Hej Helle, Jeg er enig med dig i, at du ikke bare skal kaste dig ud i en priskrig. Som kædebutik, tror jeg der kommer til at ske en segmentering både på leverandører og butikkerne. Nogle leverandører vil, som nu, sælge til alt med en puls og med den risiko der følger og det marked, som også følger og som vi ser konsekvensen af nu. Andre leverandører vil aktivt vælge deres butikker og kæder, dem som de finder attraktive og som sikre kort. Disse vil samtidigt være noget mere tilbageholdene med at forære deres overskud bort, men kæmpe på volumen og de rigtige mærker. Så det spændende for os alle er "har vi valgt de rigtige leverandører" - en ting er sikkert der vil være nogle børnetøjsleverandører som får et chok - når kæderne begynder at fravælge fordi marginalen er for lav. Mvh Vibo |
Hej Helle,
Vi følger heller ikke nedsættelsen af varer. Vi ser lukninger og konkurser som en marketsåbning, hvor vi lige skal over de måneder hvor de butikker sælger med 50-70% rabat. Kunder skal jo finde et sted senere.
Så ventetøj´s branchen er sikkert også ramt.
Vi har heldigvis også vores danske soltøjs serie OxiSun (vandt i forbruger bladet tænk) som vi selv producere og sælger til både forhandler og via NoTanShop. Der er vi endnu ikke ramt, men solen skinner heller ikke så kraftigt på Danmark endnu.