Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

December udsalg og 711 konkurser i november

Side 4 ud af 11 (110 indlæg)
Tilmeldt 9. Mar 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle,

Jeg er enig med dig i, at du ikke bare skal kaste dig ud i en priskrig.

Som kædebutik, tror jeg der kommer til at ske en segmentering både på leverandører og butikkerne.

Nogle leverandører vil, som nu, sælge til alt med en puls og med den risiko der følger og det marked, som også følger og som vi ser konsekvensen af nu.

Andre leverandører vil aktivt vælge deres butikker og kæder, dem som de finder attraktive og som sikre kort. Disse vil samtidigt være noget mere tilbageholdene med at forære deres overskud bort, men kæmpe på volumen og de rigtige mærker.

Så det spændende for os alle er "har vi valgt de rigtige leverandører" - en ting er sikkert der vil være nogle børnetøjsleverandører som får et chok - når kæderne begynder at fravælge fordi marginalen er for lav.

Mvh

Vibo

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 19:08

Hej Helle,

Vi følger heller ikke nedsættelsen af varer. Vi ser lukninger og konkurser som en marketsåbning, hvor vi lige skal over de måneder hvor de butikker sælger med 50-70% rabat. Kunder skal jo finde et sted senere. 

Så ventetøj´s branchen er sikkert også ramt.

Vi har heldigvis også vores danske soltøjs serie OxiSun (vandt i forbruger bladet tænk) som vi selv producere og sælger til både forhandler og via NoTanShop. Der er vi endnu ikke ramt, men solen skinner heller ikke så kraftigt på Danmark endnu.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:10

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg tror du skal passe meget på med at lytte for meget på din revisor :)
Jeg tror det er farligt for jer der vil overleve i branchen at tænke alt for gammeldags. Nu nævner du selv gavekort med 50% rabat - sikkert med henvisning til den kampagne der lige har kørt på Min Mave. Kender du regnestykket på den type "Daily Deals" og gavekort generelt? Lad mig blot her sige, at det faktisk er langt mere attraktivt end det lige kunne se ud på overfladen - den del af overfladen som en revisor som oftest kan overskue.

Jeg ved nu ik, hvor attraktivt "Daily Deals" er i Helles tilfælde...

50% rabat = ingen fortjeneste når alle omkostninger er betalt. Dertil kommer, at der går 60 dage, før pengene for salget udbetales... Dvs du skal give 60 dages kredit.

Når man ingen penge tjener, og samtidig skal give 60 dages kredit, så er det altså svært at se fidusen. Man laver godt nok en masse tom omsætning, men det giver ingen brød på bordet. Det kunne være attraktivt, hvis man havde et kæmpe restlager, men ik var presset på kreditten. Men et stort restlager er jo ofte det, som giver pres på kreditten, og så hjælper 60 dages ventetid jo heller ik meget... 

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 20:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som jeg ser det kan du kun glæde dig over udviklingen, hvis du ellers driver en sund forretning, med et solidt økonomisk fundament. Brandudsalg kan kun stå på i en periode, og i denne periode er det, at man skal tære på den kapital, som man har opbygget i årenes løb.

Efter devisen "what doesn't kill your børnetøjsforretning makes it stronger".

Fra Værløse
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 305
Fra  Sushibutik.dk Skrevet kl. 20:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Helle, hvordan har du det forøvrigt med, at de forskellige leverandører af børnetøj, går ud og laver såkaldet "lagersalg" og sælger direkte til slutbruger?

Trænger branchen ikke til en god oprydning og de leverandører, som laver lagersalg og går udenom forhandlerne, burde smides på porten.

Hvis de levrandører var lidt smarte, så tilbød de deres restlagre til butikker og webshops, så de kunne lave nogle gode tilbud.

Det er ikke ok, at skulle konkurrerer mod sin egen leverandør. Væk med de leverandører.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:50

Kim:

Helle, hvordan har du det forøvrigt med, at de forskellige leverandører af børnetøj, går ud og laver såkaldet "lagersalg" og sælger direkte til slutbruger?

Trænger branchen ikke til en god oprydning og de leverandører, som laver lagersalg og går udenom forhandlerne, burde smides på porten.

Hvis de levrandører var lidt smarte, så tilbød de deres restlagre til butikker og webshops, så de kunne lave nogle gode tilbud.

Det er ikke ok, at skulle konkurrerer mod sin egen leverandør. Væk med de leverandører.

