Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragtpriser og kunders holdning til at betale for fragten

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Dec 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg er ny her på Amino, så håber ikke at jeg dobbelt-poster? Smile

Jeg har netop startet webshoppen FeelBetter.dk og det koster jo at sende en pakke. Så har nogle spørgsmål ang. fragt:

• Kan man tillade sig at få dækket hele fragtgebyret? Det koster jo minimum 75 kr. at sende en pakke med Post DK. Jeg tager selv 60 kr.
  • Hvad tager i andre for at sende varen?
  • Hvilket beløb skal jeres kunder købe for, før de får fri fragt? Mit beløb er 700 kr.
  • Hvordan reagere kunderne typisk på at de skal betale fragt?
  • Hvordan reagere kunderne når der er fri fragt? Køber de mere eller mindre?
  • Tør man sende som brev og så tage en lavere fragtpris i stedet?

Her er lidt mere info, som måske kan hjælpe i jeres besvarelse:

De produkter jeg sælger er bl.a. cremer, sæber og der vil senere komme bleer og andre hygiejneartikler. Alt sammen er deklareret i samarbejde med Astma-Allergi Danmark.

Mine priser er op til 25 % lavere end i butikkerne og 5 % af overskuddet går til Astma-Allergi Danmark

Min foreløbige gennemsnits-salgspris er på 53 kr. og vil stige 10-15 kr. efterhånden som jeg får flere special- og luksusprodukter.

På forhånd tak Geeked

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 14:20

Hvis du får en erhvervsaftale kan du sende 0-1kg for 62kr og 1-5kg gof 64kr (stiger nok næste år)

Mine kunder betaler glædeligt 64kr i fragt for en vare til 100kr. Jeg sælger ikke fragtfrit.

Jeg har valgt at sende varer under 100kr med billigere fragt (storbrev/maxibrev) - større risiko tør jeg ikke løbe idet der kan ske to ting:

Uærlige kunder kan nægte modtagelsen og score sig gratis varer

Postbudet kan snuppe varen til sig selv.

Med ovenstående risici i betragtning, og avancen i min branche, har jeg besluttet mig for beløbet 100kr som smertegrænse for at turde sende breve.

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Dec 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:26

Tak for det hurtige svar, JørgenSmile

Har tænkt samme tanke om at sende som brev indtil et hvis beløb...  Så tror jeg vil arbejde videre med den ide Smile

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Apr 09
Indlæg ialt: 345
Fra  PlusLED / ENVILAR Skrevet kl. 14:32

Hej

Evt. overvej GLS. Dem kan du også lave erhvervs aftale med. 

Jeg synes sagtens at du kan tage det som det koster dig at sende varen. Men jeg ville nok vælge at når pakken er under et x antal kroner, så vil jeg også vælge at sende som maxibrev. Mit indtryk er at det sjældent går galt. Hvis du sender 100 maxibreve, hvor 1 går tabt, så kan det muligvis godt betale sig.

Held og lykke fremover..

www.PlusLED.dk - LED grossist til danske el-installatøre.
www.ENVILAR.com - LED serie af belysning i højeste kvalitet.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 14:40

Som Jørgen skriver fås det billigere hvis du laver en erhvervsaftale. - Og endnu billigere hvis du sender til erhverv ( 54,- ) mener jeg den hedder op til 5 kilo.

Der er selvfølgelig også billigere alternativer til Post Danmark.

Jeg tager selv 59,- for op til 5 kilo, og jeg kan da se et frafald af kunder som f.eks bestiller omkring 1,5 kilo - hvor fragten så selvfølgelig udgør en stor del af købssummen.

Køber du omkring 5 kilo eller mere, bliver det pludselig billigt ( pr. kilo)  - de fleste forstår dette - men ikke alle Smile

Jeg har ikke fragtfri grænse, da det passer dårligt for mine produkter ( svinger for meget i avance), men derimod kører jeg enkelte tilbud på pakker hvor fragten er incl. i prisen. - Synes nu ikke jeg sælger hverken mere eller mindre pga. dette.

Generelt er min holdning da også at kunder skal betale for fragten - det gør de jo uanset om du kaldet det fragtfrit eller ej - det er bare lagt ind i prisen ikke !

Hvis du vil køre med fragtfri grænse, er det blot frem med lommeregneren, og se hvor det betaler sig for dig - det er jo kun dig selv der kender dine udgifter.

