Hej Ib.
Har lige tilladt mig at afkorte din quote i den videre tråds overskueligheds navn :) Mange tak for både henvisninger og tilbud, det er værdsat. Som nævnt betaler vi personligt gerne mere end 99 kroner i timen, vi vægter et ordentligt udført stykke arbejde og en samarbejdspartner vi har tillid til, højere end en billig timepris. Her taler jeg helt generelt, det er ikke møntet på Lina's tilbud, bare for en god ordens skyld. Desværre sidder vi dog ikke lige og har pengene til renovering på lommen selv, men skal låne en stor andel af dem i banken. Og det er desværre svært at overbevise vores svenske bankrådgiver om, hvorfor det på rimelig vis skulle koste noget nær det dobbelte, i forhold til hvis vi fik arbejdet udført af en svensk håndværker. Det er jo alt andet lige ham der har det sidste ord ;) Derudover er det en totalentrepriseløsning vi søger, og så vidt jeg kan se mig ud af (ret mig gerne hvis jeg tager fejl), så er det hovedsageligt tømrerarbejde Rene tilbyder. Mit indlæg i debatten var nu også i højere grad ment som et forslag til en alternativ løsning, for de danske håndværkere der synes at markedet bliver for trangt og strengt i Danmark. I så fald var Sverige jo ikke så forbandet langt væk, og jeg tror absolut at der var mulighed for at bygge en sund forretning op herovre, hvis man kan tilbyde en god service og begå sig lidt seriøst og professionelt. Dermed ikke sagt at den slags ikke findes her i Skåne, for selvfølgelig gør de det. Men må indrømme at mit umiddelbare indtryk er, at der er langt flere i "den anden" lejr. Med ønsket om en god aften/weekend... ~ Amaris |
lokaldistribution.dk:Hej
ja seriøs håndværker? Så du mener at mine håndværker jeg kender er ikke seriøse? hmm det var ikke så pænt sagt, og hvorfor skulle hun betale 300 kr/timen for en håndværker når jeg tilbyder hende til 1 februar til 100Kr/timen+m?
og mange af de håndværker jeg kender er udd i dk, så de er lige så seriøse......:)
Nu er det ikke nogen sikkerhed og tryghed at fordi vedkommende er uddannet i Danmark at denne også er både god, tryghedsskabende, kan sit kram m.m. nogen garanti.
Jeg forstår fortsat ikke du fokuserer så meget på en timepris, når nu kunderne vil have faste håndværkertilbud der holder.
Men jeg kan oplyse dig at såfremt din "vare" er god kan denne "omsættes" for mere end 99 kr. i timen plus moms, hvad der også er nødvendigt. En "ugentlig omsætning" på 37x99 kr = 3.663 kr. er total urealistisk og dyb useriøs. Og en bygherre/kunde der tror på denne ligeså useriøs. Men hvis du sætter 3 på eller den enkelte er 3 gange sålænge om som en dansk håndværker, så kan det selvfølgelig lade sig gøre på meget kort sigt.
- Men hvis du vil bare fremstå lidt troværdigt, fremsender du mig et tilbud, gerne også som P.M. er. Er koblet til under min profil, som du også kender/har været inde på.
- Den ægte vare kan jeg honorere med mere end "omregnet" til 99 kr, i timen. Men kom nu frem af busken, som også flere i tråden har opfordret til med bl.a. tlf. nr. - SE numre m.m. så vi kan "se" den ægte vare.
- Hvis du havde den ægte vare, hvorfor tydeliggøre du ikke dette ??
- Hvorfor rejser flere og flere udenlandske bygningsarbejdere hjem igen ??
- Hvis de udenlandske bygningsarbejdere var de optimale, kunne de jo sidde med en markedsandel på 100 % (det hele).
Ib Abildgaard, malermester
Råd & Mal
Malerfirmaet der også tør skilte med sine priser www.raad-mal.dk/private
Og også kan få tilfredse kunder www.raad-mal.dk/referencer