Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Open source CRM

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey alle crm søgende!

Et godt tip er ZohoCRm som er et meget godt og bred system. Vores firma har kørt dette fra starten og har i dag 14 personer i systemet.

Det findes en 2 versioner:

1) Hosted web version  - hvor systemt er en hosted løsning hos Zoho på deres sikrede data center -  En nem løsning hvis man ikke har tid/lyst/ penge/teknisk videntil at køre en egen crm server som er  en "on-the-fly" løsning .

2) Server versionen - kører på Windows 2003/2000 - kan også køre XP SP1 - Her kører du systemet installeret på din egen server som også skal have installeret enten ms slq 2000 el.Python SQL
.

Fordele ved er ved nr.1 som altid ved hostede løsninger, nemheden  - alt er klart  fra star, intet installation og vedligeholdelse + tekniskviden er krævet , dog skal man (efter min mening) altid ved hostede løsninger overveje hvor vidt man vil have sin(virksomhedens og dens kunders) private data lagret et endet sted end indenfor virksomhedens firevægge ligemeget vilken form for system og løsning man vælger, at få hosted. Dette med tanke på, at ens data kun er 100% sikret når man selv håndterer den.

Fordele ved løsning nr2. er at man selv har installtionen i eget hus, hvilket tilsikrer, at en datas integritet er 100% sikret og bliver taget 100% godt hånd om. Ved tilfælde at drifts problmerer kan tilretningen ske på få minutter istedet for bruge lang tid på support kommuniktion generelt. (Dette skal ikke tages som Zoho er dårlig support tværtimod de er meget hurtige og hjælpsomme i forhold til andre firmaer). Du har også fordelen ved serverversionen at du kan lave større konfigurererings ændringer (mixe rundt med systemet) end et hostet system da du har tilgang til hele systemet on the spot.
Dette er dog ikke en løsning som anbefales hvis man ikke har teknisk kunne eller ikke har anstat en IT-mand til, at gøre arbejdet for sig. Dette er dog den løsning som vi selv kører og det fungerer meget tilfredstillende til  vores behov.....

Zoho Crm et et meget nemt, kraftfuldt og i høj grad konfigurerbart crm system til SOHO/SMB og op til enterprise level virksomheder og kan nemt instilles/konfigureres efter behov. Uanset hvad kan jeg meget godt anbefale dette da vi selv har meget god erfarenhed med det. Hvis jeg er husker det rigtigt er det gtatis med de første 5 brugere. Men taget ibetragtning så er det derefter et meget billigt system i forhold til de store systemer hvor man betaler 900-2500 kr per oprettet brugere i license per år. Jeg kan ikke huske priser ligeher og nu men det kan i jo selv checke ud på deres side.

ok, ok ... så links til.. spørger i? Yup kommer her!

Zoho Crm

http://www.zohocrm.com

Python SQL

http://sourceforge.net/projects/pysqldb/

Jeg kan også anbefale sugarcrm, en dog dyrere løsning som som kan stort det samme som Zoho crm så eftger min mening er der ikke en større grund til at betalte dyrere for stort set samme værktøjer.
Men sugarcrm et har et godt potentiale.

SugarCRM
http://www.sugarcrm.com

Så er min roman ved, at være ved ende, så jeg håber i kan få glæde af mit tip til jer der søger crm..
God fornøjelse! 

Fra København
Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 16:05
Jeg kan godt anbefale Sugarcrm. Det er open source og en udmærket løsning. Det kan integreres med outlook, men hvordan ved jeg ikke, da det aldrig lykkedes for os, men måske var vores IT-mand lidt doven.

Men det kan alt det basale, oprette leads, kunder, potentielle kunder, sende mails direkte fra systemet, allokere kontoer til medlemer af systemet, oprette historie for kunderne. En rigtig god kalender.

Ligeledes har det et pipeline system så man kan holde øje med potentielt indtjening mm.

Den har mange flere funktioner, men kan ikke huske flere på stående fod, da jeg ikke har arbejdet med det i et stykke tid. Jeg bruger det ikke i min nuværende funktion.

Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:07

Hej ramus ville gerne høre lidt mere om compiere, er det et fuld ERP system også med CRM, er du it haj og kan lave det hele selv, har slev lidt CRM og ERP erfaring men syntes Compiere så lidt uoverskueligt ud

mvh

Wagbaer

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 08:02

wagbear:
Hej ramus ville gerne høre lidt mere om compiere, er det et fuld ERP system også med CRM, er du it haj og kan lave det hele selv, har slev lidt CRM og ERP erfaring men syntes Compiere så lidt uoverskueligt ud

Hej wagbear

Du har genoplivet en ret gammel tråd, hvor seneste indlæg var fra 2006.

Compiere er et fuldt ERP-system og har også CRM med. En vejledning til at installere Compiere i en fuld Open Source-løsning med PostgreSQL som databaseserver findes på http://w3.cnm.edu/~jharris/CompiereLibero/install/unix_linux_install.html

Hvor godt Compiere er oversat til dansk, kan jeg umiddelbart ikke finde ud af, men sidst jeg kiggede, var der ikke blevet oversat i flere år. 

Det frie danske økonomisystem Saldi (http://www.saldi.dk/) vil i den kommende version 2.0 også have CRM med. En betaudgave forventes i løbet af marts eller i starten af april og den endelige udgave til sommer.

Hvad forventer du, at et CRM-system kan?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)