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 217
Fra  Techmaster Skrevet kl. 22:42

Hej Jacob

Som andre skriver skal du lave en aftale med postdanmark. Du kan så sende pakker billigere og selv udskrive pakkelabels via postdanmarks onlinesystem webpack. Alternativt kan du lave en aftale med GLS som har et tilsvarende system og det er billigere. Jeg bruger selv GLS og er meget tilfreds, det fungerer super godt både til privat og erhvervs forsendelser.

Du kan sagtens sende som maxibrev også større beløb end 100,- min egen grænse går ved ca. 500,- MEN læs lige her:

Da jeg startede min forretning i 2003 kunne jeg ikke modtage Dankort på min webshop og jeg sendte ret ukritisk varer som maxibrev og på kredit med vedlagt indbetalingskort. Det må du aldrig gøre.

For mit vedkommende stod det på i et år og jeg mistede rigtig mange penge på folk der snød mig ved at påstå de ikke have modtaget varerne. Jeg troede at hvis jeg ringede og råbte af dem eller pudsede de mest grovkornede inkasso folk på dem skulle jeg nok få kradset mine penge ind, men der troede jeg virkelig forkert. De oplevelser jeg havde i den periode lærte mig en hel del om hvor mange hæmningsløse svindlere der findes iblandt os, jeg havde slet ikke fantasi til at forestille mig hvor slemt det er.

Efter jeg begyndte at modtage Dankort forsvandt brevene ikke længere. Igennem de sidste 5 år vil jeg tro jeg har mistet 3-4 breve som ikke er kommet frem, og det er altså ud af rigtig mange breve, så postdanmarks dårlige ry mht. at smide breve væk er efter min mening ikke helt fortjent.

Det var lidt et sidespring men konklusionen er at maxibreve er fint når bare varerne ER betalt før de sendes. Hvis dine forsendelser typisk har en værdi under 100,- er jeg helt sikker på at en masse kunder stejler over en fragtpris på 60,-

Du kan vælge at tage en fragtpris lidt over hvad det koster at sende et maxibrev, der skal jo også være penge til boblekuverter mm. så tjener du lidt på maxibrevene og når du så ind imellem skal sende en pakke kan du tage lidt mindre end det koster, så går det lige op.

Fri fragt passer ikke godt i mit eget system, men hvis du kan finde et godt kompromis med at lægge fragtomkostningen ind i dine produkters pris tror jeg du vil vinde mange kunder på det. Evt. sæt prisen til det samme som i butikkerne med fri fragt, dine kunder sparer stadig benzin, busbiletter og tid ved at handle hos dig istedet for butikkerne. Det er efter min mening en misforståelse at produkter altid skal være billigere på nettet, mange vælger nettet fordi det er lettere og overskueligt, det kommer lidt an på hvor konkurrencepræget din branche er.

Min egen kone handler utroligt meget børnetøj på nettet og hun går altid knivskarpt efter fri fragt, selvom jeg gang på gang prøver at forklare hende at fragten er indeholdt i produktets pris Crying Så jeg ved at "fri fragt" virker.

Håber du kan bruge lidt af denne lange smøre

Tilmeldt 25. Jul 10
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 22:57

Alternativt kan du jo vælge, at tilbyde den mulighed, at dine kunder selv kan vælge, om de ønsker pakken sendt som brev eller pakke, hvis de ikke vil betale så meget for fragten - så kan de altid bare vælge brev som transportmetode.

Dog kan du så løbe ind i de risici med, at kunden "ikke har modtaget pakken", selvom det ikke altid er sandt, og det er jo heller ikke fedt. 

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 217
Fra  Techmaster Skrevet kl. 23:16

André Kristensen:

Dog kan du så løbe ind i de risici med, at kunden "ikke har modtaget pakken", selvom det ikke altid er sandt, og det er jo heller ikke fedt. 

Det er en udmærket ide. Nogle webshops har dette valg og så skriver de at det er på kundens ansvar hvis brevet forsvinder, ved ikke om det er helt OK mht. forbrugerret osv. Jeg synes det er fint. Men der kunne selvfølgelig være suspekte butikker der skriver sådan og så "glemmer" at sende varerne, det kunne være et problem hvis man ved at tilbyde dette bliver sat i bås som potentiel svindler

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 12:37

Techmaster:
Nogle webshops har dette valg og så skriver de at det er på kundens ansvar hvis brevet forsvinder, ved ikke om det er helt OK mht. forbrugerret osv.

Det er det ikke. Risikoen går først over til kunden ved modtagelsen.

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 13:48

Det er helt i orden at skrive det - for i købeloven er det en af de paragraffer du kan "ændre på".

Men hvis du tager dankort/kreditkort går den ikke, fordi kunder gerne må hive penge tilbage hvis de ikke har modtaget varen.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)