Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

December udsalg og 711 konkurser i november

Side 2 ud af 6 (55 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15003
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Ja - jeg tror også at 2011 vil blive et sindsygt år - værre på udsalgssiden end vi har set førhen. Det sidste års tid har det ellers ikke været så galt med nedsættelser - men det kommer de da efter nu må man sige.

Fight for your right hehe ;D

Helle - houseofkids.dk:

I forhold til de 711 konkurser, så er det jo blandet af mange brancher. Går man en strøgtur i de mindre og mellemstore byer i dag, så er der mange tomme butiksvinduer - og det er trist at kreative og spændende specialforretninger må lukke. I stedet tror jeg vi vil se flere brandstores og store varehuse. De vil slå de små ihjel fordi de kan have bedre priser i form af egen produktion og store indkøb. Kedeligt. I forvejen synes jeg det er gabende kedeligt at gå en tur i et center i dag, da det også nærmest kun er brandstores der er derinde efterhånden.

DK ender som Sverige, hvor det er de samme butikker, som er i alle mellemstore og store byer... Dvs man mister the "local touch", som der førhen var i DK...

Og det er en skam...

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 23:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er tilsyneladende sådanne i alle brancher, vi kæmper benhårdt alle sammen for marginaler. Jeg oplever det også her i webhotel branchen, nogle nye konkurenter har sænket prisen helt ned i småtingsafdelingen. det får de naturligvis en del kunder ud af, men så er jeg glad for at have is i maven, velvidende at de skal ud og skaffe en 4-5 gange mange kunder før de tjener det samme som mig Big Smile

Spændende at se hvordan det kommer til at gå i 2011

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:59

Jens Stæhr:

Når jeg kigger på børne tøj (på nettet)og ser en lille bluse i str. 1-2 år og ser den koster 250-300 kr. så tænker jeg "den koster 20kr. at lave..."  så tror jeg der er nogle der ikke er gode nok til at købe ind og der er nok nogle af dem der har online børnetøjsbutikker der bare så gerne vil have en sådan butik at de ikke går så meget efter at være skarp nok i alle led og de må så blive bedre købmænd eller finde noget andet at lave.

Hvis du kan producere gode bluser til 20 kr, så tror jeg der du kan lave et gigantisk firma! Alle dem som vil flytte deres produktion til dig alene pga prisen...
Og nu køber du ik kun en bluse, men i mange tilfælde også et design/mærke. Det er heller ik gratis at skabe...

Men hvis du benytter samme tankegang i livet, så vil jeg gerne se din reaktion på, at det koster 16 øre at lave en rundstykke og 32 øre at lave et franskbrød... Det betaler du da formuer for også! Det samme gælder pasta, tandpasta og personlig pleje generelt og en masse andre dagligvarer... Dertil kommer alle de andre varer, som også har en høj profitmargin...

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 17:05

Min branche - rødvin

På min vinshop www.vine.dk har jeg sat hovedparten af mine ellers gode rødvine ned til ren kostpris. Mine kunder efterspørger billigere vine så hvad kan man gøre? 

Det er jo ikke noget man gør for sjov, at pakke vin for at få indkøbsprisen hjem er jo ikke lige planen, men det har vist sig at det var det der skulle til for at få bare nogenlunde gang i vinsalget. Brandudsalg kan det vel roligt kaldes...men ikke panik. Forhåbentlig tager kunderne også et par vine med jeg kan tjene lidt på...nu de er i gang med at handle alligevel.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9749
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:49

Helle, med al respekt så har du jo valgt at gå ind i en branche, som det allerede for flere år siden var let at forudse ville komme ind i alvorlige vanskeligheder.

Jeg mener det var i 2007 at der blev oprettet 800 nye børnetøjsbutikker online! Flere kom til i årene efter. Og det er der jo ganske enkelt slet ikke basis for. De fleste af dem er da også drevet af gravide amatører, på noget der ligner hobbyplan - langt fra det du laver, Helle. Men alle disse hobbyvirksomheder forplumrer naturligvis jeres marked.