Hej Kim,

Jeg er da også træt af alle de lagersalg der er - jeg synes dog det er blevet mindre, og at leverandørerne er blevet bedre til at handle mindre ind, og ikke stå med helt så store restlagre som for et par år siden.

Når det så er sagt, så vurderer jeg mere på om varerne sælger hos mig. Så længe de sælger godt køber jeg dem - men den dag de ikke sælger mere, så vil det nok være lidt nemmere for mig at stoppe med forhandlingen.

Hvis andre forhandlere har det på samme måde - ja, så kan man sige at det er op til mærket selv hvad de vil have der skal ske med deres brand på sigt. Det er klart at lagersalg og egne webshops giver en minusstjerne i den samlede vurdering - især hvis de forsøger at konkurrere med deres egne forhandlere.

Vi har nogle forhandlere hvor det nærmest er umuligt at supplere ekstra varer fra. Det er bare sagen.... kunderne lærer at de skal være hurtigt ude hvis de vil have varen - og hvis de venter til udsalg, så er der stor risiko for at de ikke kan få det de havde tænkt sig. De brands får klart et kæmpe plus i min bog.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:53

Kim:

Problemet er lidt mere end sort/hvidt...

For mange webshops og butikker kan slet ik aftage de rester, som leverandørerne ligger inde med, da de selv ligger inde med rester...
Indenfor voksentøj der kan butikker i hvertfald købe resterne fra mærkerne, men alligevel ender mærkerne op med en del overskud... Og eneste måde at komme af med det på, er at dumpe det endnu billigere andet steds, eller sælge det på nogle lagersalg rundt omkring i landet i en kort periode...

Og et lagersalg består jo ik af den fulde kollektion til nedsat priser. Det er rester, kollektions prøver mm. Så forbrugerne kan ik engang planlægge efter, at de vil købe et givent produkt på lagersalg, da det langt fra er sikkert, at det er til salg hos leverandøren...

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:58

Fashion-Seller:
Og eneste måde at komme af med det på, er at dumpe det endnu billigere andet steds, eller sælge det på nogle lagersalg rundt omkring i landet i en kort periode...

Eller alternativt kunne du lave et mega lagersalgsområde i Tyskland - så kan de sende varerne ned til dig og ud af dk Wink

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:19

Jeg kan kun anbefale, at I kigger lidt nærmere på nye - og ja lidt mere agressive, salgs- og marketingmetoder, som netop Daily Deals, for jeg kan konstatere på det i siger, at I glemmer en del meget vigtige faktorer i regnestykket.

For jeg synes det ville være ærgeligt, hvis jer der driver de bedste butikker taber kampen fordi I regner forkert, overser nogle detaljer eller er for "pæne" til at bruge de mere aggressive metoder.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 22:32

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg kan kun anbefale, at I kigger lidt nærmere på nye - og ja lidt mere agressive, salgs- og marketingmetoder, som netop Daily Deals, for jeg kan konstatere på det i siger, at I glemmer en del meget vigtige faktorer i regnestykket.

For jeg synes det ville være ærgeligt, hvis jer der driver de bedste butikker taber kampen fordi I regner forkert, overser nogle detaljer eller er for "pæne" til at bruge de mere aggressive metoder.

At bruge den type medier til salg, kan da booste noget, men man skal være klar til at man ikke får mere end 20% af udsalgsprisen hjem. Hvis ens kost er under det så fint, men ellers er det som at pisse i buskerne for at holde varmen.

Det er glimrende for at kapre kunder, men hvad hvis disse ikke bliver gengangere. Groupos seneste spis for 39.75 og så skal groupon have op i mod 60& ..så værsgo at lave mad til folk for 16dkk - den sikre vej mod lukning hvis blev en succes :) Men har man kapitalen, er det en fin vej at knække konkurrenter på.

Og den på savemyday.dk til 318 for 3 snerydninger, før rabat til metroXpress, mener de tager 30%, så 60-70,00 per snerydning inkl. saltning - god fornøjelse hehe 14 solgte og sneen har væltet ned, men igen 14 potentielle nye kunder.

Så Jimi Hove burde lave den med trappevask, for de bliver mere snavsede for tiden, og på den måde får han kunderne ind i biksen der ikke er tilfredse med nuværende..

Køb ren argan olie her

Side 4 ud af 11 (110 indlæg)