Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Open source CRM

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil høre om der er nogle der kender til et godt opensource CRM system?

Det behøver ikke være stort og odiøst, det skal ikke snakke sammen med noget regnskabssystem og skal bruges af et mindre firma der udgiver magasiner og sælger annoncer til disse.

En har anbefalet mig at kigge på Compiere (http://www.compiere.org/), måske der var nogle herinde der allerede har stiftet bekendsskab med det?
Fra Ry
Tilmeldt 2. Jul 05
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 01:53
Har hørt http://www.sugarcrm.com/crm/ nævnt flere gange, men har ikke testet endnu.

Mamutterne forsøger at indtage DK med gratis pakker til iværksættere. Har bestilt og fået besked om levering i næste uge.

http://www.mamut.com/dk/Default.asp
Tilmeldt 4. Oct 05
Skrevet kl. 12:53
Er det deres evaluerings version du har bestilt? Eller får man reelt lov til at bruge deres produkt gratis som iværksætter?
Fra Ry
Tilmeldt 2. Jul 05
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 13:01
Det er deres iværksættertilbud - se i menuen til venstre eller her:
http://www.mamut.com/dk/iverksetter/

Bestilte for en måneds tid siden og er som skrevet lovet levering i næste uge.

Nyheden om tilbuddet har været oppe flere gange, senest her:
http://www.computerworld.dk/art/31070?a=fp&i=1

I modsætning til forårets omdiskuterede udsendelse af Microsofts økonomisystem C5 i den såkaldte Firmastartpakke fra Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, er versionen fra Mamut fuldt funktionsdygtig.

- Den har basis-funktionaliteter for økonomisystemer og er gratis at bruge i et år, siger Michael Brahe, der er landechef for Mamut i Danmark.
Tilmeldt 4. Oct 05
Skrevet kl. 13:13
Tak! :)

Jeg sad ellers og kiggede... mine øjne er vist ikke helt stået op endnu
Tilmeldt 1. Jun 05
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 14:10
God eftermiddag til alle,

Jeg har også bestilt og fået Mamut systemet. Jeg er begyndt at kigge lidt på den. Med i går har jeg læst følgende artikel om det i Computerworld nyhedsbrev

Nordmænd giver gratis ERP til iværksættere
Gratis økonomisystemer til danske iværksættere skal være med til at sprede budskabet om norske Mamuts indtog i Danmark.
Læs hele artiklen her

Som I vil kunne læse i artiklen, er systemet gratis kun i det første år.

Fra 9240 Nibe
Tilmeldt 22. Sep 05
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 10:16

Vi har tegnet et M$ MAPS abb. fordi vi udvikler software til at overvåge deres produkter.

I den pakke fik vi også en fuld M$ CRM system. Det er ikke godt (jeg er måske MEGET kritisk), men for os er det gratis.
MAPS koster omkring 2300 om året og du får virkelig meget software med!

Med venlig hilsen
 - René R. Nygaard
   Overvågning, Diagnosticering og optimering - 24/7!
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 10:27

Lige et tip til jer der ikke har fået bestilt MAPS endnu (jeg har selvfølgelig selv!):

Prøv Business Contact Manager til Outlook 2003. Det er et gratis plug-in til Outlook, og det er ganske udemærket til den lille virksomheds CRM behov. Tidskriftet Iværksætteren skulle vist have nævnt det med positive vendinger i sidste nr.  Svagheden er, at det er vanskeligt at dele database hvis man er flere end to brugere, men det kan til dels løses ved at installerer det på en Small Business Server. Databasedeling er nemlig peer-to-peer baseret.

Jeg har også bestilt Mamut, men jeg har ikke hørt noget fra dem selvom det er ved at være længe siden jeg bestilte Iværksætter pakken - så deres chancer for at blive mit foretrukne CRM system er ikke store p.t.

mvh Carsten
Tilmeldt 4. Oct 05
Skrevet kl. 11:47
Tak for tippene! :)

Jeg tror ikke at et plugin til Outlook er muligt, for det første fordi de er mere end 2 personer (faktisk 8) men også fordi jeg har måtte installere openoffice på deres PC'er. (der lå pirat software)

Men jeg har bestilt Mamut - tror jeg for man får ingen bekræftelse ellers noget som helst efter at have udfyldt formularen - og vil prøve at finde tid til Compiere næste weekend (det er ikke sådan når svigerfolket kommer og smadrer ens weekend planer )
Tilmeldt 10. Dec 05
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:04

Hej

Jeg har testet Compiere i et stykke tid og lavet et par mindre tilretninger (bla. udvidet systemet så der kan registreres EAN nummer ved handler med offentlige institioner). Omfanget af funktionalitet i systemet er omfattende, men er gjort relativt let tilgængeligt igennem understøttelse af typiske workflows. Systemet kommer desuden med et indbygget udviklingsmilø, hvilket gør det let at lave tilpasninger.  skal det bare bruges til CRM understøttelse i en mindre virksomhed er det dog nok overkill..

mvh.
Rasmus

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)