Så jeg tror en afgørende faktor for jer der vil overleve i denne branche er, at skafe nok kapital til at stå imod.

Jeg tror du skal passe meget på med at lytte for meget på din revisor :)
Jeg tror det er farligt for jer der vil overleve i branchen at tænke alt for gammeldags. Nu nævner du selv gavekort med 50% rabat - sikkert med henvisning til den kampagne der lige har kørt på Min Mave. Kender du regnestykket på den type "Daily Deals" og gavekort generelt? Lad mig blot her sige, at det faktisk er langt mere attraktivt end det lige kunne se ud på overfladen - den del af overfladen som en revisor som oftest kan overskue.

Med andre ord - jeg tror ikke du skal holde dig tilbage og være alt for konservativ i et marked som jeres lige nu. Det er nu kunderne flytter rundt og nu du skal cementere din position i markedet.

Har du overvejet at få nogle mere kapitalstærke partnere ind? Hvis du mener din butik har så stærk en position i markedet, at den kan overleve de næste par års masakre, så kunne der meget vel være nogle investorer som gerne ville være med på den.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:48

Hej Mikkel,

Jeg synes også mange af hobbybutikkerne er blevet sorteret fra igen. Mange er lukket det seneste år, og som det ser ud nu, vil mange flere komme til det kommende år.

Jeg kender regnestykket for at sælge med 50% - og det er bestemt ikke godt. Så medmindre alle varerne i shoppen er købt med en enorm rabat, så er der ikke tjent noget - tværtimod er der blevet genereret et stort tab. Det ville der i hvert fald være hvis vi iscenesatte det.

Du kan næsten selv regne det ud. En vare koster 100 kr eks moms og sælges for 250 inkl. moms. Sælges med 50% er vi nede på 125 kr inkl. moms - og derudover kommer så fragten som også skal dækkes ind. Så kommer alle de faste omkostninger som løn, lokaler, reklame, bogføring mv - du kender rumlen... Hvis det udelukkende var varer som var indkøbt til en god pris til formålet - så kunne der være gode penge i det. Men vælger man at gøre det med alle varer, så holder det bare overhovedet ikke.!

Det eneste jeg kan se man kan få ud af det, er omtale - og at man tiltrækker folk som helst kun handler med rabat. Og hvad gør man så når det er helt nye varer man skal sælge? Så venter kunderne blot på endnu et godt tilbud.

Jeg synes ikke jeg er gammeldags som sådan - men det er rigtigt at jeg forsøger at holde fast i at min forretning er sund. Jeg kunne lave en masse tiltag - og vi har så mange af de rigtige varer - at vi med rabat/tilbud/gratisfragt let kunne lukke et par butikker hvis vi virkelig satte ind. Men jeg ved også bare, at hvis vi eks laver ti procent på alle varer altid - så vil der gå to dage - og så vil en stor del af konkurrenterne være fulgt efter. Dermed ender alle med at have en dårlig rentabel forretning.

Så jeg forsøger at finde på andre og mere kreative ting - som kan fastholde de gode kunder. Hvis det eneste vi giver dem er rabatter og priser, hvordan skal de så vurdere ud fra andre parametre. Jeg vil give dem noget mere - og noget andet. Og meget gerne være firstmover hvis det kan lade sig gøre. Eks har vi, i den nye shop, gjort så kunderne kan søge på størrelser. Jeg kan ikke komme på nogen konkurrenter som kan det samme som vores. Derudover kan man købe direkte fra varelisten - til alle dem som ikke gider klikke ind på varekortet. Begge dele noget som gør den utålmodige kunde rigtig rigtig tilfreds - og ikke mindst afhængige af os - og irriteret over alt andet der er langsomt.

Kan du følge mig? kan jeg have ret i at det er den rette vej? følelser.... det er mødre vi har med at gøre - et andet segment end manden der skal have et ramkort.

