).

Det er jo en sådan dyd vi ellers efterlyser. Overskriften kunne lyde: "lille maler-/tömrermester overlevede krisen ved at skovle sne til 100 kr i timen - og nu blomstrer forretningen igen"

alle ville klappe i deres små beundrende händer og var den lille mester så ikke "ren dansker" ville han sikkert blive fremhävet yderligere.

Tilbage til den tänkte situation. Den lille mester som kun er sig selv har ingen ordren her i vinter. Biler er der, värktöjet er der, afdrag, renter og husleje er der, og mesteren er ved at blive skör i bolden af at vente. Banken vil se noget cash-flow. Der er ingen understöttelse at hente (og hvis der var så var den lavere en 100 kr i timen).

Derfor mine herrer - så enkelt - det kaldes overlevelsesinstinkt !

PS. jeg har tabt et par tilbudsgivninger til firmaer som har tilbudt en pris der ikke kunne tjenes en jante på, men hvor tilbuddet var givet udelukkende for at få omtalte cash-flow.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:14 | Låst

Mange også selvstændige kender ikke www.cvr.dk Derfor var linkene også en service for dem som gjorde sig overvejelser omkring at antage håndværkere til 99 kr. i timen.

DU kan ikke bruge cvr.dk til en skid når det drejer sig om at kontrollere hvor vidt et firma er momsregistreret eller ej.

Et CVR-nr. siger kun at du er registreret for et eller andet, som ikke nødvendigvis er moms.

Hvis du virkelig vil tjekke om et firma er momsregistreret skal du bruge en af momsdatabaserne.... eksempelvis nedenstående:

https://www.skat.dk/front/appmanager/skat/ntse?_nfpb=true&_nfpb=true&_pageLabel=Virk_Momsnumrei_DK&_nfls=false

/Henrik

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:25 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

sören :

PS. jeg har tabt et par tilbudsgivninger til firmaer som har tilbudt en pris der ikke kunne tjenes en jante på, men hvor tilbuddet var givet udelukkende for at få omtalte cash-flow.

Ja, jeg har også en gang tabt en tilbudsgivning til én, som direkte satte penge til på opgaven.
Forklaringen var, at han havde et ekstremt behov for at vise nogle investorer, at en bestemt maskine var i sving. Han ville formentlig miste deres tillid og dermed det finansielle grundlag for hans virksomhed, hvis han ikke fik hjulene på netop den maskine til at dreje rundt.
Og så er prisen pludselig ligegyldig.

På samme måde forholder det sig jo med disse stakkels håndværkere, som virkelig må være nede og skrabe hul i bunden af sparegrisen. Synd for dem. Synd for dem, der taber tilbudsgivninger til dem. Men hvis alle regler er overholdt - og det er jor til at finde ud af - så er det bare markedskræfterne der slår igen. Længere burde den ikke være.

mvh Hans

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 12:47 | Låst

Henrik Koudahl:

DU kan ikke bruge cvr.dk til en skid når det drejer sig om at kontrollere hvor vidt et firma er momsregistreret eller ej.

Et CVR-nr. siger kun at du er registreret for et eller andet, som ikke nødvendigvis er moms.

Hvis du virkelig vil tjekke om et firma er momsregistreret skal du bruge en af momsdatabaserne.... eksempelvis nedenstående:

https://www.skat.dk/front/appmanager/skat/ntse?_nfpb=true&_nfpb=true&_pageLabel=Virk_Momsnumrei_DK&_nfls=false

/Henrik

Nå hvem tror du tildeler cvr. nummer ???  Det gør Erhvervs og Selskabsstyrelsen. Netop på vegne af SKAT, som også administrer moms.

At så SKAT har den service at du derinde også kan finde "momsnumre"/CVR nummer er en anden ting.

Men skal du registreres som virksomhed, som ny startet eller omregistret skal du først til Erhvervs og Selskabsstyrelsen www.cvr.dk

Fordelen ved at søge på www.cvr.dk er også at her kan du søge på flere ting, som selskabsform - numre - navne - addreser - og meget andet.

WinkSå når du er så skråsikker, skal du vist have opdateret din viden !!!!

Ib Abildgaard

Råd & Mal

www.raad-mal.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:59 | Låst

å når du er så skråsikker, skal du vist have opdateret din viden !!!!

Min viden fejler såment intet i relation til momsregistrering og cvr.dk. Der er ganske mange virksomheder som er registreret for moms på et andet SE-nummer end det cvr-nummer som de registreret under i CVR.dk

Omvendt er der masser af muligheder for at få et cvr-nr uden at det nødvendigvis betyder at det pågældende selskab er momsregistreret.

Så hvis din kontrol  om en virksomhed er momsregistreret alene bygger på et opslag i CVR.dk - så bygger du din kontrol på en falsk tryghed.....Devil

At der så er andre mange nyttige ting at hente i CVR.dk er en anden sag - men momsmæssigt er det INTET værd.

/Henrik

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 13:21 | Låst

Coolja at der temmelig sikkert også kan drives plat indenfor dette undrer mig ikke, hvor kan der snart ikke dette. ???

WinkMen dette hindrer ikke det faktum,  at alt cvr registrering startes hos www.cvr.dk og også dem som er den godkendende og kontrollerede instans, og også dem som opløser og godkender firmaer m.m. 

Ib Abildgaard

Råd & Mal

www.raad-mal.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:25 | Låst

Men dette hindrer ikke det faktum,  at alt cvr registrering startes hos www.cvr.dk og også dem som er den godkendende og kontrollerede instans, og også dem som opløser og godkender firmaer m.m. 

Den del er vi så enige om! Min indvending gik alene i relation til moms. Wink

/Henrik

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 13:30 | Låst

Henrik Koudahl:

Men dette hindrer ikke det faktum,  at alt cvr registrering startes hos www.cvr.dk og også dem som er den godkendende og kontrollerede instans, og også dem som opløser og godkender firmaer m.m. 

Den del er vi så enige om! Min indvending gik alene i relation til moms. Wink

/Henrik

YesBeerYes

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 18:56 | Låst

Rene C. Larsen:
Maler i Silkeborg?

SmileHej Rene !

YesDet job kan jeg godt tage som maler.

WinkMen rengjort og til 99 kr. i timen ???  den bliver sværere. Der tror jeg du skal researche noget mere end på Amino.

Da jeg tror vi er tidligere kollegaer i Silkeborg er referenceprojekter vel overflødige?

Ib Abildgaard

Råd & Mal

http://www.raad-mal.dk/referencer

http://www.raad-mal.dk/gratis-malertilbud

P.S. Jeg tager forbehold for ”dårlig” billedkvalitet. Det kan være jeg forveksler dig med en anden. I så fald må du have mig undskyldt !

Side 11 ud af 17 (164 indlæg)