Jeg vil mere end rabatter og gode tilbud. Jeg vil være den bedste til det jeg laver - og det er for nemt at sætte varen ned i pris. Du kender det jo godt fra dig selv :·) Jeg er en ildsjæl - og kæmper for at få de gode brands ind og få de gode handler i hus (faktisk har vi netop disponeret på et top mærke som mega sælger ude i handlen i kæmpe store mængder - men som ingen har fået til at sige ja til før nu - og vi bliver de eneste det første år) Jeg har kæmpet i flere år for det - og endelig er de klar. Det bliver så stort - og faktisk lidt indenfor en lidt anden varegruppe.

Daily Deals kunne jeg dog godt finde på at gøre noget i - det er interessant - men varerne skal købes ind så der stadig tjenes penge.

Jeg har overvejet partnere gennem tiden, men lige nu har vi kapital nok til at vi kan selv - og det vil jo være spændende om man kan stå om 5 år og have udrettet det alene :·) Skulle der partnere ind, ville det være for at udnytte brandet og synergieffekten: House of Women, House of Men, House of whatever :·)

Tilmeldt 9. Mar 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:01

Hej Helle,

Jeg er enig med dig i, at du ikke bare skal kaste dig ud i en priskrig.

Som kædebutik, tror jeg der kommer til at ske en segmentering både på leverandører og butikkerne.

Nogle leverandører vil, som nu, sælge til alt med en puls og med den risiko der følger og det marked, som også følger og som vi ser konsekvensen af nu.

Andre leverandører vil aktivt vælge deres butikker og kæder, dem som de finder attraktive og som sikre kort. Disse vil samtidigt være noget mere tilbageholdene med at forære deres overskud bort, men kæmpe på volumen og de rigtige mærker.

Så det spændende for os alle er "har vi valgt de rigtige leverandører" - en ting er sikkert der vil være nogle børnetøjsleverandører som får et chok - når kæderne begynder at fravælge fordi marginalen er for lav.

Mvh

Vibo

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 19:08

Hej Helle,

Vi følger heller ikke nedsættelsen af varer. Vi ser lukninger og konkurser som en marketsåbning, hvor vi lige skal over de måneder hvor de butikker sælger med 50-70% rabat. Kunder skal jo finde et sted senere. 

Så ventetøj´s branchen er sikkert også ramt.

Vi har heldigvis også vores danske soltøjs serie OxiSun (vandt i forbruger bladet tænk) som vi selv producere og sælger til både forhandler og via NoTanShop. Der er vi endnu ikke ramt, men solen skinner heller ikke så kraftigt på Danmark endnu.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:10

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg tror du skal passe meget på med at lytte for meget på din revisor :)
Jeg tror det er farligt for jer der vil overleve i branchen at tænke alt for gammeldags. Nu nævner du selv gavekort med 50% rabat - sikkert med henvisning til den kampagne der lige har kørt på Min Mave. Kender du regnestykket på den type "Daily Deals" og gavekort generelt? Lad mig blot her sige, at det faktisk er langt mere attraktivt end det lige kunne se ud på overfladen - den del af overfladen som en revisor som oftest kan overskue.

Jeg ved nu ik, hvor attraktivt "Daily Deals" er i Helles tilfælde...

50% rabat = ingen fortjeneste når alle omkostninger er betalt. Dertil kommer, at der går 60 dage, før pengene for salget udbetales... Dvs du skal give 60 dages kredit.

Når man ingen penge tjener, og samtidig skal give 60 dages kredit, så er det altså svært at se fidusen. Man laver godt nok en masse tom omsætning, men det giver ingen brød på bordet. Det kunne være attraktivt, hvis man havde et kæmpe restlager, men ik var presset på kreditten. Men et stort restlager er jo ofte det, som giver pres på kreditten, og så hjælper 60 dages ventetid jo heller ik meget... 

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 20:15

Som jeg ser det kan du kun glæde dig over udviklingen, hvis du ellers driver en sund forretning, med et solidt økonomisk fundament. Brandudsalg kan kun stå på i en periode, og i denne periode er det, at man skal tære på den kapital, som man har opbygget i årenes løb.

Efter devisen "what doesn't kill your børnetøjsforretning makes it stronger".

Side 2 ud af 6 (55 indlæg)